21 Ocak 2020 Salı

YÜZ YILIN 100 TÜRK ROMANI - FETHİ NACİ

İşbankası Kültür Yayınlarında 
1. Basım 2007
8. Basim 2017
653 sayfa

Ne diyor Fethi Naci önsözde:
‘Bu kitapta 100 roman eleştirisi var...’

Evet kitapta;
  ‘Toplumcu Gerçekçi’ çizgideki  Fethi Naci eleştirileri mevcut.

Tam bir başucu kitabı olabilir, özellikle roman severlerin ve toplumcu gerçekçi romanları tercih edenlerin vazgeçilmezi  olabilir. 

100 kitabın aynı kişi tarafından eleştirilmesiyle, her ne kadar bunlar zaman içinde yazılmış iseler de, tekrara düşme gibi görebileceğiniz cümlelerle karşılaşmanız olası. 

Akademik bir dili olmaması okumanızı olanaklı kılmakla birlikte hiç edebiyat bilgisi olmayanların bazen anlamakta zorlanabileceği göndermeler ve alıntılar var. Bunun göz önüne alınarak okunması gerekiyor sanırım. 

Fakat roman seviyorsanız ve yerli edebiyatta ne okunmalı diye düşünüyorsanız kronolojik sıralamasıyla size yol gösterici olabilecek bir kitap. 

Okuyun diyebileceğim bir başucu kitabı, aynı zamanda bir klavuz kitap. 

Kitapla kalın...




15 yorum:

  1. Teşekkürler bu harika paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Şu aralar özellikle Türk Edebiyatı üzerine okuma yapıyorum. Benim için faydalı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      kesinlikle faydalı olacaktır.

      Sil
  3. Aslında bu sene Türk Edebiyatı'na başlaşmak istiyordum. Paylaşımınız iyi denk geldi. Çarşıya ininca İş Kültür Yayınevi'ne bakayım bu kitaba.
    İyi geceler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      Iyi bir başlangıç olabilir tabii , :)

      Sil
  4. Kitabı okumak yerine eleştirisini okumak daha önce hiç aklıma gelmemişti. Işık görmüş tavşan gibi kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah özer,
      yapma ya aslında blog okumak gibi bir şey sadece eleştiriyi profesyonel biri yapıyor :)

      Sil
  5. Bu kitap bende de var. Alalı beş sene kadar oluyor. Aldığım zaman listede olan kitaplardan kaçını okuduğumu saymıştım da çok az çıkmıştı :-) O zamanlar listeden kitaplar alıp okumayı düşünmüştüm ama yıllar içinde bu hedefimi unuttum. Türk edebiyatından daha fazla okuma yapmak istediğimde bu kitaptan yararlanacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      sende olduğunu biliyorum instadan da yazmıştın sanırım:) mutlaka bak, arada sırada bakmak daha faydalı olabilir hatta, artarda okuyunca benzetmeler ezbere geliyor :)

      Sil
  6. bence de klavuz kitapmış bu :) yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel’in okyanusu,
      kesinlikle öyle, sevgiyle..

      Sil
  7. fethi naci eveeey :) bu kitabısı iyi hıhım :)

    YanıtlaSil