2 Aralık 2019 Pazartesi

İYİ AİLE YOKTUR - NİHAN KAYA


YA DA PARADOKS ŞU Kİ İYİ AİLE, "İYİ AİLE YOKTUR" DÜSTURUYLA HAREKET EDEBİLEN AİLEDİR.

1. Baskı 2018 Eylül
290 sayfa

"Problemli çocuklar yoktur; problemli ebeveynler, problemli öğretmenler, çok problemli toplumlar ve çok problemli okullar vardır. "

"Koşulsuz seven ve affeden, sınırsız hoşgörüsü olan, yerleşik kabulün aksine anne-baba değil, çocuktur. "

"Sağlıklı, güçlü bir egoya sahip kimse, kimseyi ezme ihtiyacı duymaz."

"Kendisine ihanet etmeyi öğrettiğimiz çocuğun bize ve hayata karşı dürüst olmasını bekleyemeyiz."

Bir insanın en olumsuz, en sağlıksız yanını gösterdiği kişi, her zaman, çocuğudur. "

"Depresyondan, anksiyeteden, öz güven eksikliğinden mustarip olan, ama çocukluğunda benliği anne-babası tarafından derin şekilde yararlanmamış bir tek insan bile gösteremezsiniz. "

"Yetişkin birinin bir başka yetişkine vurduğunu gördüğümüzde hemen araya giriyor, ama yetişkin birinin çocuğa vurması, bağırması karşısında el birliği ile sessiz ve kayıtsız kalıyoruz."

"Anne-babalar çocuktaki iyi davranışları kendi anne-babalıklarından, kötü davranışları çocuğun kendisinden -ve belki eşten yahut eşin ailesindeki sevilmeyen kişilerden- kaynaklı görmeye meyillidir."

"Dünya, vasat insanlar için düzenlenmiş,  vasatın yukarısındaki kimseleri de kendi ortalama çizgisine çekmeye zorlayan biçimleri yerleşik hale getirmiş bir yerdir."

"Belli bir yaşa geldikten sonra evlenmemenin sizin için mutsuzluk, evlenmenin mutluluk getireceğine kâni olan kimseler, yani aslında sizi neyin mutlu, neyin mutsuz edeceğini sizden iyi bildiklerine inanan kimseler, şaşmaz şekilde çocuk sahibi olma konusuna büyük önem verirler."

"Susmak, yaralanmış insanların en büyük düşmanıdır. "

"Hayatlarının direksiyonunu eline alma cesareti olmayanlar, hayatlarından dolayı başkalarını suçlarlar ve çocukları en kolay kurbandır. "

"Sevgi, sevdiğimiz insanın iyiliğini değil, mutluluğunu istemektir."

"Bütün kötülükler, iyi niyetle yapılır. "

"Kitle için çocuk ve acıları görünmez kaldığı müddetçe toplumumuz asla değişmeyecek. "


24 yorum:

  1. Çok merak ettim ve hemen listeme aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajliyorum,
      umarım en az benim kadar etkilenirsiniz :)

      Sil
  2. bi kitabını okudum ama hepsini okuycam bunu daaa :)

    YanıtlaSil
  3. İddialı bir ismi var. Alıntılar ilgi çekici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,
      ilgi çekici kitap, cesur bir yazar...

      Sil
  4. beni de çok etkilemişti Eylem'cim, alıntılar zaten harika, eline sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      etkilenilmeyecek gibi değil evet eksik kusur olabilir ama son dönemin en cesur kalemi bence...

      Sil
  5. Okumadım ama okumayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evintekkizimona,
      cesur bir kadın , tavsiye ederim...

      Sil
  6. Kitabı alalı uzun zaman oldu ama henüz okuyamadım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beydanın kitaplığı,
      ben de uzun zaman önce almıştım ancak sıra geldi :(

      Sil
  7. Cümleler güzel noktalara vurgu yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karlarbekçisi,
      çok cesur yazıyor, bu aldıklarım hiçbir şey değil...

      Sil
  8. Çok başarılı. Çevremden görüp okumuştum, iyi ki okumuşum diyorum. Herkese tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule,
      senin sevmeni çok sevdim şule, çünkü aynı zamanda çok ta eleştirilen bir kalem oldu kendisi...

      Sil
  9. Güzel bir kitaba benziyor aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Alıntıları çok sevdim, ben de okuyayım bu kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      senin fikirlerini de duymayı isterim yazar ve kitap hakkında..

      Sil