31 Aralık 2019 Salı

BİLANÇO 2019

Her yıl olduğu gibi bu yıl da şapkamı önüme koyup; bütün yıl ne okumuşum, neden bu kadar az okumuşum, ah keşke bir-iki kitap daha okusaymışım günü geldi.

Bu yıl özellikle Temmuz ayı sonuna kadar sınavlarla ve okul bitsin, formasyon bitsin uğraşılarından ötürü bir türlü kendimi tam anlamıyla kitaplarıma veremediğimi belirtmeliyim.

Her ne kadar bir hayli boş beleş yahut çerez kitapların fazlalıkta olduğu bir yıl olsa ve genel anlamda sayfa sayısından memnun kalmamış olsam da yine de oldukça değerli yazarlar ve kitaplar da elimden geçmiş.
Totalde 111 kitap okuyarak 100+ olan 2019 hedefimi tutturmuşum.

Günlük ortalama 74 sayfa, yılda 26.700 küsür sayfa ile sayfa sayısında bir hüsran durumu söz konusu ama o kısma çok takılmayalım :=)

2020`de hedefim yine 100+ olsun:)
Yeni yıl;
 daha çok, daha nitelikli okumalar yaptığımız, hedeflerimizi tutturduğumuz bir yıl olsun dilerim.

Sağlıkla, huzurla, kitaplarla, barışla dolu bir yıl olsun hepimiz için.
Yeni yılınız kutlu, mutlu, umutlu olsun.
Sevgiyle...

23 yorum:

  1. Yeni yıl hepimize en başta sağlık,huzur ve blog muhabbetliği versin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,
      amin, blog muhabbetliği için özellikle çünkü sanki gittikçe uzaklaşıyor gibi hissediyorum bloğumdan...

      Sil
  2. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı,
      hepimiz için öyle olsun...

      Sil
  3. Ama ben tam liste bekliyordum 😭 Şaka bir yana gayet güzel okumuşsunuz. Önemli olan sayılar değil size neler kattığıdır 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi blogger,
      sayılar teferruat gerçekten de , listelerden de uzaklaşıyorum her şeyden uzaklaştığım gibi belki... şu kadar şeyi yazıp bir post yapmak ve hatta sizlerle paylaşıp paylaşmamak bile kafamda inanılmaz yer ediyor. Bu aralar kime neyse benim ne okuduğumdan demek geliyor hep ama arada oluyor böyle...belki yeni yaşlar, yeni arayışlar, yeni sorgularla gelmesinden yeni yılın...

      Sil
  4. Ne çok kitap okumuşsun :) Mutlu, huzurlu, bereketli ve aşk dolu bir yıl diliyorum ❤ 2020 de tüm dileklerin gerçek olsun 🤲🥳🎈🎊🎂🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajliyorum,
      aslında sayı değilde sorun, istediğim sayıda nitelikli kitap okuyamamak üzüyor ama işte... hepimizin dilekleri olsun inş.

      Sil
  5. Maşallah Eylemcim bu kadar tempoya çok güzel okumuşsun :) yeni yılda daha çok olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebenk,
      inş canım da işte şimdi de belirsiz bir döneme düştüğümden ya da belki de amaçlar yavaştan tükendiğinden pek memnun değilim okuma hevesimden, hepimiz için bol kitaplı bir yıl olsun, bir ara Ankaraya gelebilirim haberin olsun :) bahara ama ...

      Sil
  6. Gayet güzel bir sayı bence, ben kaç senedir, 80'in üstüne çıkamadım :))
    Mutlu, sağlıklı ve kitaplarla iç içe bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı,
      sağlık olsun mesele sayı değil de kitap severlere sanırım kaç olursa olsun okudukları kitaplar asla yetmiyor, inş hepimize öyle olsun...

      Sil
  7. Yine bol kitaplı bir yıl geçirmişsin imrendim valla :) İyi seneler

    YanıtlaSil
  8. Okuduğum kitapları listelemeyi ya da kaç kitap okuyacağıma dair hedef koymayı hiç düşünmedim:) Yılda 100 kitap okumak aşağı yukarı üç günde bir kitabı bitirmek yani. Ne mutlu sana. Bol okumalı, sağlıklı ve mutlu bir yıl geçirmeni temenni ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      resmi olarak buraya 8 yıldır yazıyorum, daha önceleri tek tek yazıyordum, sayıyordum. Buradan önce de defterlerim vardı bunları yazdığım, çünkü unutuyorum. Okuduğumu (istemeden ) tekrar okuyabiliyorum, satın aldığımı bir daha alabiliyorum, bu şekilde bloğuma kaydetmiş oluyorum, tek tek incelemek istersem açıp bakıyorum. Okumak boş zaman geçirmek değil benim için.

      Sil
  9. Fotoğraftakiler en beğendiğin kitaplar oluyor sanırım. Onları not alacağım da :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      hepsini beğendim mutlaka okuyun diyemem ama bir şekilde bu yıl iz bırakanlardan seçtim, umutla başlayıp umutsuz bitirdiklerim de var içlerinde...

      Sil
  10. Hedefiniz fazlasıyla tutturmuşsunuz. Tebrikler. Kitapların bir çoğu hakkındaki yazılarınızı daha önce okumuş ve bilgi sahibi olmuştuk. 2020 de de kaçtığınız kitaplardan haber bekliyor olacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar,
      teşekkür ederim, inş...

      Sil
  11. Önemli olan sayfa sayısı değil zaten size kattığı değerlerdir. Okuduğumuz kadarda düşünebiliyorsa bize yeter diye düşünüyorum :)
    Bu arada liste bekliyordum , ''nasıl ya liste yok mu'' oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      2. yorum olmuş bu, sayfa sayıları, kitap sayıları çok önemli değil hatta buraya yazdıklarım bile okuduklarımı ya da okuduklarımdan bana kalanları anlatmakta yetersiz, kendimi motive etmenin, boş geçmemiş bu yılım demenin bir yolu sadece kendimce. Çünkü kitap okumanın dışında yaşamda yaptığım hemen hiçbir şeyde boşunalık hissimi dolduramıyorum. Bir evlat, bir ev, bir eş ama daha başka nasıl kısmında kitaplar bir nefes, bir hayata ehemmiyet hissi veriyor bana, herkes başka şeyde bulur ya bu doluluk hissini...

      Sil
  12. ilkay özgür,
    hepimize diyelim , bir kitap sever için asla yetmez okudukları :)

    YanıtlaSil