23 Ekim 2019 Çarşamba

REFET- FATMA ALİYE

1. Basım 2018
11. Basım 2019
138 sayfa
Uyarlama: Senem Timuroğlu 

"Herkese kendini sevdirmenin, herkes tarafından hürmet görmenin yalnız güzellikle olmayıp, çalışmakla,  kazanmakla, öğrenmekle, ilim bilmekle de olacağını göstermek istiyorum."

"Anladı ki okuldaki dersleri okumakla yalnızca bir öğretmen olacaktı.  Ancak bilgin olmak için daha okunacak çok şey vardı . "

🌺


Fatma Aliye ilk romancı kadın yazarlarımızdan, hatta belki de birincisi.

Tabii dönem koşulları ve romanın tür olarak edebiyatımıza yeni giriş yaptığı göz önüne alınarak okunmalı. Buna rağmen, bütün eksik ve kusurları ile oldukça iyi.

Tam anlamıyla psikolojiye inilememiş olması ama yine de realizminin bu şekilde ifade edilmesi gerektiği yazar tarafından da belirtilmiş.

Yazarın feminist tarafı çok belirgin gerçi ben severim.

Fatma Aliye dönem itibariyle cesur, aydın, entelektüel hanımlardan biri, bunu hikayede görmek ayrıca güzel.

Özellikle Türk edebiyatına gönül vermişlerin kaçırmaması gereken bir eser.

Kitapla kalın...



10 yorum:

  1. Refet i bende bu sene okudum. Özellikle kücüklüğünde çocuklarların oyunlarına girememesi ve girdiğindeki dışlanmışlığı ile annesiyle geçirdiği soğuk gece beni çok sarsmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      ne yazık ki dönemi itibariyle psikolojik kısmında çok derine inilememiş ama etkileyici bir karakter Refet ...

      Sil
  2. Bu güzel eseri ve yazarını bizlere tanıttığı için çokkkkk teşekkürler. Okumak isterim ben de😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      ben teşekkür ederim, aslında eser tanıtmıyorum sadece okuduklarımı paylaşıyorum. Umarım fırsat bulup okursun çünkü Türk Edebiyatının önemli eserlerinden biri.

      Sil
  3. lisede okutmuştu hocamız. romanlarında idealist kadınlar olduğunu anımsıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu,
      evet öyle hatta Türkiye'nin ilk feministi diye anılıyor yazar ama bizim ülkede feminizm algısı biraz farklı olduğundan, hak olması gerekenleri yazanlar bile feminist damgası yiyebiliyor.

      Sil
  4. Bir süredir kadın yazar okuyacağım diyorum unutuyorum, hatırlama için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıcı Suat Dervişle yapmayı düşünüyorum ama kararsızım.

      Sil
    2. Acemi Blogger,
      Suat Derviş te iyidir. Bir de en kötü karar bile kararsızlıktan iyidir diye düşünenlerdenim, umarım karar verme dönemin çabuk olur.

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    dönem göz önüne alınarak okunursa, önemi daha iyi anlaşılacaktır :) sevgiyle...

    YanıtlaSil