29 Ekim 2019 Salı

BATI EDEBİYATINDA EDEBÎ AKIMLAR - PROF. DR. İSMAİL ÇETİŞLİ

18. Baskı 2017
310 sayfa


       Klasisizmden romantizme, 
realizmden natüralizme, 
parnasizmden sembolizme, empresyonizmden ekspresyonizme, kübizmden fütürizme,
 dadaizmden letrizme ve tabii ki sürrealizmden postmodernizme uzanan felsefi akımlarla harmanlanan edebi akımları, kurucuları, eser vericileri hatta verdikleri eserlerden örnekleri bulabileceğiniz sayfaca olmasa da içerik olarak oldukça hacimli bir eser. Edebiyatı sevenlerin, keyif için okuma yapmıyorum okuduğum eseri anlamlandırmak , anlamak hatta üzerine yorum yapmak istiyorum diyenlerin kaçırmaması gereken tam anlamıyla bir başvuru kitabı. 

Not ala ala, geride bir yerde şu yok muydu demekten tekrar okuya okuya 23 günde bitti kitap. Aslında ilk olarak akımlar konusuna başlarken Suut Kemal Yetkin'in Edebiyatta Akımlar kitabını okudum ama henüz paylaşacağım kıvama getiremedim, tekrar okuduktan sonra bir gün mutlaka buraya ilave edilecek.

Akademik okuma yapmak isteyenler fikir olsun.

Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun..  


14 yorum:

  1. 😊 notlar aslında kitaptan da farkli bir zihin yolculuğu oluyor bazen aldığım notlara şaşırıyorum kimi yerlerde ilginc bulup yorumlar kendimce yapmışım kimi sayfalar ise tertemiz... Paylaşım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandüşler,
      ben normalde not alan biri değildim fakat 2019'un bana kattığı bir şey daha işte, bana kitaplara not aldıran hayat başkalarına neler yapmaz :D

      Sil
  2. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      derhal okumaya yöneliyorum :D

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler sizinde geçmiş bayramınız kutlu olsun )

    YanıtlaSil
  4. Hemen aldım Eylem'cim çok merak ediyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ben de senin yorumunu merakla bekliyorum o halde :D

      Sil
  5. Keyifli okumalar canım :) Bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  6. sakin kafayla okunmalı diye düşündüm.
    aldım listeye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı,
      çok sakin kalmak lazım, uzun süre hem de :D

      Sil
  7. kütüphanede bu kitabı sorup benzer olarak emel kefeli vermişlerdi. vasat bi kitaptı, bu kitabın daha başarılı olduğunu tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu,
      hımm Emel Kefeli hiç duymamıştım, ilk kitaplardan biri suut Yetkin'in ama o da fazla kısa :D Bu da tam da budur, işte aradığım kitap değil ama oldukça bilgilendirici bir çalışma. Keşke bu tür kitaplar daha nesnel olabilseler .

      Sil