19 Mart 2014 Çarşamba

26-BİR PSİKİYATRİSTİN GİZLİ DEFTERİ-GARRY SMALL-GIGI VORGAN

"EN SIRADIŞI VAKALAR"

Çeviri: Duygu AKIN
1. Basım 2013 Şubat
21. Baskı 2013 Ekim
328  Sayfa


Yahu bu kadar baskı yapan bir kitap , kim bilir kaç yıl olmuştur çıkalı , diye düşündüm önce.

Yok, geçen yıl çıkmış .

E ama çok okunmuş , diye geçirdim içimden , vardır bir hikmeti .

Bir de ben okudum.

Kapakta gizli yazınca, bir de sıradışıysa  tabi , insanda bir merak hasıl oluyor.

Bir de seviyoruz biz kim ne demiş , nesi varmış , nasıl olmuş ki hallerini.

Tam dedikodu olayı sanki , doktorun biri hastalarını anlatıyor.

Eee ?

Tıp terimleri çok az , ama notlar kısmını okursanız zannımca tıbbi terimler kısmına da doymuş olursunuz.

Oldukça akıcı 15 hikaye.

Gerry Small, taaaa öğrencilikten alıyor mevzuyu , doçentliğine kadar götürüyor.

Ben o kadar sıradışı bir olay göremesem de , (daha önce pek çok vaka gördüğümle alakalı herhalde ):D...

Enteresan hikayeler ama  hikayelerden çok doktorun olayı nasıl çözdüğü mevzu olmuş sanki.

Bir miktar da yardım almış karısından .

Beni en çok etkileyen olay ise 15.
"Sahtekar Psikiyatrist."

Yazarın, akıl hocası ve danışmanı olan doktorun alzheimer olması.

Bu kadar okuyan ve düşünen insanlarda olamaz gibi düşünmüşüm daha önceleri ki , şaşırttı beni.






6 yorum:

  1. Uzun bir zamandır okunacak kitaplar arasında duruyordu. Biraz daha beklemeli =) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bekletme ya, kolay okunuyor ve sürekli elinde olmak zorunda değil , hikaye hikaye gidersin:)

      Sil
  2. duydum da okumadım. o sahtekarı kitapçıda okuyum barik :)


    (istersen bir istersen iki mimin var) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oku bakalım, gerçi bana sorarsan hepsini oku sen de fikrini söyle en çok hangisini beğendin :)

      Sil
  3. cok uzun zamandir almak istiyordum bunu ama kardesim benim icin ikinci elciden almis sagolsun. simdi cantamda duruyor evime donunce okuyacagim, cok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolsun , öyle kardeşe can kurban :)Umarım beğenirsiniz...

      Sil