16 Mart 2014 Pazar

25- PUSLU KITALAR ATLASI-İHSAN OKTAY ANAR

1. Basım 1995 
Elimdeki 49. Baskı-2013
238 Sayfa


Kapak fotoğrafından ya da basım tarihinden de anlaşılacağı üzere üzerinden yıllar geçmiş , 49 baskı yapmış, kapağı bile değişmiş , ben okuyamamışım.

Geç tanıştım ben İhsan Oktay'la.

Daha geçenlerde okudum ilk defa.

Dediler ki;
 o kitabı olmaz , başka , ilk kitaplarından oku , o zaman daha farklı bulacaksın , bağlanacaksın .

Tamam, dedim ben de.

Puslu Kıtalar Atlası , çok anlatılıyor , çok okunuyor bloglarda .

Beğenmeyen yok neredeyse .

Bağımlıları bile var , o kadar.

Ben bu zamanlarla mı alakalı bilmiyorum , bağlanamadım yazara ya da anlattıklarına .

Dil , üslup aynı , eski zamanlardan kalma , Osmanlıca kelimelerle harmanlanmış , tarihi bir felsefe .

Zaman mefhumu meçhul.

Bir an şimdideyiz , az sonra geçmişte , birazdan yarında .

Bir ileri iki geri işliyor sanki.

Kahramanlar da bir bağlantı var , herkes, hepsi birbirine çıkıyor , temas var muhakkak.

Biraz karışık , az değişik , çokça enteresan.

Yani bağımlı olamadım bir türlü fakat tabi ki okunmalı.







10 yorum:

  1. ihsan oktay müthiş yazar ya. felsefe hocamız aynı zamanda. kendisi izmirli hep izmirde yaşıyo istanbulu görmeden istanbulu yazıyo. bikaç kitabını daa oku bak. alışırsın. iyi bi kitabı bu da. denişik gelmiştir ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım 7 kitabı var , kalan 5'inde ısrar edeyim o zaman , zaten bir tane daha var elimde okunacak .Bir de yazıyla alakalı değil , yani ben severim eski kelimeleri ama sanki alıp götürmedi , zamanlara takıldım ben , neyse , sevinceye kadar okumaya devam :D

      Sil
  2. Yıllar önce öğrenci iken okumuştum. Ardından suskunları okudum. O zamanlar çok meşhur değildi galiba çevremde tek tük kişiler yazarı tanıyordu, nasıl oldu ise blog aleminde patladı gitti. Yazarın 7 adet kitabı var ben dört tanesini okumuşum. Efrasiyab'ın hikayelerini yakın bir dönemde okumayın derim. Kitapları içinde beğenemediğim tek kitap. Güzeldi ama kopukluk vardı.
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten patlamış :)Elimde bir kitabı daha var ama ara vermeden okumam zaten , teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bende de 2 kitabı var ama elim gitmiyor bir türlü nedense okumaya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir dene ya , korkma :)iki kitap yap , biri akıcı olsun , ikisi de sayfa sayısı yakın olsun , :)

      Sil
  4. Listemde vardı ama çekindiğim için okuyamamıştım bir türlü,biraz farklı gibi:)

    YanıtlaSil
  5. yıllar once okumuş ve çok begenmiştim. Sonra uzun bir aradan sonra yine begenilen kitabi Efrasiyaabin Hikayelerini okudum. Cok begendim diyemem. Sonra dusundum acaba Puslu Kitalar atlasi guzel degildi de benim okuma zevkim mi gelisti zaman icinde?bilemedim..Beli simdi okusam hayran kalmayacagim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bilemedim ne yazsam çünkü çok bağımlısı var, bekliyorum ben de bağlanacağım kitabını , biri olmazsa bir diğeri , bana da sıra gelecek elbet :D

      Sil