24 Aralık 2023 Pazar

2023 - Aralık 4. Hafta

#Acıdanbaşkapaylaşacakbirşeyyok


Ne söylesem... İsyanlarımız da sustu artık, yorulduk. Üzüldük, kırıldık, yanan yine sıvası olmayan ocaklar oldu. Kime ne anlatsam, mesela Facebook hesabından oğlum şehit oldu diye paylaşabilen babalara... Ne iyi gelir yüreği yanmış analara... 

*********************
Her şeye rağmen hayat devam ediyorsa,... Son iki gündür okuyamıyor, izleyemiyorum ama geçtiğimiz hafta iki kitap ve bir serinin bir sezonunu da izlemiştim. Buraya yazıvereyim. En azından yazımızda kalsın bazı şeyler.



Alice Miller; Freud ve Jung eleştirilemez algısını kıranların başında geliyor. Aile kutsiyetini sorgulamaya cüret ediyor.  Psikanalizi tamamen ret edebiliyor. Çocukluk travmaları ile yaşamın ilerisini belirliyor. Ve bunu da çok etkileyici örneklerle okura sunuyor. Dili o kadar yalın ki, hiç eğitim almamış biri de okursa anlayabilir fakat kimler derinliğini kavrayabilir? Bir de tabii yaşamına son veriş şekli ile düşündürüyor. Okunmalı, üzerine düşünmeli, ve muhakkak konuşulabilmeli.


Ağlamaktan iç çıkartan bir sezon, her sezon bir öncekinden duygusal. Gözlerim yaşarmaya yer arıyor ya, bahanesi bu oluyor :( 

Kalın sağlıkla...

12 yorum:

  1. 2023 hem gözümüzün fazlaca açıldığı, acıdan da başkası adına utanmaktan da çokça nasibimizi aldığımız bir yıl oldu. Acının belli bir evresinden sonra hissizleşiyor insan, duyarsızlaşmak gibi değil de, yaşamına devam edebilmek için o hissizleşme bir nebze de olsun gerekli oluyor belki... İnşallah bu ülke insanına gülmek, huzurla geleceğe dair hayaller kurmak da nasip olur bir gün. Alice Miller'ı çok severim ve bu kitabını okumamıştım. Attım sepete, çok sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annabell,
      başkaları adına o kadar çok utandık ki hakikaten...Benden de sevgiler efendim, mutlu yeni bir yıl dilerim, sağlıkla inş.

      Sil
  2. Yürekler yanıyor maalesef. Kimsenin gücü yetmiyor bu yangını söndürmeye. Kitaplara gelince okumadım bunları.Ama hayat yollarına bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      aslında gücü yetmeyenler olsa da gücü yetenler de kıl kıpırdatma ihtiyacı duymuyor sanki...Bakmakta çok fayda olacak kitaplardan, faydalanacağımız kitaplar göreceğimiz postlarımızın olduğu bir yıl dilerim, sağlıkla...

      Sil
  3. ülke gündemi yüreğimi dağlıyor...
    Alice Miller'in kitabı hoşuma gitmişti diğer kitabı yeni duydum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Alice Miller farklı bakış açısı ile ve sade kalemiyle enteresan ustalardan, ben de daha çok okusam dedim...Diğeri çok ta gerekli değil :D

      Sil
  4. hıms ağlatan dizi yani pekuuu :)

    YanıtlaSil
  5. Sıvası olmayan evler sarsıyor insanı.

    YanıtlaSil
  6. Her yıl daha kötüye gidiyor gibi, sonumuz hayır olsun. Ateş düştüğü yeri yakar.
    Kitap ilgi çekici görünüyor. Son zamanlarda pek kitap okuyamıyorum ailedeki sağlık sorunları vs derken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan,
      gerçekten her yıl daha kötü olur mu, oluyor...geçmiş olsun ciddili bir durum yoktur inş.

      Sil