7 Mart 2020 Cumartesi

KARANLIĞIN ARDINDAN- NICOLE BYRD

1. Baskı 2015
Çeviri: Kübra Tekneci
400 sayfa

Marki'ler Şaperonlar, kime niyet kime kısmetler...
Çirkin ama yürekli adamlar...
Tutkulu kadınlar...
Çok yakın bir zamanda yine çok benzer bir konuyu başka bir yazardan, yine takasla elimde olan bir kitapta okumuştum. 
Açıkçası art arda okumak sıkar falan diye düşünsem de özellikle son zamanlardaki yaşanan elim hadiseler insanı gerçek dünyadan kaçmaya zorluyor.
Bu tür kitaplar da benim için gerçeklerden kaçmanın değişik bir yolu oluyor.

İnsan öyle bir varlık ki zaman zaman yaşamını, neden yaşadığını sorgulaması normal. Ve fakat öyle şeyler yaşatıyorlar ki bizlere iter istemez bu sorgulamalar isyana gidebiliyor. Kimin/ne için yaşıyor olduğumuzdan ziyade kimin/ne için öldüğünüz bile büyük ehemmiyet taşıyor. 

Haydi buna da alıştık/alıştırıldık diyoruz çünkü gidenlerin can olduğunu kabul etmek bazılarına gerçekten zor geliyor ancak acımıza saygı gösterilmesini beklemek en azından hakkımız değil mi?

Değilmiş!



12 yorum:

  1. iyidir kaçmak bazen. sanırım bu tür yazan bir yazarın kitabını aldım. elizabeth hoyt. çok seviliyomuş daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hoyt’tan bir iki kitap okudum ama bilmiyorum sever misin?

      Sil
    2. valla, gizemli sevgili adlı romanına başladım, iyi gidiyor, 200 yıl öncesi londra, lordlar, dükler, aşklar, yani işte popüler tarihi aşk intikam romanı herhalde ama başarılı yazar yani. keyifle ve heyecanla okutuyo kendini :)

      Sil
    3. deeptone,
      akıcı yazıyor gerçekten, kafa dağıtıyor...

      Sil
  2. İyi ki kitaplara sığınabiliyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      bazen onlar da olmasa diye düşünüyorum, iyi ki varlar...

      Sil
  3. kitapların her dönemimize farklı yansıyışları oluyor :)
    bu tür çok okumadım, yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      türü sevmek önemli bence de:) ben teşekkür ederim yalnız bırakmadığın için.

      Sil
  4. valla aynen katılıyorum Eylem'cim gündem o kadar fena ki kendimizi kitaplara verebilmek ihtiyaç oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      düşünmekten uzaklaşmak için kitap okur mu insan ben onu yapıyorum son zamanlarda ne yazık ki...

      Sil
  5. zamanın olursa son yazımdaki etkinliği yapsanaa, okunmamış kitaplar :)

    YanıtlaSil