18 Mart 2020 Çarşamba

FLU - FİLM


  İşe gitmek zorunluluğu olmayıp, salgın zamanını evde geçirecek olanlara aktivite olması için izlediğim filmleri yazmaya geldim. Tabii bu filmler ben beğendiğim için buradalar,  yani "aaa neresini beğendin" olmasın 
zevk-renk meselesi.

Neredeyse 1 haftadır, salgın haberleriyle yaşıyoruz, açıkçası ondan önceki 10 gün de şehit haberleri ile alt-üst olan psikolojik durumum odaklanamama sorunu yarattı bende. Ne izlesem, ne okusam, ne yesem, nereye gitsem tat yokmuş gibi sanki. Yaşamın anlamı kalmadı desem belki abartı gelecek ancak inanın öyle hissettirdi şu 2020 . Oysa ne umutlarla başlamıştık hepimiz değil mi?

Bütün bunlardan sonra yeniden bir şeyler öğrenmeye çalışmak için,  bir şeyler okumak için,  izlemek için kendimi zorlamaya başladım. Fakat okumalarım verimsiz, ders çalışmam anlamsız,  twitter takibine ayırdığım günlük süre 20 saati bulmuşken bu filmin önerisi ile karşılaştım.

Film 2013 yapım,  Hyuk Jang(ki kendisini kore dizileri bağımlılığım döneminden pek severim) başrolde.
Sung-su Kim'in yönettiği film -bence- oportünist yönden oldukça hacimli ise de benim sanırım buna ihtiyacım varmış ki oldukça etkiledi. Yaşadığımız günler ile pek bir senkronize oluşu da etkinliğinde önemli bir paya sahip.

Bence izleyin, bir miktar aksiyete artıracak gibi görünse de, izleyin...

Bu arada bu postun altında biraz konuşalım, siz neler yapıyorsunuz, neler hissediyorsunuz, nasıl geçiriyorsunuz bu günleri?

16 yorum:

  1. ben evden çalışıyorum , ama vakitim oldukça ihmal ettiğim blog dünyasına göz atıyorum . özlemişim buraları ... akşamları ise kitaplarıma geri döndüm ... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dlkgzr,
      ben de ihmal ettim fazlasıyla, itiraf ediyorum. Sevgiler karşılıklı...

      Sil
  2. Yemek yapıp duruyorum sanki :D

    YanıtlaSil
  3. sürekli temizlik, yemek, çocukların dersleri, aktiviteleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      bir hay huy içinde tüketiyoruz işte ömrü...

      Sil
  4. hım duymadım bunu izleyim :) flu, türk filmi diye düşündüm, ay ingilizce flu, grip yani hımm, salgınlı filmler :)salgın adlı film vardı, 2011 galiba, soderbergh galpağ, tam bugünü anlatıyo sanki gibi yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      dönüp baktım yazıma da Kore filmi diye yazmışım ciğerim nasıl Türk zannettin. Ayrıca oyunculardan da bizim adı Hyuk Jang olan yok bildiğim. Sen bugün iyi misin?

      Sil
  5. Üç gündür kapının önüne çıkmadım. Dışarı çıksam, kimseye temas etmeden yürüyüş yapsam sakıncası olur mu diye düşünüyorum. Çevremde günlük hayatına devam eden, birbirlerine misafirliğe giden, evde toplanan insanlar var. Onlara bakış abartıyorum gibi geliyor ama sonra onların fazla rahat olduğunu düşünüyorum.

    Yemek-bulaşık arasında gidip geliyorum. Bu aralar kilo vermek istiyordum ama şu an bari almasam der oldum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      ahaha kilo vermeyi düşünürken alacağız bence de yapacak bir şey yok, canımız sağ olsun kilo verilir. Temassız yürüyebileceğin yer varsa yürü canım benim, uzmanlar da böyle diyor ama mümkün olduğunca az insanla temasın olsun. Bu arayı misafirlik için fırsat sayan ne çok insan varmış ya... Ben de çıkmıyorum cumartesiden beri sadece 1 kere markete gittim :)

      Sil
  6. ay baksana, yazıyı okumadan önce, başlık flu-film ve afişte flu, direk türk filmi yaaa, ilk bakışta, sen bildiğin için sana öyle geliyoo :) sonra afişin altını okursan ve yazıyı tabiside. okumadan bak bi kendi yazına ve bilmiyosun filmi, direk türk filmi işteeeee :) flu diye film duymamıştım diye düşündüm işteee :)

    YanıtlaSil
  7. Tam günün anlam ve önemine göre bir film:))İzlemek isterim severim bu tür filmleri. Şehitlerimizin şehit olmalarına mı üzüleyim, geride kalan sevdiklerinin her gün acı çekecek olmasına mı üzüleyim, boşuboşuna, siyasi yanlış kararlar yüzünden boşuboşuna ölmelerine mi üzüleyim bilemiyorum:(
    Hiç işimiz olmayan, hiç ilgimiz olmayan bir iç savaşta ne işimiz var?

    Valla ne yapacağım zaten temizlik hastasıydım aynen devam ediyorum:)
    Ençok da ekmek almak sıkıntı. Çünkü enaz 10- 15 kişi elliyor.
    Çeşitli çözümler üretiyorum işte ekmek alma pişi yap, ekmek alma peynirli poğaça yap, el değmemiş tost ekmeği al (hiç sevmiyorum tadını ekmek yerini tutmuyor ve çabuk küfleniyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      ah ah sorma ya, neye üzülsek, neye isyan etsek ... temizlikte çağ atladık o kesin :) Ekmeği dilimleyip buzluğa koy, çıkar ısıt naçizane tavsiyem.

      Sil
  8. Filmden etkilendim :D İnsanlar hapşurunca falan aklıma hemen o sahneleri geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      etkili bir filmdi, belki başka zaman izlesek bu kadar etkilenmezdik ama işte içinde olunca...

      Sil