30 Haziran 2019 Pazar

İDEALİST ÖĞRETMEN- GRIGORIY PETROV

Çeviren: Ayser Ali
88 sayfa


"Dünyada pek çok sihirbaz var. Ve her insan, eğer isterse, kendi yaptığı işte sihirbaz olabilir."

"Tembellik sizi cezbediyorsa, çalışmanızı bölüyor ve dikkatinizi dağıtıyorsa, kendinizi yenmeyi öğrenin."

Kitabı bir fuarda gördüm, şimdi hangi fuar olduğunu bile hatırlamadığım ama yazarı görünce, Beyaz Zambaklar Ülkesi'ni ve tabii ki Ata'mı hatirladığımı ve buna istinaden kitabı edindiğimi söyleyebiliyorum.

Beyaz Zambaklar Ülkesinde'yi okumuştum, bloga da koymuştum sanki ama bulamadım, eğer blogdan önce okumuşsam ya da eklemediysem üzüleceğim kitaplardan biri olacak.

Atatürk'ün, 100 temel eser arasına "mutlaka" alınmasını istediği Beyaz Zambaklar Ülkesi'nin yazarından, ütopik fakat  keşke olabilse dedirten bir hikaye.

Moskova üniversitesinden bir profesörün, bütün kariyerini bir kenara bırakıp, köyüne öğretmen olması, oldukça kısa ama etkili satırlar ile anlatılmış. Kısacık öyküde mutlaka daha önce duymuş olduğunuz isimlerin olması daha da etkili.

Aslında imkan olsa size kitaptan değil  de yazarın hayatından bahsedebilsem. Ne ki siz araştırsanız sanırım daha etkili olabilir, bence tam bir mücadele insanı olan, hayatını bu yolda harcayan Petrov'un bu kitabını da okuyun, Beyaz Zambaklar Ülkesi'ni de tabii fakat bilhassa kitaplarından ziyade hayatını okuyun, google amcaya bile sorsanız size temel şeylerden haber verebilir ve kitapları için de fikir sahibi olmanızı sağlayabilir. 

Şimdi diyeceksiniz ki "kardeşim, seni boşuna mı okuyoruz, sen yazıversene ne diye uğraştırıyorsun bizi." Ben de diyorum ki, size bugüne kadar balık verdim, şimdi balık tutmanıza izin verme zamanı. Rast gele :)


27 yorum:

  1. Rus yazarları seviyorum, adamların müziğe, edebiyata doğuştan çok yetenekleri var:) bunu da okumak isterim, yazar hakkında bilgi edinmeyi de zaten seviyorum ah bir de wikipedia önüne 0 koymadan pıt diye açılsa...
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      ahaha inş güzel günler göreceğiz, umutluyum :D

      Sil
  2. Beyaz Zambaklar Ülkesinde çok güzel ve örnek alınacak bir kitaptı. Bu kitabı da mutlaka okuyacağım. Teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      bu da en az onun kadar iyi, okunmalı...ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için.

      Sil
  3. Okumuştum sanırım çok çabuk unutuyorum en nefret ettiğim tarafım da bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Çay,
      maalesef ben de unutuyorum, çok okuyanların kaderi gibi bir şey bu sanırım :(

      Sil
  4. Bir çok okur gibi bende yazarın 2Beyaz Zambaklar Ülkesi'ni okudum. Bu kitabından haberim yoktu. Yazarı araştıracağım.

    YanıtlaSil
  5. :)) yazının sonuyla bitirdin beni:) ama bakmak isterim tabi ki, hele Atatürk'ün mutlaka dediği bir kitabın yazarıysa..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      asli vazifemiz takipçilerimizi(ehehe) bitirmek efem, ama kitaba bak derim :D

      Sil
  6. velilerin, öğrencilerin herkesin okuması gereken kitaplardan biri bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Beyaz Zambaklar Ülkesi'ndeyi ülkenin okuma listesine koymak lazım.

      Sil
    2. İlke Çevik,
      okuma listesine koymak yetmez, gerekirse zorla okutmak lazım da işte bizim ülkede ne yazık ki zorla başka şeyler yaptırmaktan kitap okutulmaya sıra gelmiyor.

      Sil
  7. BU TANITIMINIZ ÇOK HARİKA VE FAYDALI OLMUŞ. BEN YAZARIN BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE KİTABINI OKUDUM VE BLOGUMA KOYDUM. MERAK EDEN ARKADAŞLARIMI BLOGUMDA AĞIRLAMAKTAN MUTLULUK DUYARIM. TEŞEKKÜRLER.https://fatihpinarca.blogspot.com/2018/11/beyaz-zambaklar-ulkesinde.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      teşekkür ediyorum. Kusura bakmazsanız bir şey dikkatimi çekti; neden büyük harfle yazıyorsunuz?

      Sil
  8. Severek okuduğum, istifade ettiğim bir kitaptı. Güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif Öztürk,
      etkisi büyüklerden, rica ederim.

      Sil
  9. Önce Beyaz Zambaklar Ülkesinde'yi okumak istiyorum ama yıllardır istiyorum galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      elbet bir gün kavuşacaksınız:)

      Sil
  10. zambakı okuduydum bunu okumadım ama ivit okunurmuş belli :) balık tutmak zor iş amaaa kikiriki :)

    YanıtlaSil
  11. Yazar gerçekten idealist bir insanmış. Beyaz Zambaklar Ülkesi'nde de o idealizmi yoğun şekilde hissediyorsun. İnsan kendi boşvermişliğinden utanıyor. Bazen bir insan bile çok şeyi değiştirebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bence de Şulecim, bizde yok değil fakat çok az ve ne yazık ki o azıcık sayıyı bile imha etmeye çalışan bir sistem kurdular, umarım her şey çok güzel olsun ama ben formasyon eğitimimden çok büyük hüsranla ayrıldım ne yazık ki.

      Sil
  12. o zaman zaman balık tutma zamanı ...teşekkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemin takvimciği,
      rica ederim, kolay gelsin.

      Sil