7 Haziran 2019 Cuma

CEMİLE - ORHAN KEMAL

30. Baskı 2017
150 sayfa

"Yıllardır kahrımı çekmekten usanıp yorulmayan, cefakâr karıma..." 4.5.958

"Küçük Adamın Romanı" serisinin 3. kitabı. Otobiyografik özelliği ile ayrıca özeldir. üstteki ithaftan anlayacağınız üzere Orhan Kemal'in büyük bir sevda ile tutkun olduğu karısının ve kendisinin hikayesi. 

Toplumcu edebiyatın 3 Kemal'inden 1'i olan Orhan Kemal'den efsane bir anlatı. 

Hem biyografik unsurları ile hem de döneminin işçi hareketlerine, toplum yapısına bakışıyla mutlaka okunması gerekenlerin başında gelmeli. 

İlk ikisini okumadınız ise de aslında bir yönüyle diğerlerinden bağımsız bir tarafı var. O sebepten ilk ikiyi okumadan Cemile'den de başlayabilirsiniz. Tabii bana sorsanız Katip Necati'yi tanımak belki biraz daha anlayabilmek adına ilk ikisini okumanız daha iyi olacaktır.

En nihayetinde okuyun, neresinden başlarsanız başlayın önemli değil ama mutlaka okuyun...

Sevgiyle...

20 yorum:

  1. Sonunda okuduğum bir kitabı biri paylaştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Çay,
      :) ne keyiflidir o his bilirim, sevgiler...

      Sil
  2. Kitaplığımda ki Baba Evi & Avare Yıllar ı okuduktan sonra bunuda alır okurum o zaman. Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      ilk ikisinden daha iyi, daha kolay okunur bir kitap seversiniz...

      Sil
  3. Büyük yazar... Çok çok severim.

    YanıtlaSil
  4. üniversite yıllarında okuduğum çok okuduğum bir yazardı. blogumda yer vermediğimden dolayı kendime kızdım doğrusu. hatırlatmaya teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      ben teşekkür ederim yorum için, blogunuzda da yer bulur umarım:)

      Sil
  5. Orhan Kemal'i herkes okumalı. Bir Sabahattin Ali, bir Yaşar Kemal popülerliğine gelmesini çok isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      di mi ama, ne ki o popüler olanların da çok okunduğunu düşünmüyorum şuleciğim:(

      Sil
  6. eski kitaplar başka...:)
    Ben de beklerim sayfama, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  7. Çok duydum ama okuyamadım, mutlaka okumak isterim.
    Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. harika, ekliyorum listeme Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      seveceksin diye düşünüyorum :D sevgiyle...

      Sil
  9. Ne anlamli bir kitap okumamiştim canim teşekkürler bahsettiğin için 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      rica ederim Deryacığım, keyfi bol olsun.

      Sil