17 Nisan 2018 Salı

YOK BANA SENSİZ HAYAT -ASLI TOHUMCU

1. Baskı 2006 İş Kültür
1. Baskı Doğan 
86 Sayfa

"adnan , mine dışında birini sevmemişti hiç .sevmesi gerekeceği de aklına gelmemişti .mine'yi seviyordu işte .ancak yaşam da oyun oynamayı seviyordu ve kimle , hangi oyunu oynayacağını kafasına göre tayin ediyordu."

"insan zamanının çoğunda niyet ettiğinden başka şeyler yapmak ve yaşamak zorunda kalır."

"Çünkü kimse sevmez çok konuşanları , her şeyini ortaya saçanları, bunu gönülsüz yapmış 
olsalar da ."

"O olmazsa katiyen olmazmış gibi .dünyanın her türden tüm ahalisi kanlarına , canlarına susamış gibi .nasıl o olduysa , sevdicek birini son kez gördüğünü bilmek ancak kabullenememek gibi.çıldırmaya sürüklenmek gibi."

****

Kitabın sanırım en ve tek sevdiğim yanı devrik cümleleri oldu.

86 sayfadan ne anladığımı sormak isteyenleriniz olacaktır , bir şey anlamadım zannederim , hani "tam anladım diyorum hiçbir şey anlamamışım , hani hiçbir şey anlamadım diyorum meğer anlamışım ben bu mevzudan", oluyorum .

Öyle bir şey işte kitap , biraz karamsar , depresif .

Biraz aşk, biraz dostluk , bir de en sevdiğimden devrik cümleler ...

Aslı Tohumcu için bir roman denemesi olabilir bana göre dadaist etkileri görülen bir durum hikayesi .

Post modern hikaye olarak ta adlandırılabilir , neden olmasın.

İlla okuyun diyebileceğim , herkese önerebileceğim bir kitap değil ama okuma sevdalılarının kendilerinden bir şeyler mutlaka bulabileceğini düşünüyorum.

Bu kadar postmodernlikten anlamıyorum diyenler hiç bulaşmasın, o 86 sayfa elinizde bitmek bilmeyebilir zira.





16 yorum:

  1. Ölü Reşat kitabını okumuş hem sevmiş hem sevmemiştim.İlginç bir kalem :)

    YanıtlaSil
  2. post modern kalp ben, dermişim:))) ben şimdilik almayayım Eylem'cim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Yani aslında laf kalabalığı diyosun ;) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı ,
      leb demeden leblebiyi anlıyorsun , canımsın :)

      Sil
  4. Dönem dönem öne çıkan adlar olur. Tohumcu da onlardan mi yoksa? Neyse :) mail adresimi vereyim belki lazim olur:) aminanarda.et. yahoo.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      gmail senin adresi tanıyamadı ama ya , eylemkerem01@gmail'deyim ben :D

      Sil
  5. Kitabi okurmuyum bilmem. Ama isbankasi yayinlarindan necok kitap alirdim nostalji yaptim simdi 😂

    YanıtlaSil
  6. Belki de okurum belki, alıntıları sevdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      alıntılarını sevip kitabını sevemeyenlerde bu hafta :)

      Sil
  7. Uzun bir kitap değilmiş.Tarzım mı bilemedim...

    YanıtlaSil
  8. Ölü Reşat'ı okurken bayağı eğlenmiştim. Bunu da okumalıyım da bakalım ne zaman :)

    YanıtlaSil