6 Ocak 2017 Cuma

MİLYARDER -MICHAEL DE SAINT PIERRE

Çeviri:Attila TOKATLI
1. Basım 1971
412 Sayfa

"Sınırsız bir yalnızlığın ürünüdür her yapıt."

Bu kitap 1. basım , çok okuyanı olmayan kitabın Fransız ve ödüllü yazarını da çok bilmiyoruz sanırım.

Giriş cümlemin bu olmasındaki sebep, öncelikle kitabın elime geçiş şekli ;

geçen yıl İstanbul'a taşınmaya çalışırken , 2 çöp poşetini atmasını rica ettim eşimden ,geri geldiğinde  elinde 10-15 adet 1. basım kitap vardı.

Kitaplar zamana yenik düşmüş ve sayfaları sararmış olsa da , kondisyonları oldukça iyi ve orijinallerdi.

Eşim çöpün kenarına bırakılmış bir kutu kitap olduğunu , bu kitapları da onların içinden aldığını söylediğinde ufak bir şok yaşadığımı itiraf etmekten çekinmeyeceğim.

Kitapların hepsini tek tek sildim ve kendimce bakımlarını yapıp havalandırdım , o zaman bu kitapsever arkadaş için üzülmüştüm fakat bu kitabı okuduktan sonra kendisine bir teşekkür borçlu olduğumu söylemek zorunluluğu doğmuş bulunuyor.

Zira belki bana kalsa bu harika kalemle asla tanışamayabilir, ödüllü bir yazarı ve  iyi bir kalemi okumaktan mahrum kalabilirdim .

Milyarder, adıyla müsemma bir kitap , gerçekten bir milyarderi anlatmasının yanında , para ve aile ilişkileri konusunda bize gerçekçi ve  keyifli bir hikaye sunuyor , sanırım filmi de yapılan kitabı, adeta bir Fransız filminden aldığım keyifle okudum .

Teşekkürler , kitap kıymeti bilmeyen kardeş , teşekkürler "Eylem görse bu kitaplara kıyamaz" diye düşünen eşim :D







8 yorum:

  1. Ben lise yıllarımda elimdeki tüm kitapları dağıtmıştım ama ihtiyacı olan insanlara vermiştim okunması için. Çöpe atmak nedir? Şok oldum şu an. Hayatta kıyamam bir kitabı çöpe atmaya çok kötü bile olsa. Senin adına çok sevindim Eylem abla, hepsinin güle güle oku. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar morghulis,
      Canım ya zaten başkalarının da okuması çok güzel , Allah'tan kenarına bırakılmış bir karton kutu içinde .

      Sil
  2. Canım benim iyi ki kitaplar sana denk gelmiş.Kitaplar adına sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      teşekkürler efendim , kitaplar adına :D

      Sil
  3. İlk defa çöp kenarında kitap görünce kurcalamaya utanmıştım. Zamanla çöpten kitap alma fikri normal geliyor. Kitabın konusu ilgi çekiçi ve ilk çümlede hüzünlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      utanmak ta insana has bir duygu , atanlar utansın diyorum :D

      Sil