21 Mart 2018 Çarşamba

BÜYÜK İSKENDER - VASİLİ YAN

Çeviri: Rauf Aksungur
1. Basım 2015
384 Sayfa

"Olgunlaşmak, kendi eksikliğin üzerine düşünmekle ve aynı zamanda yardıma muhtaç olana elini uzatmakla mümkündür."

Üstteki kitap fotoğrafı yazın yaptığımız Balkanlar turundan kalma , düşünün kitap ne kadar zaman elimde kalmış oluyor şu durumda .

Aslında çok büyük umutlar ile almış olduğum kitap -bilhassa Büyük İskender'in hayatını roman tadında okumayı çok istiyordum - elimde tam anlamıyla aylarca süründü . 

5-10 sayfa art arda okuyabildiğimde kendimi şanslı saydığım zamanları oldu.

Sebep olarak kendimi göstermeyi isterdim ama bu kitap için böyle olmadığı kanaatindeyim .

Anlatıcının 3. kişi olması , zamanların geniş tutulması ve İskender'in konuya ilk 50 ile son 50 sayfada dahil olması benim dikkatimi çeken ve okumamı yavaşlattığını düşündüğüm unsurlar.

Oysa yazar, tarihi kişilikleri anlattığı kitaplar  ile oldukça ünlü .

Ne yazık ki ilk defa tarihi bir okumadan hem de tarihi bir romandan bu kadar mutsuz ayrılıyorum .

Kitap, yarım bırakamama huyumdan bitti , yoksa her şekilde şimdiye kadar tozlu rafların arasına atılabilirdi.

Okuyanlarınız varsa yorumlarınızı özellikle bilmek isterim .

Kitapla , sağlıkla ve umutla kalın.


18 yorum:

  1. Tebrik ediyorum Eylem'ciğim ben eğer beni sarmazsa o kitabı maalesef bırakıyorum:( iyi bir huy değil biliyorum ama ne yapayım ki, öyleyim.:( Tanıttığın için çok teşekkürler, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      herkeste değişik seyrediyor bu durum ama sorun değil ben de kendi içimi rahatlatmak için nihayete erdiriyorum:)

      Sil
  2. Büyük İskender benim için Colin Farel onu sarı boyalı saçlarilen canlandırdığından kelli bitmiştir :) Daha hiç bir şeyini merak etmeyebilerem aybalam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı ,
      ne diyorsun sarışın hem de ahaha :D komikmiş :Dsağlık olsun ay balam :D

      Sil
  3. Hiç sonunu getirmeye çalışmıyorum artık, çok vaktimden götürüyor sevmediğim kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ,
      haklısın benim elimde hiç tek kitap olmadığından vaktimden alıyor diye düşünmüyorum , sıkıldığımda başkasına geçiveriyorum :D

      Sil
  4. Ne yazarı ne de kitabı biliyordum. Tarih sarmayınca sanki daha zor okunan bir tür. Ben de eskiden sizin gibiydim mutlaka bitirdim ama şimdi (halen az sayıda olsa da) sevmezsem bırakıyorum. Zaten zaman yok okunacak kitaplar için birde sevmediklerimizle oyalanmayalım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      fevkalade merak ediyorum İskender'i o sebepten kitap ilerlemese de ısrarla bitirmek istedim :D gerçi ben hala vazgeçtim diyemiyorum sarmayan kitaplara ama zaman ne gösterecek bilinmez :D

      Sil
  5. Okumadım yazarı hiç. Tarihi romanlarda okumayı seviyorum ama dili önemli işte. Senin yorumundan sonra bu kitaba yanaşmam sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu,
      ben de seviyorum da belki de zamanı değildi benim için :D

      Sil
  6. ben olsam kesin yarım bırakmıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap ,
      insan kendini bildikten sonra yarım bırakmak çok sorun olmaz :D

      Sil
  7. Fotoğrafta nasıl aşırılı güzel, geri mi dönsek acaba? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      sen artık italya'dan el sallarsın bu kıyılara :D ben mi , ahaha evden çıkmadan 1 hafta nasıl geçirilirin kitabını yazıyor olurum :D

      Sil
  8. okumadıım ama seviyom iskenderii. yunanlılarla makedonlar paylaşamıyo şimdiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      di mi ama ya , bir de persler(fars) hala sahip çıkıyor :D

      Sil
  9. Gerçekten çok merak uyandıran bir şahsiyet. Bir ara ben de Büyük İskender'in hayatıyla ilgili küçük bir araştırma yapıp bir yazı yazmıştım bloguma. Okumak istersen: http://yeniyazibu.blogspot.com.tr/2015/03/kim-yahu-bu-heryere-saldran-iskender.html
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      kusuruma bakmayın , yorumunuzu görmemişim , bakmam mı hemen bakarım , teşekkür ederim

      Sil