19 Mart 2018 Pazartesi

DİVAN-I KEBİRDEN SEÇMELER -MEVLANA CELALEDDİN RUMİ

Hazırlayan : Bekir Şahin 
2. Baskı 2011
186 Sayfa

"Öyle bir arkadaş istiyorum ki, benim derdimi kendine dert edinsin .Fakat öyle kendinden geçsin ki neşe ile gamı birbirinden ayırt edemesin."

Esasen Edebiyat okumaya başladığımdan beri bazı kitapları okumayı daha fazla istediğime karar verdim.

Keşke orijinal dilinden okuyabilsem dediklerimden biri de  Divan-ı Kebir'di . Tabii bu kitapta sadece Mevlana'nın Divan-ı Kebirin'den seçmeler var.

Esasında Divan-ı Kebir 'i Mevlana yazmaz , Mevlana'nın söylediği gazel , rubai gibi şiirleri yazanlar vardır . Divan-ı Kebir içindeki şiirler geneli Farsça yazılmış şiirlerden oluşur , Mevlana'nın Şems'e söylediklerinin çokluğu divanın adının Şems Divan-ı olarak anılmasına da sebep olmuştur , Bazı gazellerinin altında da Şems mahlası-Şems adının türevleri- göze çarpar.

Evet Edebiyatçılar bu yazdıklarımın altına daha pek çok şey ekleyebilir , benim okuduğum çok minik bir özeti sayılabilir . Hem sayfa sayısı bakımından orijinali ile kıyaslamak mümkün değil hem de Türkçe olması anlam bakımından bazı sıkıntılar doğurmakta olsa da okumak istediklerimden biriydi ve okuyabildiğim için mutluyum.

Divan-ı Kebir'in el yazmaları da hacim olarak birbirinden oldukça farklıdır .

Bütün Dünya'nın tanıdığı fakat bizim coğrafyamızda yaşamış olmasına rağmen adının çok fazla bilinmediği , kendisinin  neredeyse hiç tanınmadığı , söylediklerinin ise merak bile edilmediği ender güzel insanlardan biridir Mevlana.

Bakmayın siz popülist yazarların arkasından atıp tuttuğuna , derinliği o kadar basit anlatılabilecek biri değildir.

Okuyun , eğer imkanınız ve zamanınız var ise tüm külliyatını.


22 yorum:

  1. Mevlana'nın eserleri okunmayı ve anlaşılmayı en çok hak eden eserlerden bence. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. hımm bu eser ağırdır herhaldeee, ancak meraklısı okuyabilir dı mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      yok ya orijinal dil değil ki , dili Türkçe ve oldukça sade :D bir de seçme sözlerden oluşmakta :D

      Sil
    2. yani türkçe olsa da kolay mıııı. kısa sözlerse eh iyimiş :)

      Sil
    3. deeptone,
      aynen , kısa kısa sözler var , hem de nasıl kolay :D

      Sil
  3. Tam metin zMesnevi var bende de ama öyle melül melül duruyo:/zBilmem ne zaman okunur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı,
      hem de tam metin :O Su'cuğum benim , canımın içi , bir tanemcim gibi alıştırmalar ile arkadaşlığımıza level atlatıyorum o halde :D Hımm mesnevi hem de tam metin , bak ya hiç etkilendim mi :D

      Sil
  4. Ben de Mesnevi var, hızlıca değil de yavaş yavaş okuyorum iyi geliyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgi,
      MEsnevi de okunacaklarım arasında ama bir türlü edinemedim :( ben bunu bile yavaaş okudum , zaten yavaş okumak ta lazım olan kitaplardan diye düşünüyorum . Sindirimi zaman alıyor /almalı :D sevgiler

      Sil
  5. Rahmetli babam Mesnevi'yi almıştı, altı cilt gibi hayal meyal hatırlıyorum ama okumamıştım o zaman çok gencim tabii, sıkıcı gelmişti, ilgimi çekmemişti. Ama senin tanıtımından sonra okumaya karar verdim. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      eğer elinde mesnevi varsa hiç bekletme derim ben :D

      Sil
  6. alıntı muazzam. eve gidip ilk iş Mesnevi karıştırasım geldi benim de :) ara ara okurum ama şöyle adamakıllı okumadım Mevlana kitaplarını bir türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      ara ara okumaktan zarar gelmez , yatağın baş ucuna koyup gecede bir sayfa yeter zannımca :D

      Sil
  7. Bu tür bir kitabı iyi bir çeviriyle okumalı sanırım. Dediğin gibi anlayabilsek kendi dilinde en güzeli olurdu da...yazından sonra okuyasım geldi benim de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu ,
      kesinlikle çeviri çok önemli :D

      Sil
  8. of Eylem'cim ağır takılıyorsun:) okumadım açıkçası ama kesinlikle birgün okumak istediklerim arasında..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      çok ağır abla durumlarındayım Eren'im sorma :D Çaktırma ne epublar geliyor yakında :D

      Sil
  9. Mesnevi 7 cildi okuduğumdan bu yana Divanı Kebiri okuyamadığım için hayıflanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim ,
      sağlık olsun onu da okursun :D

      Sil
  10. Mevlana'yı çok severim. Mesnevi ruhuma iyi geliyor. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmas Koçan ,
      ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için :)

      Sil