24 Eylül 2017 Pazar

KORKUYU BEKLERKEN - OĞUZ ATAY

BÜTÜN ESERLERİ 4
1.-35. Baskı 1984-2012
36. Baskı2013
196 Sayfa


"Hayır, gerçekten ölmedi ; çünkü ben yaşayamazdım ölseydi."

"Ülkeme ve insanlarına kızmaya başladım :Kimsenin doğru dürüst okuduğu yoktu . Doğru dürüst hissetmesini bile beceremiyorlardı .Bu yüzden insan , duyduğu şeyleri söyleyen insanların kültürüne güvenemiyordu. Belki bu zavallılığın , bu yarım yamalaklığın , bu gülünç durumun bile bir aslı , gerçek bir biçimi vardı. "

"Yüzyıllardır bu kadar insan , saçlarını kesip kesmemek ya da belirli günlerde su içmemek için mi bir araya gelmişti? Sonra, kötülük neredeydi ;  kötülük? Görünürde hep sevgi , ahlak , güzellik sözleri vardı ama , bir yerde kötülük olmalıydı; gizlilikten kötülük doğmalıydı .Sonra bunların araları neden açılmıştı peki?"


**************

Oğuz Atayın bu kitabında 8 adet öykü var. 

İçlerinde en sevdiğim Babama Mektup oldu.

Oğuz Atay hakkında ne yazabilirim ki ben ?

Kitap okuyan herkes en azından adını duymuş , Tutunamayanlar'ını görmüş , okumaya heves etmemiştir.

Bütün eserlerini bitirmeye az kaldı diyorum :D

Ve kendime hemen 5.sini edinmeyi istediğimi gösteren notlar alıyorum .

Keyifli okumalar kitapseverler , her nerede okunuyor ya da okutuluyorsa :D






16 yorum:

  1. Tutunamayanlar kitabını okumadım.Bunu okuyayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      tabii Tutunamayanlar başka bir şey ama bundan başlamak yerinde olabilir :D

      Sil
  2. Oğuz Atay'ın #Tutunamayanlar ve #TehlikeliOyunlar adlı kitaplarını okumuştum sırada bu kitap var. Okuduğum bu iki kitaptan güzel #alıntılar yapmıştım daha önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Alnıak ,
      altı çizilesi çok cümle var gerçekten , ben kitaba kalem değdiremediğimden stickerlar ile boğdum kitabı , Oğuz Atay'ın bütün kitaplarını da aldım son sahaflar fuarından :D

      Sil
  3. Oğuz Atay gerçekten çok kaliteli bir yazar. hakkında denecek çok fazla bir şey yok çünkü eserleri anlatıyor başarısını. yorum için ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      ne yazsam eksik kalacaktı , beni anlayan birilerini bulmak çok harika ama:D

      Sil
  4. İLginç bir kitaba benziyor, kitabı ne güzel tanıtmışsın tren penceresinden mi uzattın bayıldım.. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      yok orası bir restoran ama yanından bir dere geçiyor ve mthiş yeşil , tabii ki MAkedonya'da olması biraz can sıkıyor :D

      Sil
  5. Yazardan önce Tutunamayanlar'ı okumak istiyorum. Ondan sonra diğer eserlerine bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      evet önce Tutunamayanlar ama yine de bir fırsat ver derim hem öykülerini de okumuş hem de çekingenlik etmemiş olursun diye düşünüyorum ,:D

      Sil
  6. Oğuz Atay bir efsanedir gerçekten..

    YanıtlaSil
  7. Bayağı oldu bu kitabı okuyalı. Tutunamayanları okumayıp buna atlamıştım. Palto diye bir hikaye vardı sanırım, beni çok etkilemişti.

    YanıtlaSil
  8. korkuyu beklerken. hasta olduğum kitap yaaa :) bunun eşdeğeri de benceeee dostoyevski'nin yeraltından notları :)

    YanıtlaSil