26 Haziran 2017 Pazartesi

SESSİZLİĞİN MÜZİĞİ -PATRICK ROTHFUSS






Çeviri: Cihan KARAMANCI
1. Baskı 2015
179 Sayfa

"Kendini tanıyacak kadar akıllı , kendisi  olacak kadar cesur ve her nasılsa hem benliğini koruyup hem de kendini değiştirecek kadar yabaniydi."

"En sağlam gemi bile biraz su sızdırır."

"Adımlarını daima bir kuş kadar hafif atmazsan tüm dünya kalkıp ezmeye gelirdi."

**********
Daha önce yazardan Kral Katili Günceleri adlı serinin Rüzgarın Adı ve Bilge Adamın Korkusu'nu okumuştum.

O kitaplar ödünçtü , bu ise yeğenin o seriyi çok beğendiği için aldığı bir kitabı.

O seri ile de alakalı , çünkü o seriden bir karakteri anlatıyor.

Hem de bütün hikaye kurallarını hiçe sayarak.

Zaten yazar da bunu yazmış , daha önce kitaplarımı okumayanlar bundan başlamasın demiş.

O kitapları okumuşlar için bile uyarmış okuru, onlar bile sevmeyebilir, herkesin sevebileceği bir şey değil demiş .

Buna rağmen sevenleri de olmuş , ön okuma yaptırdıkları arasında.

Evet bu kadar bilgiden sonra kitabı soluksuz okudum desem , çok sevdim desem inanır mısınız?

İnanın , çünkü gerçekten sevdim .

Evet olay neredeyse yok ama o kadar hoş bir anlatım ve ifade var ki , neredeyse daha önceki kitapları kadar sevdiğimi söyleyebilirim.

O halde yazarın uyarılarına çok takılmayın , tabii benimkilere de , en iyisi okumak ve kararı öyle vermek .

Yeğen bu kitabı bana getirdiğinde , yorumunu bekliyorum demişti, sevmeme şaşırdı :D





9 yorum:

  1. Metos'la ben de çok sevmiştik bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. Kral Katili Günceleri hakkındaki yorumları çok görüyordum, özellikle son zamanlarda çok daha fazla duyuyorum. Bu iki kitabı elime aldıktan sonra Sessizliğin Müziği' ni de okuyayım o zaman ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tawannanna,
      benim çok beğendiğim serilerden biri oldu o seri ,
      sakin anlatımı olmasına rağmen sıkmadan okundu :)

      Sil
  3. Tüm hikaye kurallarını hiçe sayan ve olayın neredeyse olmadığı bir kitap hiç okumadım. :) Merak ettim o yüzden. Çok teşekkürler Eylem'cim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      aksiyon mu yok deseydim bilemedim şimdi , nasıl anlatayım ki , sakin o kadar sakin bir kitap ki :D

      Sil
  4. yazarın dili güzelse, her şey okunuyor, hele belki de durağan romanlar daha bile güzel okunuyor, yazarın üslubu öne çıkıyor o zaman, hemen bakıcam Eylem'cim, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. İlkay ÖZgür,
    aa .3. de mi çıkacakmış , 2000 sayfa olur o zaman :D

    YanıtlaSil