6 Eylül 2021 Pazartesi

J.D.ROBB - IN DEATH

NAKED In Death #1
Sevgili arkadaşım madem bu sayfaya geldin ya benim okuduğum kitapları paylaştığımı bildiğini ya da google amca tarafından kandırılmış olabilirliğini düşünüyorum,  her halükarda
 hoş geldin. 
Bu postta tanıtacağım kitap, Türkçe olarak 15-20 'ye yakın kitabını okuduğum serinin 1. kitabıdır ve seriyi orijinal dilinden okumaya başlamışlığımı kanıtlamaktadır sayın blog takipçisi arkadaşım, o sebepten de ilk kitabını bitirmenin getirdiği coşkuyu ifade etmek için değişik abartı sanatları kullanmamı mazur göreceksin diye umuyorum.  Kitaplara ilgin yoksa şimdi hosçakal demenin tam zamanı.  😉

Gelelim bu serinin ilk kitabına; kitabın üzerinde  yazar olarak J.D.Robb yazıyor ama bakmayın siz ona, aslında yazarı Nora Roberts. Yazarın pek çok türde yazabilir olduğunu kitaplarını okuyanlar bilir,  beyaz dizisinden korkusuna, distopyasından polisiyeye ne ararsanız yazabilir fakat temele romantizmi koyar.
Gelelim Türkçe'ye Çıplak Ölüm diye çevirisi yapılmış bu ilk kitaba. Ben blogda aradım en eski kaydı 2011 'de buldum ama Çıplak Ölüm değil ne yazık ki, muhtemelen 2011'den daha eski bir tarihte okumuşum bu kitabı. Zaten de genelde sadece esas kahramanları hatırlıyorum, her kitapta farklı konu anlatıldığı için belki de,  bütün konuları hatırlamadığıma dair itirafımdır. 
Neyseee kitap, gelecekte geçiyor 2048'ler falan; uçan arabalar, lazerler, sprey el koruyucuları, kriminalin zirvesi vs. Serinin polisiye olduğunu söylemiş miydim? 
Bu arada geçenlerde bir twitte "2050'ye 1990'dan daha yakınız" diye bir yazı gördüm, ilk farkındalık ile birlikte gelen şoku hala atlatabilmiş değilim sayın okuyan. 
Dönelim kitaba, oldukça basit bir dili var diyemeyecegim ne yazık ki ama yabancı dilde " zorlanmadığınız yerde öğrenmiyorsunuzdur " mantığını esas aldığım için her bilmediğim kelimeye küfür etmiyorum 😄 ya da etmiyormuşum gibi yapıyorum .

Seriyi okumaya tam hızla devam edeceğim, aynı zamanda How to get away with murder izlediğimden ingilizcedeki bütün suç,  suçlu, kriminal ve hukuk terimlerini hatmedecegim diye umuyorum.
 
İngilizce okuma yapan ya da yapmayı düşünenleriniz var mı aranızda, siz İngilizcenize hangi çeşit ile katkıda bulunuyorsunuz?

Bu kitap belki ilk ve orta dereceli dil hakimiyetinin bir tık üzerinde olabilir fakat dediğim gibi zor olmadan öğrendim demek çok anlamlı olmuyor.

Bu serinin devam kitapları için ayrı post mu açarım yoksa bu postu komple kaldırıp bütün diğer kitapları bu posta mı eklerim bilmiyorum, zaten 2. kitabı hemen okuyamam çünkü başka bir serinin 2. kitabını okumaya başladım bile ve her ay bir İngilizce kitap programımın oladukça gerisindeyim, indirdiğim kitapların ise neresindeyim hiç belli değil :D 

Dedikten sonra bu posta ekleme yapmaya karar verdim, serinin diğer kitaplarını  birer alıntıyla birlikte burada bulabilirsiniz.

GLORY  In Death #2

 


"Fate rules, Eve. You follow the steps, and you plan and you work, then fate slips in laughing and makes fools of us. Sometimes we can trick it or outguess it, but most often it's already written. For some, it's written in blood. That doesn't mean we stop, but it does mean we can't always comfort ourselves with blame."






12 yorum:

  1. Ben de geçen sene 4-5 tane okumuştum ingilizce kitap. Bu sene henüz hiç okuyamadım. Uzun soluklu serilerde devam kitabı olarak ingilizce okumak kolay oluyor. Türkçe olarak dünyayı ve kişileri tanıyıp yabancı dilde devam etmiştim. okunmuş kitapları ingilizce okumak da güzel fikir. Bunu denerim.
    Çıplak Ölüm kitabına gelirsek, herkesin öve öve bitiremediği Eve Dallas serisinden ilk iki kitabı okudum ama beklentimi karşılamadı. İkilinin ilişkisinin uzun soluklu bir seriye göre çok hızlı ilerlemesi, her soruşturmaya sevgilisinin de dahil olması rahatsız etmişti benim. Ama seveni çok. Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      aaa gerçekten onca laf kalabalığı yapıp hiç Eve Dallas dememişim tebrik ederim kendimi :D ben de övenlerdenim, adam ütopik o ayrı ama zaten anlatılan dünya da çok olağan olmadığından hoş bir fantazya diye bakıyorum hikayeye :D yine de çat diye aşık olmak ve bir ömür sürdürebilmek hoş olabilirdi :D teşekkürler...

      Sil
  2. Kitaplara ilgisi olmayanların da okumaya devam edeceği, harika bir anlatım olmuş:)) Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. alla alla ben de bu yazarı duymadım derkeen bişi öğrenmiş olduum :)

    YanıtlaSil
  4. İngilizce okumak fikri çok iyiii:)
    ben çevirisi bir arada olanları okuyordum:))
    korkulu geleceğe yaklaşmak düşüncesi ürpertici, hani böyle kitapları okuyunca ya da filmleri izleyince değişik oluyor insan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      gelecek düşüncesi çok fena ya :D hem merak edip hem bu kadar korkabildiğimiz çok az şeyden biri :D Her ay okuyacağım ben de, GÜYAAA :))

      Sil
  5. Heeeeey, blog'da yeni bir kitap sürprizi var, bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert,
      gelirim Mert, hayırlı olsun şimdiden sabırsızlandım :D

      Sil
  6. Historical da okuyabilirsin Eylem. Onların dilinin de basit olduğunu, İngilizce okumalara giriş için uygun olduğunu duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      aslında gönül neler okumak istiyor, kaç yüz adet kitap indiriyorum ama gel gör reel hayat öyle mi? hiç değil :D

      Sil