10 Mayıs 2021 Pazartesi

ANTTI TUOMAINEN -ŞİFACI / PARANTAJA / HEALER




"Adalet yerini bulmayacak. Yine de tamamen kaybedilmiş bir savaş değil bu. "

Merhaba sevgili kitap sever arkadaşım, bugün bahsedeceğim bu kitabın çok mühim özellikleri var: 2011 yılı En İyi Fin Polisiye Roman Ödülü'nü almış olması bunlardan birincisi. İskandinavya'da suç-polisiye türünün formulünün uygulanmış olmasının bir örneği olduğu da ikincisi denilebilir. Kitabı Koridor yayınlarının 2014 yılında yapmış olduğu 1. baskısından okudum, çevirisi Gizem Yanbolluoğlu tarafından yapılmış ve 284 sayfa.

"Hayatta anlam ifade eden anlar o kadar kısaydı ki. Bir homurdanma ya da bir gülücükle karşılanmak gibi tamamen kısa kesitlerden oluşan bir bütündü bu. O insanlara sevdiğinizi söylemek ya da teşekkür etmek çok sonradan geliyordu aklınıza."

Gelelim ödüllü kitap olması sıkıntısına, bir önceki kitapta da anlatmaya çalıştığım gibi kitaplar ödüllü olunca okur önce bir çeki düzen veriyor kendine okurken. Mesela ben bu kitabı okumaya başlayacaksam bunu sadece iyi vakit geçirmek için ya da polisiye okumayı sevdiğimden  hemen elime alıp başlangıç yapamıyorum, edebi birikimini yakalamaya, yazım mükemmelliğini kaçırmamaya falan uğraşıyorum. Tabii (bence) bu benim okuma kalitemi de düşürüyor ve otomatik olarak kitap hakkında yargılara varmaya başlıyorum. Mesela bu kadar mıydı diyorum sonuna geldiğimde, peki sonucunda ne oldu hikayenin diye düşünüyorum, neden oldu diye düşünüyorum. Bunları düşünmemem gerektiğini düşünüyorum sonra, çünkü bu soruların cevapları zaten kitapta olmalıydı, o zaman da bu kadar övülmesine bakarsak kitabı ya da hikayeyi benim anlamamış olma olasılığım doğuyor . 

"Anlamsız bir kötülük. Dünyaya baktığımda başka bir şey görmüyordum. Bu yüzden kaçmak zorundaydım."


Uzatmayayım, kitabın övüldüğü kadar beni etkilemediği ama yine de belki heyecan kısmından değil ama kolay okunuşu ile kendini bana sıkılmadan okutabildiği için muhtemelen 3 ya da 4 yıldız verilebileceği inancındayım.

Polisiye severler ve tabii ki değişik ülkelerin yazarlarını okumaktan keyif alanlar okumaktan çekinmesin. Finlandiyalı yazarımıza bir şans verilebilir. Okuyanlar varsa fikir belirtebilir. :D

Sağlıkla kalınız...Kitaplar, filmler ve umut hep yanınızda olsun .






 

23 yorum:

  1. Ödüllü kitaplarla ilgili çok doğru tespitlerde bulunmuşsun bence. Bu durum okuru da bir sonraki kitabını yazacak olan yazarı da bir bakıma baskı altına alan bir unsur.

    Kitabı okumadım ama okumak isterim. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ,
      ben teşekkür ederim fikirlerini paylaştığın için, evet ödül sistemi belki bir teşvik getirebilir ama getirisi olduğu kadar sıkıntılı durumlara da yol açabilen bir yöntem. Bu her alan için geçerli diye düşünüyorum , 1-2 kişi mutlu edilebiliyorsa onlarca hatta yüzlerce kişiye mutsuzluk verebilir. Umarım okuma şansı bulursun. sevgiyle...

      Sil
  2. Artık ödüllerin çoğu reklama yönelik veriliyor, yurt içi de dışı da böyle. Biraz da buradan bakmak lazım bence. Orhan Pamuk'un bile kitaplarının arka kapak yazıları New Yorker filan gibi gazetelerin "wov usta bir anlatı...." gibi klasik cümleleri . Dikkat edersen bircok yazara ayni cümleleri kuruyorlar. Bu bir gelenek Amerikada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      kesinlikle haklısın, yaktı bizi bu Amerika, ne'ttin bize emperyalizm :D

      Sil
  3. Kitap için yapılan okuma ön hazırlığı etkileyici:-)) Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      ooo o hazırlığın hepsini buraya almaya kalksam sayfa yetmez de :D şaka bir yana tabii de bir gerilim olmuyor değil inceden :D

      Sil
  4. Ben başlangıçta ödüllü diye muhteşem bir şey beklememiştim ama sonunda acaba bu ödülü nasıl aldı diye aklımdan geçirdim. Kitabı sevmemiş, asıl anlatmak istediğini beceremediğini düşünmüştüm. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      sizin desteklerinizi okuyunca ayrı bir mutlu oluyorum Gül Hanım, bende bir sorun yokmuş diyesim geliyor :D çok teşekkür ederim bu ifadeleri benimle paylaştığınız için :) sevgiyle, sağlıkla...

      Sil
  5. Hep söylediğim bir şey var benim; her kitap herkese uymaz. Sanırım bu kitap da onlardan biri. Benim de okurken sıkıldığım, bana uymayan kitaplar var. Dediğiniz gibi ödüllü olunca da ayrı bir beklentiye giriyoruz. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      evet tabii kitabı sevmek bir opsiyon ama mesela bazı kitapların değeri seçeneğe tabii olmamalı, yani demek istediğim bir kitabı sevmek sevmemek noktasında haklısınız ve fakat kitap ödüllü ya hani en azından bir edebi değer hani herkesin kabule mecbur olduğu normlar dahili olabilmeli diye düşünüyorum. sevgiyle...

      Sil
  6. Ödüllü kitaplarda beklenti biraz daha fazla oluyor ama hepsi bu beklentiye cevap veremiyor:)

    YanıtlaSil
  7. umut hep sizinde yanınızda olsun :) Bu kitabı okumadım ama bana pek hitap ettiğiini söyleyemem ilerde okurmuyum muamma :)) güzel yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ESRA KAFKASLI,
      ben teşekkür ederim, yorumunuz pek kıymetli...

      Sil
  8. Polisiye roman için anlamlı cümleler varmış sanki. Anlamsız kötülük, bence de dünyayı asıl sarmış virüs bu. Dünyanın her bir yanından kötülük akıyor resmen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://adadenizi.blogspot.com/,
      evet bazı cümleleri şaşırttı :D Bu kadar kötü olmayı nasıl başarıyoruz hiç anlamıyorum.

      Sil
  9. oooo kuzey polisiyesi tutkunuyum yaa ve bunu duymadım oleeey :) okuycam tabisi :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar :)
    Polisiye okumayı çok severim. Kitabın arka kapak kısmında yazılan konu ilgimi çekti. Çok güzel yorumlamışsınız. İlgimi çekti. Bir çırpıda bitirilebileceğini düşündürdü bana. Listeme ekledim.

    Sağlıcakla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Koçoğlu,
      bir çırpıda bitirebilirsiniz, kolay okunuyor, keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  11. ödüle gözleri kapayıp öyle okumalı bence de Eylem'cim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ödülü olmasa okur muydum :D sevgiler benden :D

      Sil
  12. İlkay,
    :D belki de dediğiniz gibi zevk-renk durumudur kim bilir :D

    YanıtlaSil