10 Mart 2021 Çarşamba

YILDIZ KARAYEL - RIFAT ILGAZ

2. Basım 1982 Aralık 

Yazar ismini önemser misiniz? Okuyacağınız kitapları neye göre belirlersiniz?

Mesela benim bu kitabı okumam kesinlikle yazarın isminden ötürüdür. 
 Rıfat Ilgaz, ilk olarak yazardan önce öğretmendir, eğer Türk edebiyatında yer alan bir yazar öncesinde öğretmenlik yapmışsa toplumu iyi tanıma olasılığı diğer yazarlardan daha fazladır. Bu bağlamda denilebilir ki Rıfat Ilgaz hem toplumu hem de o toplumdaki gerçekleri görmüş ve üzerine düşünmüştür, bakınız bu kitabı da, o toplumun bir kesimini yansıtmak için yazılmıştır.
Kitap 1981 Madaralı Roman ödülü ve 1982 Orhan Kemal Roman Armağanını almıştır, aynı zamanda 2002 'de Dizi halinde Tv'ye uyarlanmıştır.
Ve fakat bütün bu olumlu etkenlere rağmen bence hem kitabın sayfa sayısının az oluşu hem de olayların ve şahıs kadrosunun kalabalıklığı kitabın tesir düzeyini negatif yönde etkilemiştir, bu olumsuzluğa sebep kendi moral kondisyonum da olabilir . 
Bununla birlikte sırf yazarın isminden ötürü okunası bir kitap olabilir, şahsen kendim her ne kadar Goodreads puanını düşük vermiş olsam da iyi ki okudum diyebiliyorum.

Sevgiyle, kitapla kalın, özellikle sağlıklı kalın...





 

13 yorum:

  1. Rıfat Ilgazi severim ben Orhan kemal ödüllü bir kitap okuyacağım bu sene seçenekler arasında aklımda bulunsun

    YanıtlaSil
  2. Ne değerli bir isimdir. Ruhu şad olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Pek kıymetli bir isim olmasına rağmen yaşarken kıymetinin bilinmeyenlerden olduğuna inanıyorum.

      Sil
  3. Yazar ismi, konusu kitap seçimlerimde etkili oluyor. Çok değerli bir yazar. Bu kitabı bilmiyordum, yazın sayesinde öğrenmiş oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      umarım okuma fırsatı bulabilirsin..:)

      Sil
  4. bi yerden elime geçer nasıl olsa okuruums :)

    YanıtlaSil
  5. Sevdiğim yazarların kitaplarını gözü kapalı alırım ama tabi arada atal kırıklıkları olabiliyor.

    YanıtlaSil
  6. bu kitabını okumadım, şiirlerini incelemiştim severimm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      sevilir canım, sevilmez mi :D

      Sil