22 Nisan 2017 Cumartesi

HİROŞİMALAR OLMASIN -OKTAY AKBAL

1. Baskı 1985
187 Sayfa

*"Babamı geri ver, anamı
Dedemi, ninemi,
kızlarımı , oğullarımı 
Geri ver
Beni geri ver
Geri ver insanlığı
Bu yaşam sürdükçe bu yaşam
Hiç bitmeyecek olan 
Barışı geri ver. "
                                     Sankichi Toga

"Bu gençler , bu çocuklar , Hiroşima cehennemini yaşamamışlar .Duysalar da , okusalar da , bir masal gibi gelmiştir onlara . Yaşlı kuşaklardaki o durgunluk yok onlarda .Yakınları , anaları , babaları , akrabaları yok mu kurbanlar arasında ? Vardır elbet , ama ölenler unutulur kısa zamanda .Yaşayan kişi , ölenle ölmez , yaşamını sürdürür unutarak ölenleri .Yaşamın yasası bu."

"Utanmak yetmez, anlamak gerek , insanlığın yalnızca teknik ilerleme olmadığını..."

********
Oktay Akbal , Hiroşima'ya giden ilk Türk gazeteciymiş, hem de 25 yıl sonra.

Kitap iki kısımdan oluşmakta, ilki;


*Hiroşimalar Olmasın 

Bu kısımda en çok etkilendiğim,


Sadako Sasaki 646 adet kağıt Turna Hikayesi.

Şimdi burada anlatmayı çok istiyorum ama anlatmayacağım , kitabı alın ve okuyun istiyorum çünkü :D

İkinci kısım ise ;

*Orta Asya'dan Baltık Kıyısına

Burada da Akbal'ın Orta Asya gezisi yer almakta , en çok etkilendiğim ise Aytmatov ile tanışıp , konuşması.

Akbal ile geç tanışmış olabilirim ama kesinlikle yola birlikte devam etmek istediğim yazarlardan .

Adını daha önce duyan varsa beri gelsin, niye hiç tanımıyoruz , duymuyoruz bu isimleri biz ?


26 yorum:

  1. Ben de duymadım fakat merak ettim açıkcası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burçak GÜLSÜM,
      göndereyim oku :D Kondisyon kötü ama :D

      Sil
  2. Kitap okuma hızına yetişemiyorum ben yaaa :) İmreniyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      ayy senden bu kelimeleri duymak ne büyük mutluluk ki , asıl imrenilesi sensin :D

      Sil
  3. Hem okumalı hem de okutturmalı diyorsunuz yani... Güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Yıllarca köşe yazıları yazardı rahmetli, çok da güzel şeyler yazardı, Hiroşima dünyanın en büyük trajedisi, ABD hala aynı ABD o yüzden çok korkuyorum:( Çok teşekkürler okunması gerekli bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      evet maalesef yılların hiçbir şeyi değiştirmediğini görmek ne acı .

      Sil
  5. Ben lise de okumuştum. Hirosima ile ilgili yazdığından dikkatimi çekmişti. Sade bir anlatımı vardı. Hatırlattığın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim,
      ben teşekkür ederim , yalnız , yorumsuz bırakmadığın için :)

      Sil
  6. Kitap hakkında hiç bir şey bilmiyorum desem :) Geç de olsa bende tanışmak istedim şu an :)

    YanıtlaSil
  7. hiroşima duymamıştım ama bu yazar iyi tabi yaa bi kitabını okuduum, önce ekmekler bozuldu :)

    YanıtlaSil
  8. alıntıya bayıldım, sade cümleler ama ne kadar etkileyici, ben de yazarı duymamıştım, bakayım bu kitaba, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. felaketlere çok üzülüyorum ama bir nebze olsun onları hissetmek ve anlamak adına okumayı seviyorum.. listeye aldım..
    sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Komar ,
      umarım siz de benim kadar etkilenirsiniz :)

      Sil
  10. Oktay Akbal için bir zamanlar Cumhuriyet gazetesi alırdım her gün. Ama çok özür dileyerek soracağım Akbal yaşıyor değil mi? 10 sene önce Bodrum'da havaalanında karşılaşmıştık çok yaşlı ve bitkin görünüyordu hatta uçağa girişte yürümesine yardım etmiştim. O zaman herhalde üstadı son görüşüm diye düşünmüştüm. Çok genç ve güzel de bir eşi vardı yanında. Onun için yaşayıp da hala yazabiliyorsa helal olsun.

    YanıtlaSil
  11. Hangi yayın evi Eylemcim? Okuyamadım resimde. Bulursam alacağım kitabı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya Erdoğan ,
      fulyacım Kelebek Yayınevi bendeki ama sıfır değil , hatta kondisyon oldukça kötü ama okunmaya engel teşkil edecek kadar değil :( sıfır bulabilir misin bilemedim ama sahaflarda bulman mümkündür diye düşünüyorum :D istersen göndereyim oku , hatta keşke bloğa daha erken baksaydım :(

      Sil
    2. Araştırmama göre sıfır bulmak mümkün değil canımcım. Elden çıkartmak istersen gönüllüyüm. Yıpranmış olması önemli değil, eksik sayfa olmasın yeter ^.^ Ben böyle araştırma yazılarını seven biriyim. Hiç acelesi yok merak etme. Bir daha ki sefere artık ^.^ Öptüm.

      Sil
    3. Fulya Erdoğan,
      bir dahaki sefere hatırlat ama :D

      Sil