30 Haziran 2014 Pazartesi

58-ANAHTAR-CUNİÇİRO TANİZAKİ



Çeviri:H. Can ERKİN
1. Basım 2011-138 Sayfa



Yazardan haberim bile yoktu.

Bir ara bloggerların beğendikleri yazarların kitaplarını edinme sevdasına düşmüştüm , o arada http://kitaplarlabeslenmek.blogspot.com.tr 'nin bu kitabı beğendiğini not almışım , çok zaman geçmiş üzerinden.

Çok beklemiş, kenarda köşede tuttuğum ama hiç bir zaman düzenleyemediğim notlarımın arasında.

Sonunda okudum ; 
bu yazarı hiç duymadığım için ve ilk dönem kitaplarını daha önce okumadığım için çok pişman oldum.


Japonya'da çok ünlü ve pek kıymetli yazarımız.

Anahtar , son dönem kitaplarından biri.

Son dönemlerinde yazılmış kitaplarında cinsellik ön planda, bu da onlardan biri .

Karı koca olarak yıllar geçirmiş iki bireyin o güne kadar konuşamadıklarını günlükleri aracılığı ile birbirlerine anlatmaya çalışmaları var kitapta.

Tabi ki en konuşamadıkları konu erotik hayalleri ve cinsel yaşam üzerine.

Oysa hemen cinselliği çok deyip bir kenara koymayalım.

Yazarımız Dünya Edebiyat Tarihine geçmiş.

Edgar Allen Poe ve Fransız sembollerinden çokça yararlanmış.

Bazıları Isırgan Sever, ilk dönem eserlerinden biri ve okunacaklarım arasına girdi.




10 yorum:

  1. Aynı konu Hilmi Yavuz muydu acaba onun bir kitabında işlenmiş. Mutlaka o kitabı bulacağım ve bunu da okuyacağım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm duymadım onu ben , ama bakılır tabi neden olmasın?

      Sil
  2. Geçen sene bu kitabı okumuştum ve beğenmiştim.
    "Bir Son Duygusu"nu tavsiyen üzerine okudum canım. Güzel bir kitap ama anlaşılması zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlaşılması kesinlikle kolay değil ama çok manidar ve çok beğendiğim bir kitap oldu benim , tabi ki her kitaptan aldığımız farklı ...

      Sil
  3. Benimde alınacak kitaplar listemde var bu kitap.. Japon yazarları çok sevdiğim için not almıştım ama bugüne kadar kısmet olmadı... yorum için teşekkürler gecikmeden alayım bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alın alın güzel gerçekten , farklı bir kalem...

      Sil
  4. Japon Edebiyatı hep üvey evlat muamelesi görüyor aslında böyle yazarlar keşfetmek harika.Ben de bilmiyordum bu yazarı .Aslında ayrıca bir Japon edebiyat günleri düzenlemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesin :)Japonlardan iyi edebiyatçılar , iyi filmciler çıkıyor ama dediğin gibi ilgi görmüyorlar sanki yeteerince, nedense:)

      Sil
  5. konu güzelmiş. uzakdoğu da sefiyom. olur. ben de hiç duymadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. enteresan konu, duymuş oldunuz , hayırlı olsun :)

      Sil