26 Eylül 2021 Pazar

LANET - F. PAUL WILSON


Neşe Mesutoğlu Kırım'ın çevirdiği,559 sayfalık kitap, 2 adet çekiliş  kitabımdan biriydi, orijinal ismi Panacea olan kitabın bir macera oluşu sizi değişik coğrafyalara sürüklemeye, ve kurgusal olarak bir tık ütopik olmak kaydıyla mantık çerçevesine davet ediyor. 

Çok muallak oldu bu tanımlama haklısın sayın okur, ama bir kitabı hiçbir ipucu göstermeden anlatmak ta takdir edersin ki kolay değil. 


"Yaşlandıkça inançlı olmak O'nun için daha da zorlaşmıştı."


Fakat mesela bu kitapta günümüz konularından;
 mutasyonlu virüsten tut, Maya köylerine,
Kadüse figüründe duraklayıp tarikatların içine temas edecek desem anlarsınız ya. Demem! İlla sağ kulağımı sol elimle tutacağım :D

"Kuralları güce sahip olanlar koyar."

Neyse aslında ikisi de Arkadya yayınlarından çıkmış olan, ikisinde de fantastik unsurlu macera denebilecek türle teması olan kitaplardan bu daha soluksuz okundu tarafımdan ama bu demek değil ki bu kitap daha iyi!

"İnsanlar hak ettikleri şeyleri almıyor, sadece hayatın onlara getirdiklerini alıyor."


Tabii daha iyi de olabilir sonuçta kitapları edebi bakımdan inceliyor değiliz fakat bu iyilik benim motive olabilme süremle alakalı muhtemelen. Zira ben eski ben olmadığımdan okuma motivasyonum da eski halinde değil. ,
Bu gereksiz detayı da beyninize zerk ettikten sonra kapanış babında kalın sağlıcakla demek düşecek bana , evet tıpkı kitaplardaki gibi "dan "diye :D





 

12 yorum:

  1. temas ettiği konular ilgi çekici, iyi okumalar güzelimm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      çok teşekkür ederim, hepimize iyi gelen okumalarımız olsun inş :D

      Sil
  2. aksiyon bilimkurgu macera gibi demekki filmi olsa iyi olabilir bak bunun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hem de güzel olur deep iyi akıl ettin, bir film havası vardı anlatımda da :D

      Sil
  3. merak ettim, bakayım bunlara Eylem'cim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. 559 sayfa okuyabildiğine göre bu aralar okuma sorunun yok sanırım Eylem. Darısı başıma :-) Okumada sıkıntım yok ama kalın kitaplar gözümü korkutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bu aralar ya toparlandığımın kanıtı olarak okuyorum ya da o kadar uzun zamandır okuyamıyordum ki bir özlemle hasret gideriyorum okuma eyleminde, kalın değil ya macera kitapları için, ama senin çocuk ufak olunca vakit sıkıntı olabilir haklısın, amin canım , umarım benim de en kötü zamanlarım geride kalmıştır...

      Sil