16 Aralık 2017 Cumartesi

REFAKATÇİ -PERİHAN MAĞDEN

1. Basım 1994 Afa Yayınları
Doğan Kitap 1. Basım 2010
170 Sayfa

"Bana kalırsa anneler vampir yamyam karışımı şeylerdir: Çocuklarının ruhlarını içip kalpleriyle beslenmek isterler ."

Sanırım bu blogda paylaştığım 2-3 tane daha Mağden kitabı var , o sebepten yazarın tarzını biliyorum .
Okumayanlar için kalemi farklı gelecektir diye düşünüyorum.

Hani 170 sayfa kitap ne anlatabilir denir ya , demeyin.

Belki çok derin  hayat sorgulamaları ya da hayatın anlamını öğretenlerden değil ama çocukluk , bağlılık , bağımlılık hakkında sorgulama yapmanızı sağlayacak kitaplardan biri .

Mağden'in en sevdiğim kitabı değil belki ama genel bir okur için oldukça etkili.

Refakatçi'nin de , refakat edilenin de o gelgitli dünyası , karışık aile ilişkileri , üzerine bir de gemiyle dünya seyahati .

Girişte kadın /erkek ayrımı yapmakta zorlandığım Refakatçi 'de , yine o çok zekice ve habersizce gelen dalgalanmalar .

Genel olarak sevdim , okuyan varsa fikirlerini duymak isterim .

Keyifli okumalarınız , düşündüren kitaplarınız olsun .




24 yorum:

  1. Garip bir ön yargım var bu yazara.Yıllar önce sağlıkçılarla ilgili olumsuz bir şey yazmıştı.O zamandan beri okumak gelmiyor içimden :)Bir söz bile bazen bir insan soğumak için etkili oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      değil mi ya , o sebepten kitaplar hakkında kesin öneri ya da yargıda bulunmak çok zor benim için :D

      Sil
  2. Perihan Mağden hiç okumadığım bir yazar. Bahsettiğin kitap ilgimi çekti ama okumak isterim, aklımda olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Eren,
      bir dene derim :D bu kitabından başlamak doğru bir tercih olur mu bilemedim ama :D

      Sil
  3. Belki Ramazan'lı kitabını okurum :D Ama önce öteki kitabını unutayım bence :D

    YanıtlaSil
  4. Anne, hayatta hakkını ödeyemeyeceğimiz ilk kişi belki. Fakat bazılarının çocuklarını kişiliksiz yetiştirdikleri de bir gerçek. Daha doğrusu yetiştiremedikleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred,
      hak konusunda haklısın lakin hak edene :D ne yazık kişiliksiz olarak görüyoruz halbuki çocuklar masum , onlar ne görürse onu yapıyor . Demem o ki yetiştirenin karakterine bakılmalı önce :D

      Sil
  5. Perihan Mağden'i çok duydum ama hiç okumadım. İllaki bir gün yollarımız kesişir :-)

    YanıtlaSil
  6. bunu okumadım ama mağden zekasını sefiyom :)

    YanıtlaSil
  7. bir bakmak lazım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Okumadığım, sizin dışınızda da okuyanını görmediğim yazar. Belki bir gün okurum.

    YanıtlaSil
  9. Ali ile Ramazan'ı okudum. Psikoloji mezunu bir yazar olması yüzünden beklentim yüksekti belkide.Ama neden bilmem vasat buldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAM GÜZELİ,
      Ali ile Ramazan gerçekten beklentileri karşılamadı , daha vurucu bir etkisi olabilirdi ...

      Sil
  10. güzel bir okuma olmuş demek Eylem'cim, ben İki Gençkızın Romanını okumuş ve çok sevmiştim, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitap bende de var ama hala okuyamadım. :(

    YanıtlaSil
  12. Anneler hakkındaki tanımı biraz ürküttü beni, gerçekçi olmadığını da söyleyemem öyle anneler var ki, tam bu tanıma uyan (keşke olmasa dediğim)eline sağlık Eylem'ciğim. İlginç bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      kesinlikle gerçekçi , anneler çocukların temeli bence , temel sağlamsa ... teşekkür ederim yorumun için :D

      Sil