10 Kasım 2016 Perşembe

107-ESKİ BAHÇE/ ESKİ ŞEHİR- TEZER ÖZLÜ


1. Baskı 1978 Ada Yayınları 
Eski Bahçe - Eski sevgi adıyla 1. Basım 1987 Ada Yayınları
YKY'de 1. Baskı 1993
18. Basım 2015
119 Sayfa

"Bir ülkenin anarşisini kim anlatabilir ? Ölenler mi? Öldürülenler mi?Her gün yeni ölümleri bekleyenler mi?"

"Yoksa ben yaşanan tüm olayların bir gözlemcisi , dünyanın ,duyguların , özlemlerin, ülkelerin, alışkanlıkların bir seyircisi miyim?Belki de gövdenin öldürücü acılarını gözlemci olarak taşımak daha kolay olurdu . Peki ama sevinçler ve istekleri ne yaptım. Duyguların derinliğinden bir gözlemci olarak kaçtım mı, onların yarattığı akıntılarda Ben'im tümüyle yer almadı mı ve zaman dışı sessizliğimde yeterince içten değil miydim?"

********

Şimdi efendim , neredeyse bütün Özlü kitaplarını okumuş biri olarak şunu söyleyebilirim , Madonna'yı burada oynatmak pek hoş olmamış!

Yani şimdi karma da yapılırmış ama  ben aslında okudum da , yani ne bileyim , çok ta şey değildi yani(!)

Belki de hatırlamıyorumdur , ne bileyim altı çizilecek yerler de yok değil ama .

İşin komedisi bir yana bırakılırsa kitap bir öykü , Eski Bahçe kısmında 11 , Eski Sevgi kısmında 12 hikaye barındırmış kitap.

İlk kısımda sayfa boşluklarının fazlaca olmasından , 70 sayfa okuyabildim metro'da .

O kadar boşluk var evet , normal dolulukta sayfaları olan bir kitabı sadece 30 sayfa okuyabildiğimi düşünürseniz .

İkinci kısım bir miktar daha derli toplu fakat , evet Özlü severler kızıyorlar biliyorum ama , Türk Edebiyatının Melankolik Prensesi , benim için fazla melankolik.

Hatta kitap şöyle 400 sayfa falan olsa , Bakırköy'de(!) inmeyi düşünmem değil, hani o meşhur hastanesini bir de benim görmem gerekebilirdi.

Evet nihayetinde , ben Özlü'yü anlamadım , anlamak için çok mücadele ettim ama olmadı .

Fakat sevenlerine saygım sonsuz ...



14 yorum:

  1. :) Ben aynı hisleri ne zaman Kafka okusam yaşıyorum. Defalarca okuduğum kitapları var. Her seferinde sinirlerim bozuluyor. Ben anlamıyorum, adam bir de yazmış diye düşünüyorum. Bize bunları yaşatmaları hiç reva değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif İpek Durmaz,
      ahaha, ilginç değil mi , Kafka 'yı da ayrı bir severim :D ama bunları hissetmek normal , herkesin sevdiğini sevmek zorunda mıyız canım ? :D sevgiler...

      Sil
  2. Yazarla daha tanışamadım ve sırf sen bütün kitaplarını tanıttın diye bir tanesini almayı düşünüyorum. Vebali sana artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      kabul etmiyorum vebal , ben kendi fikirlerimi yazıyorum , mutlaka okuyun dediğim biri değil ki ama neyse vebalini de almak bize düşecekmiş ÖZlü'nün , keşke başka yazarın alsaydım :D

      Sil
  3. Ben de hiç okumadım Özlünün kitaplarını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      çok melankoli sevmiyorum dediğinizi hatırlıyorum , o halde okumamakla çok şey kaybetmiyorsunuz :)

      Sil
  4. Daha önce hiç Tezer Özlü kitaplarından okumadım. Okumayı istediğim bir yazardı ama daha yorumunun ilk cümlesinde 'ne çok şey kaçırmışım' diye hayıflandım kendime..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay Özgür,
      yok yahu , çok şey kaçırmış değilsin diye düşünüyorum . Yine de fikir edinmek adına okuyabilirsin , zaten bütün kitapları kısacık...

      Sil
  5. Yakın zamanda okudum Tezer Özlü. Biraz zor bir kadın. Ama altı çizilecek kelimeler buldum ben. Bir şans daha vereceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu ,
      altı çizilecek kelimeleri yok değil bence de var , hatta sırf bu cümleler için yazılmış sanki kitaplar . Ver tabii ki asla bir kitapla yetinmemek gerek bence de fikir edinmek için , keyifli okumalar olsun...

      Sil
  6. Bende Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni okudum geçenlerde ama anlayamadım pek konudan konuya atlıyor gibiydi tarzını pek sevemedim yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik-Cümleler,
      En bütün kitabı sanırım Çocukluğun soğuk geceleri ,
      diğer kitapları daha bile dağınık .Aynen dediğin gibi , oradan oraya atlıyor , hezeyanlarını yazıyor sanki , ya da bende öyle bir etkisi oluyor :D sevgiler...

      Sil
  7. ah canım tezeeer ablaaaaa. :)

    YanıtlaSil