28 Ekim 2016 Cuma

101-PALOMAR-ITALO CALVINO

Çeviri:Rekin TEKSOY
1. Baskı 1991
YKY'de ilk basım 2003
5. Baskı 2015
99 Sayfa




"Kaplumbağaların erosu , belki de onları , koyu , yoğun bir zihinsel yasalar izliyor ; oysa biz, nasıl çalıştığını bilmediğimiz , tekleyebilen , tutukluk yapabilen , denetlenemez özdevimler başlatabilen bir aygıtlar bütününün tutsaklarıyız..."

"Genel suskunluk dönemlerinde çoğunluğun sessizliğine uymak , hiç kuşkusuz ayıp .Herkesin çok laf ettiği dönemlerde , önemli olan, laf kalabalığı arasında yitip gidecek doğruyu söylemek değil , bunu öncüllerden yola çıkarak ve söylenen şeye en büyük değeri verecek sonuçları içerecek biçimde söylemektir."

"Ölü olmak belki de sonsuzluğa dek dalga olarak kalacak dalgaların okyanusuna geçmek ; öyleyse denizin yatışmasını beklemek boşuna."

**********

Yazar kitabı ölümünden 3 yıl önce yazmış.

3 bölümden oluşmakta.

Kitap 99 sayfa olmasına rağmen zor okudum.

Anlamak için ciddi mücadele verdim bile diyebilirim.

Bay Palomar'ın her şey ve her konu üzerine fikirleri , bu fikirlerin kel alaka birleştirilmesi , tutmazsa ayrılması falan .

Sonuç kısmının güzelliği bir kenara .

'Başucu kitabım ' diyen var okurları arasında , yani olsa olsa benim anlayışsızlığım hakim mevzuya.

Bazı kitaplar da böyle işte , malum kişinin de dediği gibi , 'aslında pek te bir şey hatırlamıyorum kitaptan'

Asıl mesele de bu , bir daha okur muyum kitabı, sorusuna verdiğim 'pek yakın bir zamanda değil cevabı'.





15 yorum:

  1. Sen bu kitabı hiç sevememişsin bence :) Benim de böyle kitaplarım var okurken zorlandığım, bırakmayı düşündüğüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      efenim siz öyle diyorsanız , hissi kablel vuku diyorum ben de :D

      Sil
  2. Bazıları anlaşılmazlığı felsefe zanneder bazıları ise anlayamadıkları düşünceleri derin. Alıntılar bile anlamsız geldi bana. Değişin gitsin bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      ooo ekledim bile listeme :D

      Sil
  3. Bazı kitaplar hemen bir okuyuşta anlaşılamayabiliyor. Belki tekrar okuduğunda kitabı kavrayacaksın. Bilemedim. Kitabı da ilk sende gördüm o yüzden yorumsuz kaldım desem yeridir. 😁

    YanıtlaSil
  4. Başucu kitabı kişiden kişiye değişebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      evet , kitap okumak böyle bir şey işte , ister istemez herkesin algısı farklı oluyor , seveni de eleştirmek bize düşmüyor :D

      Sil
  5. calvino ve pavese seviyom ben yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      pavese , tezer de çok seviyor ki :D

      Sil
  6. Çok sirin anlatmissin hepsini de sevmek zorunda degiliz ya canim 😊

    YanıtlaSil
  7. Yazarın sadece bir kitabını okudum. Değişik bir tarzı var. Sahaflardan baktım ne alsam dedim, hiç bir kitabını bilmediğini fark ettim :(
    Cahillik zor zanaat azizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      kabul ederseniz bu kitabını hediye etmek isterim size :)

      Sil
  8. aaaaaayyyy benim kafam hiç kaldırmaz o zaman:)

    YanıtlaSil