24 Ağustos 2016 Çarşamba

80-KAVGAM - KARL OVE KNAUSGAARD


CİLT I

Çeviri:Ebru TÜZEL
Monokl Edebiyat
1. Basım 2015
4. Basım 2015
490 Sayfa

"Kalp için hayat basittir: Atabildiği kadar atar .Sonra durur."

"Dünyaya bakış açınız genişledikçe bunun sadece size verdiği acı değil , anlamı da azalır.Dünyayı anlamak onunla aranıza belirli bir mesafe koymayı gerektirir."

**************
Bu seri, bu kitap çıktığından beri deli gibi okumayı istediklerimden biriydi.

Sıfır kitap almayalı 1 yıl oluyor.

Takasla edindiklerimden de istediğim kitapların hepsini okuma şansım kalmıyor , çünkü istedikleriniz ile takasladıklarınız sürekli değişiyor.

Neyse Monokl, Aşık Bir Adam'ı göndermek istiyoruz dediğinde hem seriye başlayacağım hem de yeni kitapseverleri yine kitaplarla buluşturacağım için mutlu oldum. 

Artık pek çoğunuzun bildiği üzere hediye gelen kitapları , imzasız ise yeni kitapseverlere hediye ediyorum  .

Hem daha çok kitapseverle buluşmuş oluyor kitaplar hem de ben vicdani olarak rahat ediyorum.

Gelelim kitaba , zannediyorum 6 kitap olacak seri tamamlandığında.

Bu ilkiydi.

Aslında ilk başta ismi ile cezbetmişti beni.

İnsanların hayatla kavgalarını , hayata bakışlarını her zaman merak ederim , bunun içindir sürekli okumalarım.

Bu kitap ; Karl Ove'nin hayatının başlangıcından , babasının ölümüne kadar olan kısmını anlatıyor.

Nasıl desem , sanki sonraki kitaplar için zemin hazırlıyor gibiydi kitap.

Yani diğer kitapları , muhtemelen bundan daha çok seveceğim.

Bir yazarın çocukluktan itibaren , fikirleri , aile hayatı , nasılları ve niçinleri ile ilgilenenlerin kaçırmaması gerek diye düşünüyorum.






22 Ağustos 2016 Pazartesi

79-KÜLLER ŞEHRİ - CASSANDRA CLARE

ÖLÜMCÜL OYUNCAKLAR II
Çeviri: Selim YENİÇERİ
1. Basım 2010
10. Basım 2015
477 Sayfa

"Ne kadar isteseniz de , kendi DNA'nızı söküp atamıyordunuz. Bunun sizi mutlu edip etmediğinin bir önemi yoktu."

"Yazgı, asla adil değildir."

5 kitaplık serinin 2. kitabıydı.

Kerem'den okuduğum kitaplardandı.

Seri kitapları ardarda okumayı sevmiyorum.

Tadını çıkararak okumak daha keyifli .

Bu seriyi seviyorum aslında .

Fantastik ergen hikayelerinden biri olsa da .

Bu kitapta hem de hiç beklemediğim bir anda acayip bir sürprizle karşılaştım.

Açıkçası ilk kitapta beklemiş fakat olmayınca herhalde başka yazılacaklar var diye düşünmüştüm.

Yazar ters köşe yaptı resmen.

Ve beni şaşırtan yazarları seviyorum , yazdıkları fantastik ya da ergen hikayeleri olmuş farketmiyor.

Siz de sıcaklardan bunaldıysanız , bu seriyle kafa dağıtabilirsiniz.

Ha bir de şu var , ilk kitaba aldanıp sakın bırakmayın.

2. kitap -enteresan ama- ilkinden daha iyi.


19 Ağustos 2016 Cuma

78-İLK SON ÖPÜCÜK- ALI HARRIS


Çeviri: Zeynep YEŞİLTUNA
1. Baskı 2013
576 Sayfa

"Pişmanlığın olmadığı bir hayat diye bir şey var mı?  Ben olduğuna hiç inanmadım .Ömrümüz aşkta 
 arkadaşlıklarımızda ve ailemizde mutluluğu yakalayalım diye didinmekle geçiyor ve buna rağmen genelde enerjimizi kötü sevgililer , yalnız kariyer tercihleri 
 arkadaşlarla yaşanan küslükler ve kaçırılmış fırsatlarla ilgili dövünerek harcıyoruz ."

Ne zamandır okuduğum en etkili ve gerçek görünen aşk hikayesi.

Çünkü kahramanlarından hiç biri mükemmel değil.

Aslında hafiften bir Senden Önce Ben gibi.

Aşktan ziyade yaşanan dram etkileyici kılıyor kitabı.


Bir de şimdi düşününce gerçekten de çok benzemiyorlar.

Yine de ben bu kitaptan etkilendim.

Hele hikayenin sonunda gözyaşlarımı tutmakta zorlanmadım dersem yalan olur.

Flaşhbackler bir miktar hikayenin takibini zorlaştırsa da.

Temeli kavrayınca daha anlaşılır oluyor hikaye.

Devamı gelir mi ?

Mümkündür .

Ama gelmese daha iyi olur .

Böyle etkileyici ilk hikayelerden sonraki kitaplar bana hep biraz zorlama , biraz ticari hissi vermiştir.

Evet bazı okurların ,ya ama sonrasında ne olduğunu bilmek istiyoruz , diyeceklerini düşünsem de .

Bence etkileyici bir hikayenin devamı aynı etkileyiciliği koruyamıyor ya da o etkileyicilik hissi 2. kitapta azalıyor.

Ali Harris'in başından geçmiş midir hikaye bilemem ama o kadar gerçek gibi ki .

Şu sıcaklarda kolayca okuyabileceğiniz , duygulu , acı bir hikaye arıyorsanız , dramın en acısını hissetmek istiyorsanız,
sayfa sayısı gözetmeden okuyun derim.

Normal hayatta o kadar çok acılar var ki daha fazla ağlak hikaye kaldıramıyorum, diyorsanız bulaşmayın.

Şu sıcaklarda yapılaması zor olsa da , keyifli okumalar...




14 Ağustos 2016 Pazar

77-ELEANOR & PARK -RAINBOW ROWELL

Çeviri: Müge Kocaman Özçelik
1. Baskı 2015 
355 Sayfa 


Ve yine takas kitaplarımdan birini bitirdim .

Niye takas kitaplarına öncelik veriyorum? Çünkü bunları yine takasa koyuyorum :D

Son günlerde en çabuk bitirdiğim kitap oldu kendisi.

Eleanor ve Park'ın hikayesi , biraz alışılmış , biraz farklı.

Çok mükemmel ve kusurlunun aşkı.

Bazı çiftlere bakar ve bu kız o çocuğu nasıl sevmiş dersiniz ya da tam tersi, işte hikaye bu.

Ve tabii yaşlar oldukça genç .

Hani gözünüzün karşınızdakinin kusurlarını görmediği, en yalın davranışların bile mükemmel zannedildiği yaşlar.

Hani yağmurun sizi ıslattığı değil, romantizmi çağrıştırdığı çağlar.

Hani gerçekler ile değil , hayaller ile geçen zamanlar.

İşte öyle bir şey , bu hikaye .

Tabii bazılarına göre.

Çünkü herkes aynı yaşlarda bu hislerle yaşamak istese de bazıları imkanlar ile sınırlı hayatlar yaşar.

Sıcaklığın yerini esen soğuk rüzgara , yağamayan yağmura bıraktığı şu günlerde , kahvenizi alıp , hiç yorulmadan okunacak kitaplardan biri.

Mutlu eder mi bilmem ama okuyarak geçen zaman asla boşa geçmiş sayılmaz gözümde.







10 Ağustos 2016 Çarşamba

76- MEFİSTO -TRINITY FAEGEN


Çeviri : Melis Özben
1. Basım
312 Sayfa

"Ruhun beni sevecek kadar saf ve temiz mi?"

yazıyor kapakta .

Fantastik , distopik unsurları , karakterleri işleyen kitap takas yoluyla elime geçmiş bulunmakta.

Okuma sıkıntılarıyla boğuştuğum dönemde , ilaç gibi geldi desem yeri.

Bendeki tutukluk ile alakalı bir miktar sürünmüş olabilir tabii.

Bir de şu mevzuya açıklık getireyim arkadaşlar , ben okuma sıkıntısı yaşıyorum diye yazıyorum fakat bu sıkıntı hiç kitap okumadığım gibi algılanmasın .

Normal zamanlarda 100-150 sayfaya tekabül ederken okuduğum sayfa sayısı , şimdilerde 40-50 gibi seyretmekte.

Ama ben kesin bir sayı da veremiyorum , 1 gün 200 sayfalık kitabı bitirebilirken , diğer gün 50 sayfa okuyup bırakabiliyorum.

Yani hem okuyamıyorum diyorsun hem de nasıl post yapabiliyorsun diyen arkadaşlar varsa ki vardır mutlaka , işin sırrı bu , okuduğum bana yeterli gelmediği için biraz serzenişlerim .

Sıcaklar ve gündem ile alakalı bu tutukluk hallerim , zaten önceki postlarımda da yazdım.

Yine kitaba dönmek lazım gelirse, bu defaki distopyada melekler işlenmiş ama öyle hayalinizdeki masum , iyi melekler değil .

Bildiğiniz kötülüğün simgesi olanlar , içlerinde karanlık bulunanlar .

Ve tabii aşksız olmaz :D 

Bence bu serinin devamı ilk kitabından iyi olacak , diyorum ve elinde 2. kitabı olan arkadaşları takas sitesine davet ediyorum :D





8 Ağustos 2016 Pazartesi

75-RULE- JAY CROWNER


Çeviri: Cemre Bengisu BAYDAR
1. Basım 2015
358 Sayfa


Yine takas.

Yine seri.

Fakat bu defa 3'ten fazla devam kitabı var.

Dövmeli Adamlar serisinin bu ilk kitabı , son okuduğum 3 kitap içinde en iyisiydi .

Bence.



6 Ağustos 2016 Cumartesi

74-DAİMA AŞK- SANDI LYNN

Çeviri :Hanife ALBAYRAK
1. Basım 2014
362 Sayfa


Yine 3'leme .

Yine takas.

Yine aşk.

Ve fakat kahramanlar biraz daha yetişkin yaşlarda.

Eğlencelik .

Bu kitapları okumak gerçekten kafa dağıtıyor.

Düşünmeden yapamadığımız şu günlerde , bana iyi geldiler.