31 Mayıs 2019 Cuma

BIR BİLİM ADAMININ ROMANI MUSTAFA İNAN - OĞUZ ATAY

51. Baskı 2017
272 sayfa
"Belki bütün Mustafa Inan'lar da bütün görünmez ve görünür kazaları atlattıkları halde, ne yapacaklarını bilemedikleri için damdan düşmekten beter olmuşlardır."

Çook uzun zaman oldu mu gerçekten  buraya yazmayalı ya da bana mı bu kadar uzun geldi.

Hemen hemen bir 10 günü vardır kitabı bitirmişliğimin gerçi değil 10 gün 10 ayda unutmak mümkün değil.

Bir kere Mustafa İnan anlatıldığı için efsane, anlatan Oğuz Atay olduğu için şahane. 

Bir de edebiyatımızdaki ilk biyografik roman denemesidir kendisi, sipariş üzerine yazılmışlığı eleştirilmiş olsa da, her ilk farklı bir his doğurur nedense insanda.

Her şeyden önce Mustafa İnan gibi bir bilim adamını kim yazmış olursa olsun okumak gerekir diye düşünüyorum.  

Oğuz Atay yazmış asla hafife almamak gerekir, daha bir önemsemek daha bir özümsemek gerekir okurken.

Uzattım biliyorum ama özlemişim harflerden kelimeler yapmayı, hissedilenlerin tam olarak ifade edilemeyeceği kaygısını...

Okuyun...Mutlaka...



10 yorum:

  1. Ya ben çok istediğim halde halâ okuyamadım bu kitabı. Unutmayayım da alışveriş listeme ekleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun şarkısı,
      ekleyin bence de :D keyfi bol olsun :D

      Sil
  2. Eşimin kitapları arasında. Edebiyat dedikodusu muydu, Atay, yazarken mi sonra mı bozuşmuş galiba İnan'la. Tam hatırlamıyorum ama vardı bir magazinellik:)))

    Yaz yaz, boş bırakma buraları. Gözler arıyor hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      vardır zaten çok eleştirilmiş zamanında, neymiş siparişle yazılmışmış ta falan filan, ağzı olan konuşmuş, Atay yazmış, keşke daha çok yaşasaymış dediklerimden :D iyi bayramlar :D

      Sil
  3. Tüm matematikçilerin okuması lazım hatta..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,
      evet değil mi matematikçilerin özellikle okuması lazım ama bence bütün memleketin topyekün okuması lazım hatta bazılarına zorla okutulmalı, asla bir kere yetmez bir iki defa okutulmalı hatta daha da ileri gidiyorum öyle satırları var ki ezberletilmeli :D sevgiler, iyi bayramlar ...

      Sil
  4. Senin yazını okurken Mustafa İnan'ı tanımadığım için utandım :-( Hemen bakıyorum kim olduğuna. Uygun bir anımda kitabı da mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      canımcım utanacak bir şey yok bize Mustafa İnan'ı tanıma şansı vermeyenler utansın, bir gün okuyacağına inanıyorum, kolay gelsin...

      Sil
  5. Bu kitap çok karşima çıkıyor son zamanlarda. Okuma listem kabardikça kabardi ne zaman ojuyabilirim bilmem 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      listeler hep kabaracak, biz hep okumaya, yetişmeye çalışacağız, nefes tükenene değin, yeter ki yapacaklarımız, yapmak istediklerimiz, yapmaktan keyif aldıklarımız bitmesin, sevgiyle...

      Sil