21 Eylül 2016 Çarşamba

88-MEKTUBUN AVUCUMDA--RÜŞTÜ ONUR

BİLİNMEYEN MEKTUPLARI VE ŞİİRLERİ
1. Basım 2013
4. Basım 2013
342 Sayfa

"Bir avuç toprak sana 
Bir avuç toprak bana
Dünyada değilse de 
Mezarlıkta yan yana"

**************************

Rüştü Onur , 'Garip' akımının temsilcilerinden sayılır.

Çok kısa sürede sonlanmış  ömürüne şiirlerini ve bir aşkı sığdırmayı başarmış.

Kitapta o aşkın izlerini bulabileceğiniz mektuplar ve şiirler var, bir iki de fotoğraf.

Kelebeğin Rüyası filmini izleyenlere hemen tanıdık gelecektir şair.

Çünkü orada da O'nun hayatı anlatılmaktaydı .

Açıkçası bu tür yazışmalarda hep şairin şiirlerindeki üslubu aradığımdan , bir miktar hayal kırıklığı oluyor benim için .

Gerçek hayat şiirlerde yazılan gibi olamıyor ne yazık ki.





14 yorum:

  1. Aşk şiirleri okuyacak psikolojide değilim şu an :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      aşk şiirlerinden ziyade mektuplar var kitapta, bir Kelebeğin Rüyası kadar kısa sürmüş iki yaşamın birleşebilme çabalarının Rüştü Onur'un kaleminden yansıması ...

      Sil
  2. Bu kitabı almalıyım dedim görür görmez. Kelebeğin Rüyası'nı çok sevmiştim. Rüştü Onur ve Muzaffer Tayyip Uslu'nun bir odaya kapanıp günlerce duvarlara yazdıkları şiir dizeleri geldi aklıma. Bende şu an Muzaffer Tayyip Uslu'nun ''Şimdilik'' isimli şiir kitabını okuyorum. :) Listeme ekledim hemen, teşekkürler yorumun için. :* Belki de gerçek hayat eskiden şiirlerdeki gibidir ama şimdi kesinlikle değil... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar morghulis,
      eskiden de değilmiş , bu zamana kadar okuduğum şair mektuplarından anladığım kadarıyla , şimdi ile kıyas kabul etmez tabii...:(

      Sil
  3. Aa bilmiyordum, çok ilginç, ama dediğin gibi insan mektuplarında da şairin üslubunu arıyor...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      evet ilginç geliyor gerçekten , o zamanda yaşananları okuyabiliyor olmak . arıyorum , aramamam gerektiğini bile bile...:(

      Sil
  4. Yazarı ve filmi biliyor olsam da yazardan tek satır okumuşluğum yoktur. Şiirde bana ninemi hatırlattı. O da günlerin gelip geçtiğini, her gün ölüme bir adım daha yaklaştığımı hatırlatırdı. Şiirden aşk temasını çıkaramadığımı direk ölümü düşündüğümü anlamış oldunuz bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      zaten genelde ölüm temalı şiirler yazmış , aşk kısmı mektuplarda ...Ama onlar bile daha çok aşkı reele oturtma çabaları gibi ...

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,
      güzel gerçekten , keşke daha uzun bir ömrü olup daha çok yazabilseymiş...

      Sil
  6. Kelebeğin rüyası çok güzeldi. Bilmiyordum böyle bir kitap olduğunu. Teşekkürler paylaşım için. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. complete_the_sentences,
      ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. elim gitmişti ama almamıştım bu kitabı... filmini de beğenmiştim...yetenekli insanlar keşke çok çok uzun yaşasa...

    YanıtlaSil