9 Şubat 2019 Cumartesi

OLAĞAN IŞLER - REŞAT NURİ GÜNTEKİN

153 sayfa


Reşat Nuri Güntekin ismi akla ilk olarak Roman tarzını getirir, edebiyata gönül vermiş kaç kişi vardır ki Çalıkuşu'nu Yaprak Dökümü'nü bilmesin!

Fakat Çağdaş Türk Edebiyatı içerisinde öykü türüne olan katkıları da azımsanmayacak yazarlardan biridir.

Bugün Türkiye'nin önde gelen liselerinde Edebiyat  Öğretmenliği yaptığını ve Müfettiş olarak Anadolu'yu karış karış gezdiğini ve Anadolu insanını reel olarak tasvir edebilenlerin başında geldiğini pek bilmeyiz.

Bu kitap iki bölümden oluşuyor, ilki;
yazarın kendine ait öykülerini barındırmakta ,
ikincisi ise kendisinin çevirdiği hikayelerinden oluşmakta.

Özellikle Maupassant'tan yapmış olduğu çeviriler , Türk edebiyatının hikayecilikte örnek aldığı iki isimden biri olması hasebiyle mühim.

Diğer ismi bilen var mıdır? 

22 yorum:

  1. Reşat Nuri öykülerini henüz okumayanlardanım maalesef... yazarın yaşadığı dönemi anlatış tarzını seviyorum. paylaşımınıza teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine ÖZtürk,
      ben teşekkür ederim, blogunuza iade-i ziyarete gelmek istiyorum ama sanırım bugün bir sorunum var bazı bloglar açılmıyor , gelemezsem kusuruma bakmayın.

      Sil
  2. Çeviri eserleri olduğunu ilkkez duydum.Okullarda detaysız öğretiyorlar bu konuları sonra duyunca sasiriyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tariflimutfak,
      eskilerin hemen hepsi çeviri yapmış, çünkü onlardan başka yabancı dili olan zannederim oldukça azmış...:(

      Sil
  3. Çok sevdiğim bir yazardır. Damga adlı kitabını hiç unutamam.Cok etkilenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incidennotlar,
      yorumunuzu geç gördüğüm için özür dilerim, Damga'yı hatırlamadım ama aklımda olsun, teşekkür ederim...

      Sil
  4. Olağan işler kitabını hiç duymamışım aklımda bulunsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      yorumunuzu geç gördüğüm için özür dilerim, umarım seversiniz...

      Sil
  5. hastasıyım bu yazarın. bunu okumadım daha çok güzel bi dolu romanı var yaaa mesela akşam güneşiiii :) mesela acımak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      guruluyum çünkü ikisini de okudum, yorumunu geç gördüğüm için özür dilerim :(

      Sil
  6. Yok ben bilmiyorum... Acaba kim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      yorumunu geç gördüğüm için özür dilerim, 2. isim Çehov :)

      Sil
  7. bu yayınevlerinin Reşat Nuri kitapları çok pahalı ya :( üzülüyorum vallahi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla E.,
      üzülünür cidden, yorumunu geç gördüğüm için özür dilerim ki :)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      tebrikler evet 2. isim Çehov:) yorumunu geç gördüğüm için özür dilerim :(

      Sil
  9. İki isimden biri Refik Halit Karay mı? Mesela o değilse de oymuş gibi davranmışız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Anton Çehov canımcım ama seni kıracak değiliz, yorumunu geç görüdüğüm için özür dilerim :(

      Sil
  10. Merhaba, sizin gibi kaliteli içerik üreten bir yazarı blog yazarlarının sosyal paylaşım ve buluşma noktasında görmek isteriz. Böylelikle içeriklerinizi diğer blog yazarlarına tanıtabilir ve diğer blog yazarlarıyla kolaylıkla iletişim kurabilirsiniz. Blogcular Club’da paylaşılan içerikler editör onayından geçtikten ve yazarın onayı alındıktan sonra dergimizde yayınlanacaktır. İyi çalışmalar. https://www.blogcular.club/welcome

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Editör,
      yorumunuzu geç gördüğüm için özür dilerim,
      teşekkürler bakarım tabii....

      Sil
  11. yazarın okumadığım kitaplarından biri, merak ettim, teşekkürler Eylem'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      yorumunu geç gördüğüm için özür dilerim Erenciğim, oku derim :D

      Sil