15 Şubat 2018 Perşembe

FERHAT İLE ŞİRİN - LÂMİ'Î ÇELEBİ

Öyküleştiren : Mehmet KANAR
1. Baskı 2012
104 Sayfa


Lami'i Çelebi ;
XV. yüzyılın son çeyreği ile XVI: yüzyılın ilk yarısında yaşamış , üretkenliği ile bilinen Divan şairimiz.

Dedesi Nakkaş Ali'nin çalışmalarını Bursa'daki bazı camilerde görebilmek hala mümkün.

Lami'i Çelebi , Molla Cami'den o kadar çok eser çevirmiş ki , kendisine Cami-i Rum denilmiş.

Ferhat İle Şirin , bir başka açıdan da  enteresan  bir hikayedir zira asıl adı Hüsrev ile Şirin'dir .

İçinde ;
Çocuğu olmayan hükümdar,
Pervane & mum,
Ayna ,
ve 
Hızır 
motiflerini görebiliriz.





12 yorum:

  1. Ne kadar ünlü bir çift: Ferhat ile Şirin. O kadar ünlü olmalarına rağmen henüz okumadım, eskiden lise yıllarımda belki okumuşumdur ama unuttum, hiç aklımda kalmadı. Emeğine sağlık Eylem'ciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      sevgiler benden ablacığım :D

      Sil
  2. Asıl adının Hüsrev ve Şirin olduğunu ilk kez duydum.Çocukken babam çok anlatırdı böyle aşk hikayelerini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      aslında sözlü edebiyatın yazıya geçirilmiş hikayeleri bunlar , bizim toplumumuzda sözlü geleneklerde karşılaşma şansımız daha yüksek gerçekten de :D

      Sil
  3. Benim de merak ettiğim bir efsane,okumak istiyorum.beğenip beğenmediğini söylememişsin ama:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı ,
      beğendim canımcığım ne ki edebiyat ile ilgisi olmayanlara eski zaman hikayesi gibi geleceğinden öneri yapsam mı diye düşündüm , herkese göre değil ama sen seversin :D Efsaneler , mitler ve aşk daha ne olsun değil mi :D

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Emre Bozkuş,
      ekle bence de , kolay gelsin , bu arada senin de bölüme katkısı olsun diye yaptığın okumaların varsa paylaşman hoşumuza gider :D

      Sil
  5. Ferhat hoca her zaman Ferhatlar deli olur efsaneden belli derdi. Ama demek ki Ferhat değil de Hüsrev'se gerçek adı.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt SAlıncak,
      ahaha , Hüsrev asıl kral ama sonra Ferhad daha çok etkilemiş insanları , dağ taş delmesi falan , Hüsrevin padişahlığı olunca kazmaya sarılamamış ve aşkı yeterli gelmemiş olmalı insanlara :D

      Sil
  6. en azından bir klasik olarak okunmalı, eline sağlık Eylem'cim:)

    YanıtlaSil