23 Ocak 2018 Salı

DÜŞÜNCE GÜCÜYLE TEDAVİ - LOISE HAY

Çeviri:Nil Gün
47. Basım 
230 Sayfa

"Düşünceler duygularımızı yaratıyor, duygular davranışlarımızı belirliyor .Ve biz davranışlarımızın sonucunda aldığımız tepkilerin sorumluluğunu almak yerine kişiler , koşulları ya da olayları suçluyoruz."

"Suçlamak , gücümüzden vazgeçmek demektir."

Loisa Hay'in kitabını çok yıllar önce bir arkadaşımdan duymuştum , okumak herhalde bir 10 yılımı aldı .

Kitabı, klasik bir kişisel gelişim kitabı olmaktan çıkaran şey yazarın hayatı.

Kanserin son evresinde, doktorların 3 ay ömür biçtiği yazarı kurtaran yöntemmiş düşünce gücüyle tedavi. Hem de ameliyat bile olmadan.

Bütün ağrı, acı vb. durumlar için yazarın enteresan da görüşleri var .

Çok basit bir örnekle , sırt ağrısı çekenlerin dayanak noktalarında eksiklik olabileceğini belirtiyor yazar ve bunun gibi pek çok hastalığın sebebinin karakterle , kişilikle ve düşüncelerimizle alakalı olduğunu ifade ediyor.

Kişisel gelişim severler kaçırmasın.


29 yorum:

  1. Benim de sırtımda ağrılar oluyor. Ben de düşünüyorum, nerede yanlış yapıyorum diye. Fakat sorunlu hareketlerden kaçınmak da pek mümkün değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred,
      kitap fiziksel hatalardan çok psikolojik olanları ele alıyor, mesela sırt ağrıları için; güvenebileceğiniz , sırtınızı yaslayabileceğiniz kişilerin yoksunluğu ile alakalı diyor ...

      Sil
  2. Her insana hitap eden bir kitap gibi en kısa zaman da alsam "göz ağrılarına veya miyop olan insanlar içinde bir yararı varmı ki?"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Nur ,
      aslında faydalı olur mu bilmiyorum , daha ziyade hastalıkların sebeplerine odaklanmış sanki ve fakat görme sorunlarına ve çözüme ulaştırabileceğine dair bilgiler var kitapta.

      Sil
  3. Diğer siparişimizde ekleyeyim :D

    YanıtlaSil
  4. Düşüncenin gücüne inanıyorum, kanseri bile iyileştirebiliyor gerçekten...okumak isterim Eylem'ciğim, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Kişisel gelişim çok çekimser yaklaştığım bir alan, kişisel gelişemiyorum. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      o halde toplumsal gelişelim :D

      Sil
  6. Kişisel gelişim konusunda kafamda hep sorular var. İnanmak istiyor ama inanamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur ,
      :) olsun ya bazen inananamayız :D

      Sil
  7. ay biliyom yaaa zaten sevdiğim konu, çok iyi kitaplar var bu konulardaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüzde yüz düşünce gibi
      yüksek bilinç kılavuzu
      yaratıcı imgeleme
      bizi biz yapan seçimlerimiz
      bunları ders gibi çalıştım yaa :)

      Sil
    2. hımm hımm okeydir :D

      Sil
  8. Tam benlik bir kitapmış.Dün blogumda,tamda bu konu üzerine düşüncelerimi yazmıştım.
    Düşüncelerimizi yöneterek hayatımızı daha olumlu hale getirmemiz mümkün.
    Tavsiye için teşekkürler canım 😍

    YanıtlaSil
  9. Oooooo benim baş kitaplarımdan biri yayınlanmış.Çok mutlu oldum.Çok iyidir L.Hay...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      evet gerçekten iyi yazmış :D

      Sil
  10. düşünce gücü bedenimizi doğrudan etkiliyor :)

    YanıtlaSil
  11. Bazı kişisel gelişim kitapları balon gibi geliyor, okuyamıyorum. Ama bunu okuyabilirim, güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda s.,
      yaşanmışlık içermesi bakımından da realist geldi bana :D

      Sil
  12. İlkay ÖZgür ,
    evet part part okunabilecek bir kitap gerçekten :D

    YanıtlaSil
  13. Beynimiz o kadar güçlü ki aslında yapamayacağı hiç bir şey yok güzel kitap merak uyandırdı yazdıklarınız en kısa sürede bende okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zekare,
      ben de aynı fikirdeyim, umarım siz de enteresan bulabilirsiniz ve okuduğuma değmiş diyebilirsiniz... sevgiler...

      Sil