23 Kasım 2017 Perşembe

MEŞHUR YENİKAPI CİNAYETİ -MÜJDAT GEZEN

1. Basım 2004
3. Basım 2004
245 Sayfa

"Bu ülkedeki hukuk sistemi çökmüş .Ne yargıçlar , ne savcılar , ne avukatların mutlu olduğu bir ülkede hukuk sistemi nasıl iyi ve doğru olabilir ?"

"Adı üstünde sıkıyönetim , sıkıcı bir yönetim biçimi yani..."

Efendim alt ismi "acayip bir roman " olan , iç kapakta yer alan "bu kitaptaki gerçekler tamamıyla yalan yalanlar tamamıyla gerçek " yazısıyla beni meraka salan bir kitap oldu kendileri .

Daha önce 1-2 kitabını okumuşluğum var ustanın , eskiden dizi ve filmlerini de izlerdim yalan yok.

Bu kitap ;
 3  arkadaşın, 70-80 dönemi İstanbul'unda sanat ve özel yaşamları hakkında bilgi veriyor .

Ne kadarı biyografik unsur taşıyor çok fena merak etmekle birlikte , hikayedeki arkadaşların, gerçek hayatta kimler olabileceği hakkında varyasyonlar üretip durdum  okuduğum zaman boyunca .

 Ustadan, hem o dönemin genel siyasi havasını alabileceğiniz, hem de üniversite hayatları ve gençlik  farkındalıklarını takip edebileceğiniz , oldukça yalın yazılmış , bir hikaye .

Kitabı kapattığınızda siz karar verin gerçekliğine .

Okumuşlar ise şuraya yazıversin gerçekliğinin olabilme ihtimalini bu hikayenin, sevgiler , kitaplı günler dilerim.


12 yorum:

  1. Yenikapı cinayeti diye bir cinayet olmuştu diye hatırlıyorum, Müjdat Gezen'i çok seviyorum, mutlaka okumak isterim, çok teşekkürler Eylem'ciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      aaa gerçekten mi , desene en azından cinayet kısmı gerçek :D ben teşekkür ederim :D

      Sil
  2. İki alıntıyı da çok sevdim, okumak isterim demek içimden geliyor ama yeni aldığımız kitaplar başıma yıkılacak diye korkuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      okunacakların erimeyip , üste sürekli yenilerinin gelmesi böyle bir şey ahhh resmen yıkıldılar :D

      Sil
  3. ya ahahah iç kapaktaki yazı efsaneymiş abla :D

    YanıtlaSil
  4. Müjdat Gezen yazdıysa okunur. But şu sıralar kitap okumaya zamanım olmuyor

    But ne ayak anlamadım ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soluk Gölge ,
      şu aralar aynı ayak burada da mevcut :((

      Sil
  5. Alıntılar çok güzeldi. Bir çırpıda okunacak bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif Öztürk,
      gerçekten de bir çırpıda okutuyor kendini :D

      Sil
  6. hımm bilemedim, okumasam da oluur :)

    YanıtlaSil