17 Ekim 2017 Salı

GÖĞE BAKMA DURAĞI - TURGUT UYAR

1. Baskı 2008
26. Baskı 2017
105 Sayfa 

"Evet kimsesizdik ama umudumuz vardı
Üç ev görsek bir şehir sanıyorduk."

2. Yeninin önde gelen 3 şairinden biridir Uyar.

"Ne kadar hüzün geçmişse bu dünyadan 
Ne kadar acı geçmişse yaşayacağız."

Bu akımın temsilcilerinden okuduğum ve sevdiğim Cemal Süreya vardı.

"Bir süregen ilkbahar 
Önce diyelim ki şiir bir kuşkudur 
Bir otobüs yolculuğunun kimliğini taşır 
Bir şarkı olup sonbaharda 
Onulmaz bir güzelliğe ulaşır."

Fakat yeğenin elinde görülmüşse mutlaka okunmalıdır düsturuyla hareket eden bir Eylem varmış  :D

Kitabın sonlarındaki şiirlerini daha başka sevdim.

Buraya yazmadığım Kırlardan Geliyorlar'ın tamamını defterime kaydettim.

Evet buraya yazdıklarımdan başka bir de yazmadıklarımı tuttuğum bir defterim var :D

Ve her defasında buraya yazdıklarımdan daha fazlasını onlara yazdığımdan sürekli dolmakta ve ısrarla yer kaplamaktalar:D

Şiir severler kaçırmasın diyelim o halde .

30 yorum:

  1. Çok şiir meraklısı değilim itiraf ediyorum ama çok güzeldi alıntıladığın satırlar. Teyze-yeğen ne güzel sizin bu dayanışmanız:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      yengesiyim :D valla o'nun elinde okumak istediğim kitap görünce dayanamıyorum , tabii O da benim elimdeki kitaplara aynı ilgi ile yaklaşıyor , aynı evin içinde olmamız bu durumu daha çok tetikliyor .Diyaloglar genelde şu şekilde :D " bu çok güzel sen de mutlaka oku" , ya da " bak bu kitap için senin de fikrini almak istiyorum." ya da "aaa o kitabı ben de çok okumak istiyorum " :D

      Sil
  2. ikimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım ! ^^

    YanıtlaSil
  3. Cemal Süreya ve Turgut Uyar ne güzel yürekleri varmis...neler dökmüşler kağıtlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat cıvıltısı,
      değil mi , şiir seven yüreklere selam olsun :)

      Sil
  4. Ara ara severim şiir okumayı.Almak lazım böyle kitapları da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      aslında ülkede çok şair var ve fakat okuyan yok :D arada okuyup hafif bir titremeli sanki yürekler :D

      Sil
  5. Bir kitap sever olarak blogunuzu az önce keşfettim :)Çok hoş paylaşımlar yapmışsınız,emeginize sağlık. Turgut Uyar'ı da ayrıca severim.
    Takipteyim sizi.Bana da beklerim: )Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı,
      teşekkür eder, her zaman beklerim :D

      Sil
  6. Turgut Uyar da Cemal Süreya da sevdiğim şairlerden..

    YanıtlaSil
  7. Çok sevdiklerimdendir... Paylaşan yüreğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. Her şeyden biraz kalır
    Diyor birileri, çoğulluk haklılıktır
    Kavanozda biraz kahve
    Kutuda biraz ekmek
    İnsanda biraz acı

    Çok severim:)

    YanıtlaSil
  9. Kitapta ara ara böyle şiir serpiştirenlere de ayrı bir aşığım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sağlık ,
      arada şiir olmalı bence de :D

      Sil
  10. Tam abimlik ona tavsiye edeyim,teşekkürler canım güze önerin için.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Benim favorim kitabın ismini aldığı şiir :D

    YanıtlaSil
  12. şiirlerle pek aram yok ama Turgut Uyar'a ayrı bir saygım var bu kitabı okuyanlar da gerçekten övgüyle bahsediyor madem sende beğendin bir bakılabilir diye düşünüyorum. sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      iyi kalemlerden biri, okumamız lazım :D sen de

      Sil
  13. turgut bana uyar sana da tomris uyar ha ha haaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ahaha ha ah neydi bu ya , beynim yandı :D

      Sil
  14. Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım
    Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum
    Bu senin eski zaman gözlerin yalnız gibi ağaçlar gibi
    Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor
    Seni aldım bu sunturlu yere getirdim
    Sayısız penceren vardı bir bir kapattım
    Bana dönesin diye bir bir kapattım
    Şimdi otobüs gelir biner gideriz
    Dönmeyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç
    Bir ellerin bir ellerim yeter belleyelim yetsin
    Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat
    Durma kendini hatırlat
    Durma göğe bakalım

    Turgut Uyar – Göğe Bakma Durağı

    Bir Solukta Okuyacağınız 8 Şiir Kitabı Önerisi: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/bir-solukta-okuyacaginiz-8-siir-kitabi-onerisi/

    YanıtlaSil