24 Mayıs 2017 Çarşamba

HUZURSUZLUK- ZÜLFÜ LİVANELİ





1. Basım 2017 Ocak
154 Sayfa

"Bütün Orta Doğu'nun adeti budur oğlum, tarih boyunca birbirini öldürür ama aslında kendini öldürdüğünü anlamaz."

"Başında siyah bir yas örtüsü , üzerinde mavi bir hırka ve omuzlarında, şairin de dediği gibi keder, sonsuz bir keder."

"Annemin bildiği din, namazdan, oruçtan, zekattan , fitreden , fakirlere yardım etmekten ibaretti .Aklı başka bir şeye ermezdi bu yaştan sonra . Bu yüzden aslında IŞİD'in İslam adına kafa kestiğine inanmazdı."

**********

Yine yeğenden tırtıklayarak okuduğum , sahip olmanın dışında okunması gerekenlerimin arasında olan bir kitaptı.

Livane'li'nin hemen tüm kitaplarını okudum ama hiç çıktığı yıl okuduğum kitabı olmamıştı sanırım.

Hem müziğini hem de kalemini severim.

"Yazar bu kitabında Orta Doğu 'yu ele almış. ",
gibi bir klişeyi yazmayacağım zaten alıntıları okuyanlar bunu yazmama gerek kalmadan mevzuyu anladılar.

Zira yazar'ın genelde yurduma has problemleri ele almak gibi bir misyonu da var , bunu kabullenmek lazım.

Gerçi bence daha çok yazılmalı bu mevzuda ama yazacak adam az bizde , olanlarda zaten ...

Neyse hikaye güzel de , bir sevda masalına bağlamasa daha iyiydi sanki , bir de karakterin kadınlar hakkında pek tutarsız düşünceleri olduğunu düşündürttü bana .



17 yorum:

  1. Babam okumuştu, iyi demişti, güzel noktalar yakalamış ama amaları vardı, benzerdi yorumlar, gidersem alıp okuyacağım eylemcan 🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni,
      okura ama dedirtmeyen kitap , kitap değildir kore , kitabın amacı budur , amaların olacak , düşüneceksin :D Babanın ellerinden öperim :)

      Sil
  2. Bu kitap hakkında bu hafta 3 yorum okudum bloglarda. Zaten okumak istediğim bir kitap ama bu yorumlar sayesinde fikir edinmiş oluyorum. Bakalım bende sevecek miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      ne çok okundu değil mi , bekliyorum yorumunu :)

      Sil
  3. Şimdiye kadar hiç Livaneli kitabı okumadım, hep müzisyen olarak kalmalı dedim ama bu kitabı merak ettim. Çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      bence iyi de yazıyor , amalar her kitabında oluşuyor ama bence de oluşmalı okurda bu amalar :D sevgiler..

      Sil
  4. Okumuştum bende bu kitabı geçen ay. Sanki yarım kalmış gibiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerime,
      evet bir yarım kalmışlık hali var kitapta , belki de yerinde bitirilememişlik , belki devamı da gelir kim bilir:)

      Sil
  5. Livaneli ve kitaplarına ön yargılıyım. Duruşu olmayan insanları -görüşü ne olursa olsun- sevemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bilgehan Merki,
      bir kitabı okumak için yazarı sevmek lazım diye düşünmüyorum , karşıt görüşlü olduğum kişileri de okumaya çalışıyorum , Livane'li de kusursuz biri değil , her insan gibi .

      Sil
  6. Bu hafta ben de Huzursuzluk'u yorumladım blogumda. Kötü bir kitap olmasa da Livaneli'nin diğer kitaplarına göre vasat kaldığını düşünüyorum. Bana sanki o değil de başkası yazmış gibi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere ,
      o kadar diyorsun , en sevdiğin hangisiydi merak ettim :D

      Sil
    2. Leyla'nın Evi, Kardeşimin Hikayesi, Bir Kedi, Bir Adam, Bir ölüm favorilerim.

      Sil
    3. Kardeşimin hikayesi bence de oldukça iyiydi , çok sevilmedi ama :(

      Sil
  7. AşkI kullanmak, bazı kabullenilmeyen duygu ve durumları daha kolay gösterir.
    Bunu bildiğinden dolayı tercih ettiğini düşündüm. Serenad ile aklımda kalmayan bir kitabını okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim,
      çok haklısınız , belki de öyle yapmaya çalıştı :)

      Sil
  8. İlkay Özgür,
    ben de serenad'ı okumadım , yani sanırım :D Kardeşimin hikayesini severim en çok , en roman gibi romanı o sanki , diğerlerinde hep bir mesaj kaygısı...

    YanıtlaSil