21 Mart 2014 Cuma

27-KANAYAN KAFESLER-RAFET ELÇİ

2. Baskı 2013
416 Sayfa


İki baskı yapmış ama hiç bir blogger henüz okumamış ya da post yapmamış.

Nette aradığımda neredeyse hakkında hiç bir şey bulamadığım kitap olarak tarihe geçsin lütfen.

Oysa o kadar güzel başladı ki.

Kitap okumayı sevdiğimden olsa gerek , kitaplardaki kitap okuyan karakterleri de sevmem.

Fakat sanki sonlara doğru , ülkemde göremeyeceğim olaylar hasıl oldu.

Neyse azcık o kadar da olsun .

Post -it yapıştırdığım, yazar adı , kitap adı aldığım  çok fazla yer var .

İşe onlardan bir kaçı:

"Komşularım kaba bir içtenlikle konuşurlardı, hakaret olağan , iltifat sıradan, kahkaha alışıldıktı.Duygular bir sel gibi boşalırdı, sevme ve hüzün, orada hiç bir sınır olmaksızın sevişirdi.

Ve mahremiyet, namus anlayışıyla kutsallaştırılırken, kişisel hayat yok sayılırdı.
Öyle ki bir kadının teni yasak bir meyve gibi saklanırken, düşünceleri pazardaki tezgahlara açılırdı.

Gizli düşünceler , saklı ihtiraslar yoktu.
Paylaşılmak yüceltilir ama cömertlikle alay edilirdi.

Dindarlar küçümsenirdi ama dindarlara saygı gösterilirdi.

Dinsizlere imrenilir ama onlara selam verilmezdi.

Zenginler hırsız , fakirler hastaydı.

Memurluk kölelik , müdürlük tiranlıktı.
Kadın bakireyken bir melek , evliyken fazlalıktı."



8 yorum:

  1. yani ne anlatıyo kiii amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımcım , arka kapağı okusana .Özet geçeyim yine de :
      Şimdi bir çocuk var okumayı ve kadınları seviyo, ailesinin veremeyeceği imkanları veren bir aile bularak başına bir talih kuşu konuyor.Aile bir anne ve iki kızından oluşuyor, kazanovamız, üçünü de seviyor , bu arada başka kadınlar da hayatına giriyor, ailedeki kadınlar konusunda da kararsız, ama sonunda bir karar veriyor ama çoooook enteresan şeyler yaşıyor.Bu arada kahramanımız sadece 17 -18 yaşında oluyor :D

      Sil
  2. Değişikmiş aklımda olsun, sağol canım ...

    YanıtlaSil
  3. Rafet Elçi'nin Ahrar adlı kitabını okumuş çok beğenmiştim. Bu kitabının konusu Ahrar'a göre çok farklı geldi ama merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahrar'ın tanıtımından etkilenip okudum yazarı , itiraf ediyorum :)

      Sil
  4. Memurluk kölelik , müdürlük tiranlıktı.
    Kadın bakireyken bir melek , evliyken fazlalıktı."

    bayıldım bayıldım bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı ama tavsiye ederim , enteresan oldukça sıra dışı özellikle son kısımlar ...

      Sil