28 Aralık 2020 Pazartesi

EMILE - J.J. ROUSSEAU

BİR ÇOCUK BÜYÜYOR

254 Sayfa
Selis Kitaplar

"Eğitim, kaderin ve anne-baba eğilimlerinin uyum sağladığı oranda yararlıdır."

Rousseau'nun ailesinden görmek istediklerini, özellikle bir babanın çocuğa yaklaşımı baz alınarak - kendi babası oldukça ilgisizmiş-, hayali olduğu varsayılan kitap karakteri üzerinden anlatışı var kitapta.

"En çok yaşayan insan en çok yıl saymış olan değil, hayatı en çok hissetmiş olandır."

"Ben çocuğumu böyle eğiteceğim, şöyle yetiştireceğim" ifadeleri belki o zaman için / gerçi şimdi de hak veren çıkabilir, bir miktar yukarında bakma havası estiriyor.


"Daha önce hiç yapmadığınız bir şeyi yapmak, beynin hiç çalıştırmadığınız bölümlerini uyandırıverir."


"Bir çocuk büyüyor" alt başlığı ile yayımlanan kitabın bölümleri de bir çocuğun büyüme evrelerini başlık edinmiş.

"Şu dünyadan ne çabuk gelip geçiyoruz. Hayatın ilk dörtte biri, kullanılması bilinmeden; son dörtte biri de kullanma gücümüz tükendikten sonra geçiyor. Zaten yaşamasını bilmiyoruz ve yaşayamıyoruz."

Kitabı okumaya (hangi cesaretle bilmem) Haziran 'ın 6'sında başlamışım. Bitişi tam olarak bu gün yani Aralık 28'ine geldi. Ben kişisel gelişim kitaplarını genelde lisede iken oldukça fazla okur ve severdim ancak uzun yıllardır ne zaman bir kişsel gelişim kitabı okuyup bitirsem genel olarak aynı hisse kapılıyorum;  bir sayfasında yapın dediğini, diğerinde yapmayın diyor sanki.

Mesela ilk sayfalarda ;
"İnsan bütün hayvanlar arasında en az sürü halinde yaşayabilendir."
derken, sonrakinde 
siz insan gibi bir değerli canlıyı hayvana benzetemezsiniz kardeşim'e dönebiliyor.

Neyse geçen akşam Tedx konuşmalarından birinde Emrah Safa Gürkan kişisel gelişim kitapları için şunu* deyince, aaa hakikaten "evreka" oldum. Bahse konu kelime : oxymoron,

bahse konu konuşmaya erişebilirsiniz. 




Buraya kadar çok çok uzattımsa da, yeni yıl postu, eski yıl bilançosu gibi zırvalıklarım ile bu yıl başınızı şişirmeyeceğimden ötürü bu post için beni affedeceğinizi umut ediyorum.

Bu yıl uzun uzun bilançolar çıkarmak ya da 2021'den beklentilerimi yazmak için mecalim yok açıkçası, zaten sanırım 41 ya da 42 kitap ile yılı kapatacağım, bunların son 12 sini ise okunmuştan saymasak bile olur. 

Çok başka hayaller ile başladığımız 2020, hepimize bir yerden temas ederek geçti, ancak bazılarımızın içinden, çok canından geçti. Üzgünüm daha iyi hissettiğim zamanlarım olsa da henüz eski hissiyatımı, yaşam motivasyonumu yakalayabilmiş değilim. 

Yeni yıl umarım hepimize bol kitaplı gelsin 
AMA
en önemlisi

 sağlıkla,
huzurla,
barışla 

gelsin...
Sevgiyle kalın dostlarım.

 



 

20 yorum:

  1. Hasan Ali Yücel den okumuştum ben 500 den fazlaydı sayfa sayısı🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      doğrudur, bana 250 sayfası bile yetti, düşün yani 6 ay, bir miktar artmış bile :D

      Sil
  2. Yazar iyiymiş ama kişisel gelişim bana hiç uymuyor zaten. Umarım yeni yılda daha iyi hissedersiniz. Sağlıklı bir yıl olsun yeter. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Bana da Gül, uzunca bir süredir hem de bana da uymuyor, teşekkür ederim, hepimiz için artık daha iyi hissettiğimiz bir yıl olsun dilerim. Sağlık kesinlikle ilk sırada. sevgiler benden size, iyi bakın kendinize...

      Sil
  3. 2020'ye girerken kendime koyduğum hedeflere baktım. Bu yıl hayaller-hayatlar durumunu sonuna kadar yaşamışım. Bu yüzden artık öyle kesin hedefler belirlemiyorum kendime. Deidğin gibi sağlık, mutluluk, huzur, başarı olsun yeter. Şimdiden iyi yıllar Eylem. Umarım 2021 hepimiz için daha mutlu geçer ve daha sık görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      iyi misiniz kuzum, inş sağlığınız yerindedir ailen ile birlikte. İyi yıllar olsun gerçekten, daha sık görüşmek deyince, ayy o kadar çok istiyorum ki hem kitaplarıma hem bloguma dönmeyi. inş sağlıkla, huzurla...

      Sil
  4. Tanıtım için çok teşekkürler mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  5. Kitabı merak ettim.2020 benim için çok iyi bir yıl olmadı. Annemi kaybettim ve anlatılamaz bir acı. Uzun planlar yapmıyorum artık. Huzurlu, kitaplarla umut dolu ve sağlık dolu bir yıl olsun herkes için:)) herkes için güzel günler getirsin 2021 :) mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapkesfi,
      başınız sağ olsun, bütün dileklerinize canı gönülden katılıyorum :)

      Sil
  6. Okudum ama konu çok aklımda kalmamış. Bir ara tekrar okumalı. Şimdiden mutlu yıllar dilerim ☺️

    YanıtlaSil
  7. Ben de gençlik yıllarımda bir-iki kişisel gelişim kitabı okumuştum. O zaman da aman aman meraklı değildim, şimdi hiç değilim:)
    Sağlıkla, huzurla, mutlulukla gelen bir 2021 dilerim. İyi yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun şarkısı,
      :) ben meraklısıydım da ne oldu :D
      Çok teşekkürler umarım gelen yılda mutluluk olsun :) size de iyi yıllar...

      Sil
  8. itiraflar adlı kitabını pek seviyom bu amcanın. bonne anneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      değil mi, bence de itirafları iyiydi...:)

      Sil
  9. Sevgili kitap eylemi;
    Muhtemelen de adiniz eylem�� henüz bilemiyorum, bir tahmin sadece. Iadei ziyarete geldim. Yayinizi okudum. Ben kişisel gelişimpsikoloji ve cocuk gelişimi üzerine okumayı çok seviyorum. Su konuda size hak veriyorum, sanirim kisisel gelişim kitapları yazarın hayat görüşü ile paralel olduğundan çoğu zaman birbirini, hatta bazen minik çelişkilerle kendini yalanlayabiliyor. Yine de okuyucuya yoruma açık yeni bir görüş açısı kazandırabilen bir kitapta, ben beğendiklerime ekliyorum... cok sevgilerimle. Tekrar merhaba��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otomatik klavyenin azizliklerinden de affınıza sığınırım, siz düzelterek okuyun, rica ederim:)

      Sil
    2. Adım Eylem, tahmininiz doğru, tebrik ederim. Otomatik klavyeleri otomatik düzelterek okur olduk değil mi, siz yazınca fark ettim, hoş geldiniz, her zaman beklerim, saygılar...

      Sil