22 Aralık 2016 Perşembe

118-HAW -KEMAL VAROL


1. Baskı 2014
3. Baskı 2014
230 Sayfa

"Zaman çok garip bir şeydir. Geriye doğru saydığında başka , ileriye doğru saydığında başka geçer."

2014 Cevdet Kudret Roman ödülünü almış , üstüne;

 Sabitfikir tarafından 2014'ün en iyi romanı seçilmiş ...

İyi de PR yapılmışsa , tadından yenmez diyemeyeceğim tabii ki.

Ben kitap eleştirmeni değilim , edebiyatçı hiç değilim , sıradan bir kitap okuru olarak diyebileceğim;
kitabı yanlı bulduğumdur.

Ana kahraman bir sokak köpeği olsa ve onun ağzından da yazılsa kitap , arada gizliden yapılan göndermeleri beni irite etti .

Hiç te faşist biri değilim ve fakat bu kadar hoşgörüye de tahammülüm yok.

Türk askerine yapılan eleştirileri anladık ta , gerilla diyerek teröristi yumuşatamazsınız zannımca.

Kemal Varol'un Kürt olmasını gayet doğal karşılayabilirim , hatta beni hiç te bağlamayan bir durum diye düşünürüm , insansa mesele olmaz gözümde ...

Lakin başka işler peşine açıktan düşülsün isterim , böyle ikili oyunlar yaparak akıl bulandırmaya çalışmak hoş gelmiyor.

Son zamanlarda, at izinin it izine fazlaca karıştığı ülkemizde :

solcuyum diyen, gerilla sevicilerden de , 

milliyetçiyim deyip, biat edenlerden de,

" valla" kandırılmış olduğunu ısrarla yineleyen dinibütün görünenlerden de

 sıkıldım.

Ben insanları illa kategorize edeceksem 2'ye ayırırım :

İyiler ve kötüler .


Araya sıkışma çabası içine girenleri anlamıyorum.







14 yorum:

  1. Asla okumamam gereken kitaplar arasında yer aldı bile teşekkürler :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş im,
      o kadar da kesin konuşmasak mı :D aman diim sonra Eylem dediydi ondan kıymetini bilemedik olmasın :D sevgiler

      Sil
  2. Yorumunu çok beğendim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      ben de seninkini çok beğendim , anlıyoruz birbirimiz sanki :D

      Sil
  3. Süper bir yazı olmuş, elinize sağlık. yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Gül Hanım , siz katılıyorsanız içim daha bir rahat olarak atarlı , giderli yorumlarıma devam edeyim :D sevgiler benden :D

      Sil
  4. Tahmin etmiştim böyle bir şey olduğunu.İletişim pek bir sever kürtçüyazarları!

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel tespit etmişsiniz, tebrik ederim. Aynı durum Mahsun'un bazı filmlerinde de var. Onların yaptığı hoşgörüden ziyade bilinçaltına işleme çabası bence

    YanıtlaSil
  6. sepete bir ekleyip bir çıkardıklarımdan... sabit fikirin listesinde görüp alsam diye düşünmüştüm ama elim gitmemişti bir türlü.. birinden bulursam okurum o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci,
      allahtan takasla gelmiş , yoksa verdiğim paraya üzülecektim , yeni bir takasla bay bay diyeceğim kendisine :D

      Sil
  7. Ben bu yorumu bekliyordum. Kaçırmışım. Kafam bir bilyon. Sanırım bu kitap hakkındaki en güzel, en doğru, en mükemmel yazı olmuş. Var ol canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MehtapveKitap,
      çıtayı o kadar yükseltmeyeydin iyiydi ama , karaladım işte bir şeyler , keşke yeterli olsa , öpüyorum seni kocaman :D

      Sil