13 Haziran 2018 Çarşamba

HİTİTLER - İLKER KOÇ (Editör)

Derleyenler:
Çiğdem Atakuman
Tuğba Tanyeri Erdemir
Prof. Dr. Cem Karasu'nun katkılarıyla
Ekim 2006 Basım
130 sayfa 

"İnsanlar anlaşmak için geçmişten beri değişik işaretler kullanmışlardır. Bu işaretler içinde en kalıcı olanı ise yazının keşfi olmuştur. Yazı; konuşma dışında, insanların duygu, düşünce ve isteklerini ifade edebilmek için kullandıkları, belirli işaret ve işaret sistemlerinden meydana gelen kalıcı bir anlatım aracı olarak tanımlanabilir."

Bilinen en eski Anadolu Medeniyetlerinden biri, ODTÜ 'nün hazırladığı kitapta yalın bir dille anlatılmış .

Tarih okuyun.

Mutlaka okuyun!



19 yorum:

  1. Bu kitap bende var mı çıkaramadım; ama Hitit uygarlığı, Sümerler ile ilgili epeyce kitabım var. Muazzez İlmiye Çığ'dan mesela.

    Buna da bakacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ACEMIDEMIRCI,
      çok pis Çığ okuyacağım var ama o kadar çok okumak zorunda olduğum kitap var ki anlatamam :((

      Sil
  2. Yazıyı iyi ki geliştirmişler :D Bu okumandan sonra Arkeoloji Müzesi'ne tekrar gitmeliyiz bence :D

    YanıtlaSil
  3. Hititler, temizlik noktasında hijyeni en iyi uygulayan toplumlardan birisi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim ,
      pek çok konuda ilkleri var , temizlik te onlardan biri olabilir tabii :D

      Sil
  4. Bu kitabı geçenlerde bir yerde gördüydüm amma elimde fazlasıyla tarih kitabı var dedim kendi kendime,iyiki dedim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı,
      bir yerde biri bizi durdursun zaten :D

      Sil
  5. muhteşem bir medeniyet gerçekten, etkileyici bir kitap olmalı Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle tarih okumalıyız, katılıyorum! Dünya tarihi ile başlamalı mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda ,
      tarih bilmek zorunluluk olmalı ama bizim okullarımızda gördüğümüz şekilde kesinlikle anlatılmamalı , yazık oluyor :(

      Sil
  7. Hımm, bu kitabı alıp Çatalhöyük'e gitmek istedim şimdi :)

    YanıtlaSil
  8. Bu uygarliklari okumayi seviyorum 😊

    YanıtlaSil
  9. Merhaba
    Hititler Anadolu medeniyetleri icinde buyuk alana hukmetmis, uzun zaman bu topraklarda varlıklarını sürdürmüş bir kültür. Bizde bu zamanda bile onların bıraktığı kültürü mirascilariyiz. Bu medeniyeti ve diyer Anadolu uygarlıklarını okuyarak öğrenmek, bizim devraldigimiz kültür mirasını anlamamızda tek yoldur.

    YanıtlaSil
  10. İlkay Özgür,
    genelde bu tür kitapları yazarken zorlanıyorum , özet geçmem lazım detayları enteresan geliyor. Bütüne ihanet ediyormuşum gibi hissediyorum parça parça anlatırsam :D

    YanıtlaSil