21 Ekim 2017 Cumartesi

RUM MEMET- FERHAN ŞENSOY

1.Baskı 2002
2. Baskı 2002
205 Sayfa

"Ekmeğini savaşa banarak yaşayan , bunu kanıksamış ve bir  yaşama biçimi edinmiş ülkeler de var."

"Herkes aptal olsaydı belki çok daha huzurlu olacaktı her şey , yalnızca kimilerinin aptal olması dengeyi bozuyor."

"Herkesin parti kurası , bir tarikata giresi , mason olası ve şu memleketi kurtarmak arzusu depreşmiş durumda . Bu kadar çok kişinin kurtarmaya uğraşması tehlikeli elbette . Çünkü esasen o kadar kurtarıcı gerekmiyor. En azından bu kadar çok milletvekili , bu kadar çok bakan gerekmiyor. Bakan sayısının giderek çoğalması , onların da nereye bakacaklarını şavullayamamasına ve gereksiz sayıda makam arabasına sebebiyet veriyor."

"Zaten kimse okumak için kitap almıyor, kitapçı gezmek , kitap kurcalamak , kitap alırken görülmek , o kitabı herkese göstererek , bakın ben kitap aldım tavrıyla geze geze eve getirmek , evde bir kenara atmak , ilerleyen zaman içinde kitaplık zengin dursun diye başka bir kitabın yanına yerleştirmek , çok yapılan şeylerden. Kitap okumak, ağır iş."

******************

Tek  kelimeyle seviyorum bu adamı.

Yazım tarzı hem güldürüyor hem düşündürüyor beni.

Yaşamak denen şeyden anladıklarımız belki farklı ama yine de her kitabını kapattığımda bir  sonrakini okumak için içimde çok yoğun bir istek oluyor .

Gülerken düşünmeyi de seviyorsanız , kaçırmayın derim :D


Bu arada kitap;
 oldukça kısa ve de iri puntolu hikayelerden oluşmakta .


22 yorum:

  1. Ferhan Şensoy'u severim, aydın bir insan, Atatürkçü üstelik iyi bir sanatçı, bilgili, kültürlü okumak isterim. Çok teşekkürler Eylem'ciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de severim Ferhan Şensoy'u. Okumak isterim bu kitabı.

    YanıtlaSil
  3. Bende Ferhan Şensoyu severim.Paylaşımından sonra kitabı bir araştırım.
    Yurtdısında nerden alabilirim diye :)
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incidennotlar ,
      umarım bulursun , bulamazsan da sıkma canını ben gönderiveririm :D

      Sil
  4. İlk cümleyi okuyunca aklıma ŞU YAZI geldi.



    YanıtlaSil
  5. Ferhan Şensoy'u severim kitapları da güzel diyorsan şans verilmeli demektir sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik cümleler,
      sevilir gerçekten :D sevgiler karşılıklı

      Sil
  6. Ne zamandır kitaplarını okumamışım, iyi hatırlattın, fuar listeme ekleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ,
      oluyor unutulma , ben de sahaflardan taa ne zaman almıştım da ancak okuyabildim :D

      Sil
  7. Kısa akıcı ve aynı zamanda düşündürücü bir eder arıyorsam ve Ferhan Şensoy'un kalemini tanımak istiyorsam neden bu eserden başlamayım diye düşünüyorum. Alıntılar efsane olmuş. Bol kitaplı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      olur neden olmasın , hem hikayeleri kısa olduğundan daha da keyif alabilirsin ve fakat biyografilerini okumanı da öneririm , :D

      Sil
  8. Ferhat Şensoy çok iyi gerçekten, bu arada kitabın kapağına bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      değil mi , ben de sevdim kapağı :D

      Sil
  9. Bir tanecik kitabını okudum. Okurum ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapvekitap,
      hemen oku :D ama bence bir adet biyografisini oku, kalemimin sapını gülle donattım :D

      Sil