15 Ekim 2017 Pazar

FAHRENHEIT 451- RAY BRADBURY

Çeviri:Zerrin KAYALIOĞLU
Korkut KAYALIOĞLU
4. Baskı 2015
238 Sayfa


"Kitapların kibrit veya ateş kullanmadan da yakılabilmesiyle ilgiliydi .Çünkü, eğer dünya kitap okumayanlarla , öğrenmeyenlerle , bilgisizlerle dolmaya başlarsa , kitapları yakmak zorunda kalmazsınız , değil mi?"

"Fakat tanıdığım herkes bağırıyor vahşiler gibi, dans ediyor ya da birbirini dövüyor .Dikkat ettin mi , bugünlerde insanlar birbirlerini nasıl incitiyor."

"Hayır , hiçbir şey konuşmuyorlar .Çoğunlukla ; arabaların, elbiselerin ve yüzme havuzlarının isimlerini sayıyorlar ve ne kadar harika olduklarını söylüyorlar. Hiç kimse diğerinden farklı bir  şey söylemiyor."

"Hepimiz birbirimize benzemeliyiz .Hiç de , anayasanın dediği gibi , kimse eşit ve özgür doğmamıştır , herkes eşit yapılır.Her insan bir diğerinin sureti olunca herkes mutlu olur , ortada çekinilecek , korkulacak , herkesin kendisini yargılamasına neden olacak dağlar yoktur. Bitişik evdeki kitap dolu bir silahtır. Yak gitsin. Adamın kafasını kopar. İyi okumuş bir adamın hedefinin kim olacağını kim bilebilir ki?"

"Bir evi çivisiz ve ahşapsız inşa edemezsin  Eğer bir evin yapılmasını istemiyorsan , ahşap ve çivileri sakla .Eğer politik bakımdan mutsuz bir adam istemiyorsan , kaygılandıracak bir soruda ona iki bakış açısı verme, birini ver .Daha da iyisi hiç verme . Bırak savaş gibi bir şeyin var olduğunu unutsun .Eğer Devlet yetersizse , havaleliyse ve Vergi delisiyse , insanların devlet üzerinde endişelenmesindense bırak böyle olsun."

"Bu da ölmenin iyi yanlarından biri; eğer kaybedecek bir şeyin yoksa , istediğin riske girebilirsin."

"İşte şimdi kitaplardan neden nefret edilip korkulduğunu anlıyor musun? Onlar yaşamın yüzündeki gözenekleri gösterirler."

***********
Müthiş bir distopya , resmen kalp çarpıntılarıyla okudum . Bittiğinde öyle derin bir nefes aldım ki anlatamam , okurken bu kadar güçlü hisler vermesi müthiş.

Okumayan kalmasın , üstte yazılan cümlelerden yaşadığımız zamanları anlattığını anladınız mı yoksa bir ben mi hissettim :D

35 yorum:

  1. Korku filmi gibi bir kitaptı, kılıcım bile yerinden oynadı :D Yazarın başka kitaplarına da göz atalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      atamadılar :D kılıcı oynatmaya az kaldı :D

      Sil
  2. şimdi daha çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      o halde yorumunuzu bekliyor olacağım :D

      Sil
    2. Okudum, herkesin okumasını tavsiye ederim. Kitaplar üzerine kurulu farklı bir distopya kurgusu var.

      Sil
    3. değil mi, bence de :D bu arada ne zaman , nasıl , ne ara :D

      Sil
    4. Serviste, işe gidip gelirken iki günde bitti. Kitap güzel olunca öyle oluyor :)

      Sil
  4. ay aldım duruyor daha okuyamadım ama, demek bu kadar sürükleyici, hemen okuyayım o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      okutmuyor da yaşatıyor Erenciğim , hele benim ,senin gibi kitap severleri resmen şok ediyor :D

      Sil
  5. Sevmene çok sevindim, benim de çok sevdiğim bir kitaptır. ^-^

    YanıtlaSil
  6. Kitabı uzun zamandır istiyorum ama alamadım :(

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle okunmalı. Bende senin gibi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim ,
      ne güzel , çok seviniyorum senin gibi kitap kurtlarıyla kitaplardan konuşmayı :)

      Sil
  8. Merak ettiğim distopik kitaplardan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif ÖZtürk ,
      hiç bekletmeyin , sayfa sayısı ile de zorlanmayacağınız bir kitap.

      Sil
  9. Distopya türü bana pek hitap etmez ama bu kitabın eleştirileri çok iyi olduğu ve kitapları yakmakla ilgili olduğu için okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bu enteresan bir distopya , sayfası da az , hem de nasıl bir hisle okuduğunu anlatamam :D

      Sil
  10. birçok distopyayı okudum bu türdeki bir bu kaldı okuyamadığım için içim yanıyor herkesin okuduğunu gördükçe de mutlaka en kısa sürede okumalıyım diyorum. çok güzel ve özlü bir yorum olmuş. yorumuna sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      teşekkür ederim , ben de distopya severim ve pek kaçırmamaya çalışıyorum , bu da ağababalarından olunca el mahkum okumamak olmaz :D

      Sil
  11. Filmi de vardı :)
    Neyse, iyi günler ve ben de bekliyorum bloguma diyerek kapatıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi,
      deme ! ben de geliyorum diyeyim o halde :D

      Sil
  12. Methini daha üniversite yıllarımda duyduğum ama okuyamadığım bir kitap. Çok teşekkürler Eylem'ciğim. Hocamız çok methetmişti bu kitabı.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      şu günleri nasıl anlatıyor bir bilsen :(

      Sil
  13. İlkay ÖZgür,
    değil mi cep boy gibi bir şey olmuş , :(

    YanıtlaSil
  14. bunun yanmayan baskısı yok muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ben bunu bile yeğenden tırtıkladım ya ama o baskıyı gördüm acayip hoş bir şey :D

      Sil
  15. Clarisse McClellan adındaki genç bir kız tarafından, Guy Montag’a sorulan şu soru çok manidardı: “Yaktığın kitapları hiç okuduğun olur mu?”. Benimde beğendiğim tavsiye ettiğim kitaplardandır. "Kitaplara Kaçanlar" adında blog açtım. Gay Montag da kitaplara kaçanlardan olduğu için ilk yazımda Fahrenheıt 451 den de bahsettim. "Kitaplara Kaçanlara" beklerim. Mahallenizde yeni sayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar ,
      hoş geldiniz , hayırlı uzun ömürlü olsun dilerim , gelirim memnuniyetle hem de :)

      Sil