20 Eylül 2017 Çarşamba

BABANIZ ATATÜRK -FALİH RIFKI ATAY






2012 Basım
150 Sayfa

"O zamanki arkadaşlarından birinin anlattığına göre,
bir gün komşu çocukları birdirbir oynuyorlarmış.Kendisini de çağırmışlar ,
-Gel sen de oyna! demişler.

Mustafa ;
-Peki, demiş ve olduğu yerde ayakta durmuş.
-Ama eğil de atlayalım, demişler.
Mustafa başını sallayarak :
-Ben eğilmem .Üstümden böyle atlayabilirseniz atlayın , cevabını vermiş."

************

Kitap bir takas kitabı ,yazarın Zeytindağı  adlı kitabını okuduğumdan beri bütün kitaplarını edinmeyi istediğimden elime geçmiş olması muhtemel.

Atatürk hakkında bir şeyler okumak beni her zaman mutlu etmiştir fakat bu kitapta yeni bir şey yok benim için .

Zaten oldukça kısa tutulmuş .

Yine de O'nu okuyabilmek, harika hissetmek için yeterli , okuduklarım, bildiklerim bile olsa .

Bir de şu notu düşeyim , 

hala üzerinden atlamak isteyen onca kişi olmasına rağmen, başını eğmeyen tek kişi O gözümde.




21 yorum:

  1. Son sözünün üstüne söz söylemek gereksiz, ağzına sağlık Eylem'ciğim, evet %100 katılıyorum, tırnağı olamazlar. Kimse de olamaz daha bir yüz yıl...Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      daha çok yüzyıl diye arttırıyorum :D

      Sil
  2. Çok güzel bir anektod arka kapak yazısını da beğendim, okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur ,
      kaçırmayın derim ama okumadınız ise Zeytindağı kitabına öncelik vermenizi dilerim ..

      Sil
  3. Bende aynen katılıyorum. Öyle bir dahinin kıymetini bilmiyorlar ya aklım almıyor. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Son söz ne kadar doğru bir söz.Çok sevdim👍
    Bende aynen katılıyorum sana.
    Emeğine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incidennotlar ,
      teşekkür ederim :D sevgiler karşılıklı

      Sil
  5. dediğin gibi Eylem'cim, onun hakkında okumak harika, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. O son cümle nedir öyle!

    Ayakta alkışlanıyorsunuz! Kim ne derse desin hala kıymetini bilen insanların olması bu ülkenin geleceği için bir umuttur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAhil Okur,
      gelecek için çok umutlu değilim ama tamamen umutlarımı yitirmiş te değilim . Kıymetini bilmemiz için milyon tane sebep var iken görememeleri enteresan.

      Sil
  7. ''Meyve veren ağaç,taşlanır.''Benim de bu söz geldi aklıma.Teşekkürler Eylemciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      olay taşlama kısmını aştı canım ya , fevkalade şekilde imha etme şeklini almaya başladı . Ne yazık.

      Sil
  8. Önemli bir kitap. Anlattığı kişi ise eşsiz!
    Hatırlatma için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer eser peker,
      kesinlikle , ben teşekkür ederim

      Sil
  9. İlkay ÖZgür,
    teşekkr ederim , aynı düşünceleri paylaşmak özellikle bu mevzuda paha biçilemez :D

    YanıtlaSil
  10. Harika bir paylaşım olmuş .Bu tarz yazınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil