25 Ağustos 2014 Pazartesi

MİM- HANGİSİNİ SEÇERDİNİZ?

Bu aralar yaz demeden , sıcak demeden bir mim furyasıdır gidiyor.İyi de oluyor , yaz durgunluğu yaşamaya izin vermiyor bu durum ,biz bloggerlara. Bir de çok çok kaliteli sorulardan ya da etkinliklerden oluşuyor ki , değmeyin keyfime. Öylesine , baştansavma olmaması daha da keyiflendiriyor beni. Çok uzatmayayım
 KİTAP İKLİMİ'nden  Pınar beni mimlemiş , yine çok kaliteli sorular var , teşekkürler PINAR :)

Aşağıda 10 soru var. Size iki durum veriliyor ve siz birini seçiyorsunuz. Seçtiğiniz durum hayatınız boyunca devam ediyor , diğerini ise yapamıyorsunuz. Yani size elma mı armut mu deniyor elma derseniz bir daha armut yiyemeyeceksiniz :) Neden o durumu seçtiğinizin kısa bir açıklamasını da yapmanız gerekiyor. 
Yaparsanız da 6 ya da 3 blogger'ı mimliyorsunuz :D
Hangisiniz seçerdiniz?

1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?

Kesinlikle tek kitaplar , hele de yazarımız çok verimli değilse seri beklemek bazen eziyet oluyor :D


2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak? 

Hiç ayırt etmem , hangisi olursa:)Yeter ki iyi yazabilsin :)

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?

Çok kesin olarak cevaplarım işte bu soruyu, internet favorim. Bir çok yükümlülükten kurtarması bir yana , insanlarla hele de kitaplarla arası iyi olmayan kitap satıcıları -satış elemanlarıyla muhattap olmak ölüm geliyor.Ha kitabı elime alıp , evirip çevirmek , kitapçı kokusu almak ayrı bir zevktir ancak insanı o raddeye getiriyorlar ki , hiç yapmam dediğiniz şeyleri yapabiliyorsunuz .Ya da benim gibi ufak çaplı sinir krizleriyle yetinmek zorunda kalıyorsunuz.

4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı?

Sadece kitabı olan kitaplar diye bir şık yok mu ki?Yani ,çok nadir filmi olan kitaplar , çünkü kitaptan aldığım keyfi veren film o kadar az ki!

5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?

Kesin haftada 5 kitap , diğeri çerez bile değil benim için..:)

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak? 

Profesyönel bir yazar olmayı çok istiyorum , nereden başlayacağıma karar verdiğim an kimse tutamayacak beni (öz güvene bakın ya , yesinler :).

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?

Her gün yeni, her gün yine kitap diyorum :)

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?

Kitap satış elemanı olmayı çok isterim ama kütüphanede çalışmak  uzun vadede daha iyi gibi , çünkü kütüphaneye  devamlı gelenlerle bir süre sonra daha uzun konuşma daha çok paylaşım fırsatı bulabiliriz sanki.


9- Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı?  (Çevirinin bozukluğu için hepinizden özür diliyorum. Orjinal metin: Only read your favorite genre, or every genre except your favorite?)

Her tür , kesin ve net.

10 - Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

Bir itiraf , hiç e-kitap okumadım. Çok önyargılıyım bu konuda ben .Sanki kokusunu duymazsam, okumaktan aynı keyfi alamayacakmışım gibi hissediyorum ...


Ve evet 3 blogger , sıkı durun :)



34 yorum:

  1. E-kitaptan gerçek kitap kadar zevk alamıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel , aynı şeylerden keyif aldığın birilerinin olduğunu bilmek , kitap kokusu başka bir şey , başka bir bağımlılık :)

      Sil
  2. Rica ederim, katıldığın için teşekkürler (:
    Sorular çok güzel bende zevk aldım cevaplamaktan. Cevapları okumaksa ayrı bir zevk.

    YanıtlaSil
  3. Yaptım bile :) Cevaplarımız aynı oldu neredeyse :) Teşekkürler güzel sorular için :)

    http://mehtapvekitap.blogspot.com/2014/08/mim-hangisini-secerdiniz.html

    YanıtlaSil
  4. Bu mimi çok beğendim, sorular çok güzel, içimden yaptım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya dışından da yapsaydın ya , hadi hem yap ben de merak ettim şimdi cevaplarını :)

      Sil
  5. Çok güzel cevaplar (: E kitap konusunda bende aynı fikirdeyim hiç okumadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp mı bizim için bilmiyorum ki, teşekkür ederim ...

      Sil
  6. seri ben de okuyamıyorum, tek kitap daha iyi :)
    güzel cevaplar olmuş, dilerim hayallerin gerçekleşir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri okurum ben ama , tercih deyince tek daha iyi yani :)

      Sil
  7. Ben buraya yazayım ilk defa bir mim yapıyorum nasıl oldu bilemiyorum:)
    1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?
    Tek kitaplar kesinlikle. Zaten ilk kitaptan sonrasını genellikle beğenmiyorum dolayısıyla seri okumak bana göre değil :)

    2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak?
    Fark etmez ikisi de olur. Sadece kitabı okurken yazarı (özellikle de cinsiyetini) fark etmekten hiç hoşlanmıyorum. Bazı yazarlar bilerek veya bilmeyerek cinsiyetlerini öne çıkaracak şekilde yazıyorlar o zaman kitabın güzelliği gölgeleniyor bana göre.

    3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?
    Kesinlikle kitapçıya giderek almak. Şimdiye kadar bir kere internetten aldım onda da kitaplar örselenmiş geldi. Ben kitapları satın alırken veya okurken çok düzgün olmasını seviyorum. Kitapçıda saatler geçirerek tüm kitaplara dokunuyor çoğunun arka kapaklarını okuyor ona göre alıyorum.

    4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı?
    İkisi de değil sadece kitap. eğer kitabı olan bir filmi bilmeden izlemişsem sonra kitabını mutlaka okuyorum.

    5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?
    Haftada 1 kitap ancak bu kadar oluyor :)

    6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak?
    Yazar olmak isterdim mümkün olsaydı eğer.

    7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?
    Her gün yeni bir kitap.

    8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?
    Kütüphanede çalışmak tabi ki ama kütüphane kaldı mı?

    9- Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı?
    Ben her türü pek okuyamıyorum ama doğru cevap her tür olmalı galiba :)

    10 - Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?
    e- kitaba karşıyım. Hiç okumadım zaten.

    YanıtlaSil
  8. İnternet alışverişi benim de son zamanlarda tercih ettiğim bir şey oldu.Özellikle D&R'a gidip en basit bulunabilecek kitapları bile bulamayan mağaza çalışanlarına , stok görünüp mağazada olmadığını iddia ettikleri sisteme deli oluyorum.Uygun bir vakitte bu konuda uzun bir mail atacağım merkezlerine. Zaten tekel gibi bir şey oldular bari işlerini düzgün yapsınlar.
    E-kitap konusunda kesinlikle haklısın gerçek kitabın yerini tutmuyor ama ufacık alette 150-200 kitabı taşımak özellikle hayatı dışarıda geçenler için büyük rahatlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu rahatlık kandırabilir beni de sanki , hele de bir yere giderken kitaplar yüzünden sırt çantamı kimse taşımaya yanaşmazken :D

      Sil
  9. ne ilginç mim yau. gelcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ilginç çok, yine gel :) ben hep buralardayım :D

      Sil
  10. Allah seni ya valla kahkaha attım yaaaa yorumunaaaaa :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi ya, öyle mi diyorsun , sevindim ki zaten hep gülsün yüzümüz ...

      Sil
  11. yani ben sana hiç ödül vermedim mi kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. verdiiiin ya , hani niye bana yok diye çemkirmiştim bir kere , inş unutmuşsundur da gerçi :D aslında sana çemkirmeyecektim ama elimin altında sen vardın , sana vurmuştu piyango :D dur ya belki de buna; ben zorla aldım senden o ödülü demek daha doğru olur :D

      Sil
    2. yok onları unutmadım tabii ki. :))) ha haa yani sıkkındın benden çıkardıın ha haaa. olsun o kadar beee :) senin de hayatın zor tabii ha haaa :)) ne zorlası beee allam yaaa :)

      Sil
    3. benim hayatım niye zor yaaa? bak şimdi , sanalda birilerine kızmıştım ya , aslında uzun da yazdım bir postta ama özneye değinmedim hiç ,o sebepten biliyorsun dicem ama bilmiyorsun o olayı , neyse , zorla falan , aldım ya , mesele ödül almak sa , alırım yani :D

      Sil
    4. takılıyom beeee ev çocuk ev işi yemek aile akrabalar. kolay mı ev leydisi olmaaaak :)

      Sil
    5. farkındayım takıldığının be , ben de sana takılıyorum , yalnız çok korkutmuşum ben seni :D korkma o kadar ya , severim ben şakayı hep, bu arada azcık aydınlatayım ,ev içinde ben yaşadığım için kimse karışmaz , çocuk artık dana kıvamında olduğundan hiç alakam yok , akrabalardan da uzağız ne yazık ki, evin leydisi aslında külkedisi :D

      Sil
  12. Bu mim çok hoşuma gitti :) izninle ben de yapıp seni referans göstermek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek, çok memnun olurum, ben de seni heme etiketlerim ki :D

      Sil