14 Temmuz 2021 Çarşamba

“SEVGİLİ MILENA “ MEKTUPLAR - KAFKA

 


Yeni ve yine bir kitap bitiminden merhaba sevgili izleyen, bugün nasılsın? 

"...paltom ağır gelirken, nasıl taşırım dünyayı sırtımda?"

Say yayınlarının yayımladığı kitap 242 sayfa, Franz Kafka'nın Milena'ya olan mektuplarından oluşmakta.  

"Bütün günü kapalı perdelerin ardında, uyku - düş - korku bunaltısı içinde geçiren biri,  gece perdeleri açınca karanlığı görüp şaşmaz, "

Bu mektupların yazıldığı sırada Milena'nın evli, Kafka'nın nişanlı olması, kitabın mektup türünün üzerinde merak konusu olmasını sağlıyor . Buna benzer Orhan Veli'nin de mektuplarından oluşan bir kitap var hani malum ‘Hanım’a yazılmış olan onu da  okumanı salık veririm. 

"Küçük sıkıntılarımdan biri de okuyamamak bu ara, ama umursadığım yok, yalnız yakıştıramıyorum kendime."

Bir de keşke Milena'nın da Kafka'ya yazdıklarını okuma şansım olsaydı, keşke…
Ve ne yazık ki benim elimdekinin baskı ya da diziminde mi idi sıkıntı bilmiyorum ama çok fazla hatalı kelime vardı bu hem göz yordu hem de okuma şevkimi kaçırdı. 
Neyse yine de edebiyat severlerin okuması gereken kitaplardan biri, mektup türünün muhteşem bir örneği olduğunu düşünmesem de…

Kitaplarla, sevgiyle, sağlıkla ve umutla kal sevgili izleyen.


13 yorum:

  1. En sevdiğim kitaplardan biri:))) Ben de seninle aynı düşüncedeyim; keşke Milena'nın Kafka'ya yazdıklarını da okuma şansımız olsaydı:)))

    YanıtlaSil
  2. Mektup okumak ne kadar zevkli gerçekten Eylem’cim, bunu okumamıştım ama:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de başka bir yayınevinden okumuştum, daha doğrusu okumaya çalışmıştım bu kitabı ama hatalarla pek çekilmiyordu kitap :') Evli ve nişanlı olduklarını bilmiyordum. Tekrar okursam yeni bir gözle ve daha doğru çeviriyle okurum muhtemelen :)) Özellikle ilk alıntıyı pek hoş buldum elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş senede devrialem,
      hatalar gerçekten okuma hevesini baltalıyor insanın. Tekrar okunabilir daha iyi bir baskısı olursa….

      Sil
  4. Yine elimde olan ama okuma sırasının gelmediği bir kitap :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      ooo sıranın gelmesini bekleyenler o kadar çok ki anlatılmaz :D kolay gelsin Şule’m

      Sil
  5. İlkay,
    insanı okumaktan soğutuyorlar. Kaçırma derim.

    YanıtlaSil
  6. Kafka'yı seviyorum, aralarında böyle imkansızlıklar olmasaydı yazılır mıydı bu mektuplar diye düşünmüştüm okurken:)
    yazım hataları okuma motivasyonunu düşürüyor kuzucummm:)
    mektup türünü arada serpiştiriyorum okumalarıma farklılık olsun diye, sevgiyle ve ışıkla kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      yazılmazdı bence ya da yazılamazdı çünkü bizde ne o tahammül ne o istikrar var çok çabuk tüketiyor çok çabuk sıkılıyoruz ve fakat çok ateşli aşklar vardır belki de tiktok videolarında gördüğümüz, belki güldüğümüz :D sen de sevgiyle, sağlıkla , barışla kal….

      Sil
  7. okudum tabii iyi yanii ama kötü baskı olunca kötü tabii :) bir de kafka, o kadar çok kadına mektup yazmış ki aslında, hep mektupla ilanı aşk edermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ahaha fiziksel temas sevmiyor n’apsın ya… hayaller gerçeklerden hep daha güzel ki zaten…

      Sil