29 Nisan 2012 Pazar

40-BİR PINAR GİBİ-MARTIN WALSER

Çeviri:Yasemin BAYER
Can Yayınları
1998 Basım-356 Sayfa


Kitabın arka kapağında; yazarın, kitapta (isimler değiştirilmiş olsa da) kendi hayatını anlattığı yazıyordu.

Kitabın ismi de ; yazar o kadar berrak bir dil kullanmış ki adeta Bir Pınar Gibi yazmış deniyordu.

Artık hepinizin bildiği üzere ben otobiyografi pek sevmem, ancak Frank MCCOURT bu yargımı yıkmış ve beni bir an önce yeni hayatları öğrenmeye teşvik etmişti, belki o sebepten bu kitabı hızla çektim kitaplığımdan , yeni bir yazarın hayatına bir an evvel yelken açmak için.

Ancak işler umduğum gibi gitmedi , 
yazarın dilini kesinlikle akıcı bulmadım , bence oldukça zoraki yazılmıştı.

Kitabı genel olarak ta beğenmedim , oldukça uygun bir konu var (Hit'ler gibi) ve  o zamanda yaşanmışlıklar ve benim de ilgi duyduğum bir zaman parçası , ancak ne alaka dedirtecek bir sürü detay ...


Bilmiyorum belki yaz geliyor diye dertlendiğimden , belki bahar yorgunluğundan bu kitap benim hem okuma hızımı hem de beğeni oranımı düşürdü,belki de farklı bir zamanda tekrar okumalıyım:)

Eğer daha önce okuduysanız , özellikle yorumlarınızı bekliyorum:)




8 yorum:

  1. alla allaaa bu kitabı atlamışım.
    :)

    YanıtlaSil
  2. sana bir mim vaaaar. ;)

    http://delikitap.blogspot.com/2012/04/mim-3.html

    YanıtlaSil
  3. senin hızına yetişilmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında sen en yavaş halimi görüyorsun bu aralar:)

      Sil
  4. okumadım ama şimdi merak ettim sağol tanıtım için :)

    YanıtlaSil