10 Nisan 2012 Salı

35-HAZAR RÜZGARI-MAREK HALTER

Çeviri:Nuriye Yiğitler
Everest Yayınları
2002 Basım-359 Sayfa


Yazar 955-2000 yılları arasında iki olay kurgulamış(kurgulamış diyorum çünkü iddiaya göre anlattığı olayların kanıtları yok edilmiş) ve bu iki zaman arasında yaşanan birbiriyle ilişkili olayları anlatmış.

955 yılında Yahudi ari ırkından olan bir gurubun Hazar'larda yaşadığını iddia eden yazarımız, 2000 yıllarında yaşayan bir yazar tarafından bu halkın varlığını kanıtlamak uğruna başına gelenleri anlatmış.

Açık olmak gerekirse bugüne kadar Yahudi bir halkın Hazarlar'da yaşadığını duymamıştım, bilmiyordum ama farklı ve ilginç iki hikayeyle öğrenmiş oldum.Kesinliği için bir şey diyemesem de ilginç bir iddia gibi geldi bana.



6 yorum:

  1. Hazar Türk Devleti'nin dini Yahudi idi. Yazar çıkış konusunu kolay yakalamış.
    Bu konuda Arthur Koestler'in "13. Kabile" kitabını önerebilirim. Hazar Yahudileri üzerine detaylı ve iyi bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Hazarlarda yaşayan iki dine mensup gurup var kitapa göre Müslüman ve hırıstiyan olanlar , üçüncü ve yahudi olanların nasıl yahudiliği seçtiğini anlatıyor yazarve kitabın arka kapka fotğrafına tıklarsanız , arkada sizn de dediğiniz gibi bu konuda en etkili yazarın Arthur Koestler olduğu söyleniyor.Teşekkürler yorum için...

      Sil
  2. ilginç aslında ama bir kitap zaten kurgu değilmidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek çok kitap kurgu olabilir ama bu bir realite gibi anlattığı için takıldım ben özellikle kurgu olmasına...

      Sil
  3. Sevgili kitap eylemcisi, eğer cevaplamak istersen mimlendin, sevgiler:)

    YanıtlaSil