26 Ekim 2011 Çarşamba

MALAFA-HAKAN GÜNDAY
Doğan Kitap
2005 Basım-210 Sayfa
6 Baskı yapmış


Hakan Günday'la AZ sayesinde tanışmış ve uzun vadeli dostluğumuzun temelini AZİL'le atmıştım.Yeraltı edebiyatı denince akla gelen yerli yazarlarımızdan olan Hakan Bey'in zekasına AZ'la hayran kalmıştım.Malafa da beni hayal kırıklığına uğratmadı ancaaaaak, kitabı okumak için, ya da bir kerede anlamak için keşke bir sözlük ekleyebilseydi kitabın arkasına.Cidden hiç bu kadar anlamak için çabaladığım bir kitap oldu mu, bilmiyorum .Tezgahtar sözlüğü diye bir sözlük vardı da, ben mi duymadım acaba?Neyse sonunda terimleri bulduğunuzda ya da anladığınızda ya da kavradığınızda okunması zevkli kitaplardan oluyor.Bu arada turizm için pek yaralı bir kitap değil, kitabın realiteleri de var ütopyaları da ..Bütün Günday kitaplarında olan kadar....



ARKA KAPAK
"Topaz Jewellery Center evrenin en büyük kuyumcusudur. Temeli Kapalıçarşı'da, çatısı Antalya'dadır. Çatının altında dört kat yatar. Her biri yedi yüz metrekaredir. Topaz'ın penceresi yoktur. Havalandırma sistemi eşsizdir. Bina, var olmayan bir ülkenin büyükelçiliğine benzer, içine adım atıldığında Türkiye'den çıkılır. Dışarıdan Kabe'ye, içeriden ana rahmine benzer. Topaz, üç delikli bir kasadır. Her deliğin şifresi farklıdır. Birinci delik ana giriştir. Ön cephenin balina grisi rengindeki duvarı, hayat geçirmez camdan üretilmiş kapılar taşır. Girerken yüksek, çıkarken alçak görünmesinler diye doğu cephesinde ikizleri vardır. Topaz'ın ikinci deliği doğu cephesindeki siyah camdan kapılardır. Binanın bağırsağına denk düşen arka cephedeyse duvarla aynı renkte tokmak taşıyan balina grisi demir bir kapı vardır. Topaz'a giren birinci deliği, çıkan ikincisini kullanır. Çünkü Topaz'a girmiş olan turistle, girecek olan turist karşılaşmamalıdır. Topaz'da çalışansa girip çıkmak için, duvara gömülmüş, görünmez delikten geçer. Topaz Jewellery Center, evrenin en büyük kuyusudur."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder