12 Ocak 2022 Çarşamba

YÜREĞİNİ KOLLA ÖLMEDEN ÇÜRÜYORSUN- KIVANÇ KARDEŞLER

 Gabriel Garcia Marquez

Kitap Gabriel Garcia Marquez biyografisi olarak basılmış.
    Bu kitabı/Marquez'i okumak hem de Faulkner 'in ardından okumak tamamen tesadüf eseri oldu. Kitap,  2015 tarihinde 1. baskısı yapılmış olup 237 sayfadır, biyografi olarak tanımlanmış ama sanırım derleme bir biyografi denilmesi daha yerinde olabilir. 
    Malum olduğu üzere Büyülü Gerçekçilik akımının ustası sayılan Gabriel Jose De La Concordia Garcia Marquez ya da kısaca Gabo'nun hayatından parçalar her zaman ilgimi çeker. Neredeyse bütün kitaplarını okumuş olmama rağmen bloğumda yer bulamamış olması ayrı bir hüzün sebebi. 
    Bu kitapta Marquez'in hayatından, röportajlarından ve kitaplarına dair yazılardan kesitler bulmak mümkün. En sona saklanmış sözlerin tamamı Marquez'in mi emin değilim. Fakat her halükarda ben etkilendiğim bir yazarın hayatına dair bir iki satır okuyabilmekten mutluyum . 
    Fakat şunları yazmak zorundayım:
    İlk olarak yazar Kıvanç Kardeşler hakkında neredeyse hiçbir bilgi bulmam mümkün olmadı, her ne kadar başka kitapları olduğunun bilgisine ulaşmış olsam da eğitim hayatı hakkında bir fikir sahibi olamadım ne yazık ki! 
    Bir diğer husus ise, Marquez'in büyülü gerçekçiliği oluştururken anneannesinin masallarından etkilenmiş olması anlaşılabilirdi, sadece 1 bilemedin 2 paragrafta bahsedilseydi. Fakat birebir aynı paragrafın kopyala yapıştır tekniği ile 4 yerde bulunması, bazı başka bilgilerin ısrarla başka bölümlerde aynı şekilde yer alması gerçekten yorucu ve sıkıcı olmuş okur için. 
Hilal'e anlatır gibi anlatılmasına gerek yok, anladık bir kere okuyunca. 
    Bazı bilgilerin birbiriyle çelişirliği de ayrıca gözümden kaçmadıysa da burada uzun uzun bahsetmek istemiyorum zira bir önceki postta okura söz verdim kısa keseceğime. 
    İlle Marquez okumak isterseniz, pek çok kaynakça ve biyografisini okudum ve  Marquez'e dair okuyacağım hiçbir şey kalmadı diyorsanız, okuyun tabii :D 
    Alttaki alıntıda, kitapta geçen ve Marquez'in veda mektubundan bir kaç satır var, o halde keyifli okumalar :)
"Sizlerden çok şey öğrendim.  Ama bu öğrendiklerim pek işe yaramayacak. 
Çünkü hepsini bir çantaya kilitledim. 
Mutsuz bir şekilde...
Artık ölebilir miyim?"



18 yorum:

  1. Not edildi, uzak durulacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      bakıyorum da leb demeden:), seviliyorsun, aslında o kadar da uzak durulası değil ama yine de ne bileyim daha yetkin bir kalemden okunabilir :)

      Sil
  2. Kitaplar ilgi çekici yada fikir sahibi oluyorum iyi/kötü ama galiba ben kitaplara yaptığınız yorumları daha çok seviyorum:)))

    YanıtlaSil
  3. Roh mu Hardenberg mi hangisi önce türetmiştir bu terimi cevap bilinmesine rağmen insanlar arasında hala tartışma konusu :) Marquez de güzel temsil etmiştir... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      bu türleri isimlendirenler de, tam olarak temsil edenler de her zaman tartışılagelmekte edebiyat camiasında. Buna benzer nice tartışmalar nice ustalarca da yapılsa neticesi belli de olsa göreceli sonuçlara vardırılmakta. Yapacak bir şey yok :D Marquez iyidir...

      Sil
  4. Ben daha Marquez'in kendisini okumadım ya resmen ayıp etmişim. İlk fırsatta Marquez alınacak, ama bu biyografi alınmayacak tamamdır. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. She is the man,
      ne diyorsun, sen de mi? :D Şaka bir yana hepsini nasıl okuyalım canım, arada gözden kaçanlar olacak blog alemi gözden kaçanları avlayabildiğimiz bir mecra olmak için var. Bir Marquez oku ama bence :D

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. deeptone,
      böyle dan diye yazınca da çok üzülüyorum ama :((

      Sil
  6. :))) bi de ben iki kardeş yazmış zannettim başta:)) geçiyoruz o zaman Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      değil mi ya, zannedilmeyecek gibi değil... Geçiniz Efendim :D

      Sil
  7. Sen sevmemişsin yazından anladığım kadarıyla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      sevmemek değil de yetkinliği konusunda çok emin değilim, bu tarz kitaplarda aranılan özellik yetkinlik olmalı bence.

      Sil
  8. Daha önce karşılaşmadığım bir kitaptı. Yazını okuduktan sonra çok da eksikliği yokmuş hayatımda diye düşündüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      benim elime nasıl geçtiği konusu bile müphem hala :D

      Sil
  9. Hilal'e anlatır gibi anlatmak da ne güzel bir deyimdir. Ne demek istediğini anında anlıyor insan :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      değil mi, ahaha bir de Hilal anlasaydı :D

      Sil