19 Ekim 2021 Salı

VEJETARYEN- HAN KANG




    "Abla... Dünyadaki bütün ağaçlar kardeşim gibi. "

     156 sayfalık 3 öykünün birleşmesinden oluşan  romanın 1. baskısını April yayıncılık , 2017’de,  Göksel Türközü çevirisi ile yapmış. 

    Han Kang'ın bu kitabı,  2016 Man booker ödülünü almış ve aynı isimle  filmi de yapılmıştır. 

    Kitap sade, anlaşılır bir dille yazılmış olabilir fakat kabul etmeliyiz ki oldukça etkileyiciydi. 

    Aslında sıra dışı bir yaşanmışlık anlatılmışsa da  öyle bir şekilde sıradan insanların günlük yaşamlarına yedirilmiş ve yazar öyle uç eylemleri öyle sıradan insanlara yaşatmış ki aslında bu kadar tanıdık olanın bu kadar vurucu olması şaşırtıyor okuru. 

    Güney Kore edebiyatından bir örnek,  bir tespit olarak özellikle belirtmek isterim ki Asyalı yazarlar sinematograf gibi yazıyorlar, çoğu zaman okumuyor izliyorum kitabı. 

    Ve kabul edilmeli ki hep etkileyiciliği yüksek oluyor yapıtlarının, film, dizi ya da kitap farketmeksizin...

    Bir miktar toplum normlarına ters bir anlatı da olsa, bence kitap ya da edebiyat severler beğenecektir.

    Aykırı şeyler için çok kapalı değilseniz okuyun :D

    Akıl sağlığımızın da beden sağlığımız kadar yerinde olabilmesi dileğiyle, etkili okumalarınız olsun... 

   



23 yorum:

  1. Çok etkileyici gerçekten Eylem'cim çok duymuştum kitabı ama sayende merakım arttı, eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      sevgiler karşılıklı canımcım, etkileyiciliği muazzam :)

      Sil
  2. Teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler,
      ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığınız için...

      Sil
  3. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  4. Okuduğumda ben de aynısını düşündüm! Gerçekten izlerken görüyordum her şeyi karşımda ve o kadar yeterli geldi ki gördüklerim. Kitap olaylardan kaynaklı örneğin eniştenin baldızını kullanma şekli, eski eşinin ve babasının "kadının görevleri" "erkeğin görevleri" şeklindeki kuralların dışına çıkmaması gibi durumlar beni sinirlerden sinirlere taşıdı diyebilirim. Tabi çok beğendim kitabı o ayrı konu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seymsomething,
      Ama Uzakdoğu kültürü maalesef bu şekilde, evet bazılarımıza göre oldukça sinir bozucu ama Doğu kültürü ne yazık ki oldukça kalıplaşmış ve bu kalıpları kırmak ne yazık ki günümüzde bile çok mümkün değil, ha istisnalar yok değil orası ayrı ama ne yazık ki genel kabul görmüş kurallar sessizce her hücremize sindirilmiş...Özellikle babasına sinir olmuştum ben de sanki bütün sırrı bozan onun bir hareketi oldu aslında öyle değil tabii en başında sorunsuz değil yapılan evlilikler yine de pimi çeken baba oldu gibi, ben de beğendim çok rahatsız edici ama aynı oranda etkileyici olduğu kabul edilmeli.

      Sil
  5. Merak ettim doğrusu. Hiç Koreli bir yazardan okuma yapmadım ayrıca. Denemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun ŞArkısı,
      Kore'nin yazarları ve yönetmenleri mutlaka denenmeli, belki hepsine çok iyi demek anlamsız fakat içlerinde efsanevi denebilecekler var diyebilirim. Bir fırsatın olduğunda kaçırma :)

      Sil
  6. Şimdi merak ettim bende, alışveriş listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. sinematograf yazabilen yazarların kitapları çok satıyor:)
    okumak isterim tatlım, iyi okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      teşekkür ederim cncağzım, değil mi belki de insanlar kendi hayal güçlerine katkıda bulunacak her detaya müpteladır :D

      Sil
  8. okuycam, geçen şeyi okuduydum, kasiyer, o da çok iyi, japon yeni kadın yazar kuşağı var çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Kasiyer de pek sevilmedi mi ne, gördüm bir-iki yerde ama gerçi pek herkesin seveceği tarz mı o da muallak tabiisi, Japon muymuş bakılır Uzak Doğulu olmakta bi numara var zannederim :D

      Sil
  9. Daha bugün bir yerde görüp merak emiştim bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  10. Yazarın Çocuk Geliyor kitabını okudum. Güzeldi ama aşırı beğenmedim. İçimden bir ses bunu daha çok seveceğimi söylüyor. İlk çıktığı günden beri merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      karamsar bi şey bu da Şule, sever misin emin değilim açıkçası, çok sıradan bir mevzu değil zira :D

      Sil
  11. İlkay,
    değil mi ya efektler falan, o kasvet :D aynen hem bu kadar rahatsız edip hem de nasıl bu kadar okutabilir kendini bir yazın değil mi? beni de düşündürüyor bu, ortak paydalarda buluşmak paha biçilemez bir şey hele de okurlar için :D sevgiyle...

    YanıtlaSil